Crash bar bags of alu kisten

Justice Strike

MF veteraan
12 nov 2006
4.439
0
Amsterdam
Ik ben nu aan het rondsnuffelen voor mogelijkheden om meer bagage mee te nemen (permanent, voor woon werk alswel tijdelijk voor op vakantie).

Nu is het naast de panniers en de topkoffer ook mogelijk om tank panniers te kopen en/of
crashbar bags te kopen.

Ik had er een aantal gezien van touratech. Maar het gevoel bekroop mij dat het nogal dure oplossingen zijn.

Dus vandaar de vraag of iemand goedkopere alternatieven kent.

Waar ik zelf aan dacht was:

- fietsframe tassen
- aluminium kisten via klemringen aan de crashbars bevestigen

iemand nog andere oplossingen die mogelijk zijn (die niet gevaarlijk zijn overigens, zoals met loshangende touwen etc...)
 
Op het amerikaanse v-strom forum zijn ze erg positief over inderdaad fietstassen. Aluminuim kisten aan je crashbars lijkt me niet zo'n succes. Aerodynamischer zal het er niet op worden en ook bij een crash kan je been er naar achter blijven haken denk ik...

2010Vstromrally0012.jpg


Edit: als je dit trouwens permanent voor woon werk wil gebruiken, wat neem je dan in godsnaam allemaal mee :?

Edit2: als het permanent is, dan zou ik toch meer voor een hufterproof oplossing gaan ipv tassen...
 
Laatst bewerkt:
Op het amerikaanse v-strom forum zijn ze erg positief over inderdaad fietstassen. Aluminuim kisten aan je crashbars lijkt me niet zo'n succes. Aerodynamischer zal het er niet op worden en ook bij een crash kan je been er naar achter blijven haken denk ik...

[afbeelding]

Edit: als je dit trouwens permanent voor woon werk wil gebruiken, wat neem je dan in godsnaam allemaal mee :?

Edit2: als het permanent is, dan zou ik toch meer voor een hufterproof oplossing gaan ipv tassen...

nou ik bedoelde niet alles permanent maar ik wil meer een collectie van opties vergaren zodat ik weet waar ik uit kan kiezen.

waar ik overigens wel over nadenk is een plek om een jerrycan op te hangen. Het zou mij wel veel tijd schelen als ik niet elke 3 dagen bij de pomp moet staan. afijn, dat zijn gedachtes die spelen.
 
nou ik bedoelde niet alles permanent maar ik wil meer een collectie van opties vergaren zodat ik weet waar ik uit kan kiezen.

waar ik overigens wel over nadenk is een plek om een jerrycan op te hangen. Het zou mij wel veel tijd schelen als ik niet elke 3 dagen bij de pomp moet staan. afijn, dat zijn gedachtes die spelen.
Rotopax
 
waar ik overigens wel over nadenk is een plek om een jerrycan op te hangen. Het zou mij wel veel tijd schelen als ik niet elke 3 dagen bij de pomp moet staan. afijn, dat zijn gedachtes die spelen.

Dat lijkt me niet echt een praktische oplossing. De enige manier waarop dat zin heeft is om toch minimaal 10 liter extra mee te nemen. Er zijn wel oplossingen voor een paar liters voor nood, maar daarmee los je jou "probleem" niet op. Om nou op de motor een grote jerrycan mee te slepen, alleen maar om niet zo vaak langs de pomp te hoeven lijkt mij persoonlijk een beetje overdreven, maar dat is mijn mening. Tenzij je altijd zodanig in de middle of nowhere zit dat je honderd kilometer naar een pomp moet rijden. Als je het hebt over de bekende jerrycans, daar gaat 20 liter benzine in, en weegt gelijk ook ongeveer zo veel. Lijkt me naast de gewone bagage nogal een aanslag op de rijkwaliteiten van de motor. Maar zoals gezegd, zo denk ik er over.

Maar je kunt (of heb je misschien al gedaan) ook eens een kijkje nemen in dit topic, daar zijn al wat creatieve oplossingen voorbij gekomen: post hier een plaatje van je bepakte motor
 
Als je meer brandstof mee wilt nemen, kun je beter zoeken of je niet een grotere tank op je motor kunt monteren... lijkt me een veiligere oplossing dan een losse jerrycan vastmaken aan je motor.
Glij je een keer onderuit en wie weet wat voor zooi en problemen dat dan wel niet allemaal geeft :N
 
Dat lijkt me niet echt een praktische oplossing. De enige manier waarop dat zin heeft is om toch minimaal 10 liter extra mee te nemen. Er zijn wel oplossingen voor een paar liters voor nood, maar daarmee los je jou "probleem" niet op. Om nou op de motor een grote jerrycan mee te slepen, alleen maar om niet zo vaak langs de pomp te hoeven lijkt mij persoonlijk een beetje overdreven, maar dat is mijn mening. Tenzij je altijd zodanig in de middle of nowhere zit dat je honderd kilometer naar een pomp moet rijden. Als je het hebt over de bekende jerrycans, daar gaat 20 liter benzine in, en weegt gelijk ook ongeveer zo veel. Lijkt me naast de gewone bagage nogal een aanslag op de rijkwaliteiten van de motor. Maar zoals gezegd, zo denk ik er over.

Maar je kunt (of heb je misschien al gedaan) ook eens een kijkje nemen in dit topic, daar zijn al wat creatieve oplossingen voorbij gekomen: post hier een plaatje van je bepakte motor
:^ jerrycan voor woon/werk of gewoon vakantie rijden is echt onzin. Je moet echt flink ver van huis (Rusland of midden in Afrika) gaan wil dat zinvol zijn..
 
Als je meer brandstof mee wilt nemen, kun je beter zoeken of je niet een grotere tank op je motor kunt monteren... lijkt me een veiligere oplossing dan een losse jerrycan vastmaken aan je motor.
Glij je een keer onderuit en wie weet wat voor zooi en problemen dat dan wel niet allemaal geeft :N
:^
 
Dat lijkt me niet echt een praktische oplossing. De enige manier waarop dat zin heeft is om toch minimaal 10 liter extra mee te nemen. Er zijn wel oplossingen voor een paar liters voor nood, maar daarmee los je jou "probleem" niet op. Om nou op de motor een grote jerrycan mee te slepen, alleen maar om niet zo vaak langs de pomp te hoeven lijkt mij persoonlijk een beetje overdreven, maar dat is mijn mening. Tenzij je altijd zodanig in de middle of nowhere zit dat je honderd kilometer naar een pomp moet rijden. Als je het hebt over de bekende jerrycans, daar gaat 20 liter benzine in, en weegt gelijk ook ongeveer zo veel. Lijkt me naast de gewone bagage nogal een aanslag op de rijkwaliteiten van de motor. Maar zoals gezegd, zo denk ik er over.

Maar je kunt (of heb je misschien al gedaan) ook eens een kijkje nemen in dit topic, daar zijn al wat creatieve oplossingen voorbij gekomen: post hier een plaatje van je bepakte motor
met 10 liter extra kan ik een week volhouden. De jerrycan kan thuis blijven en wanneer ik moet tanken kan ik hem weer meenemen
 
mja... ging natuurlijk niet om de jerrycan alleen. maar om baggage mogelijkheden. Met name niet conventionele manieren (tank panniers en crashbar bags)
 
:^ jerrycan voor woon/werk of gewoon vakantie rijden is echt onzin. Je moet echt flink ver van huis (Rusland of midden in Afrika) gaan wil dat zinvol zijn..
kroatie > en spanje> had ik hem wel willen hebben :Y

maar over wat voor motor hebben we het?

heb 15L extra ruimte onder mijn zadel en met een nieuwe undertail kan ik richting 20L gaan :Y
 
Laatst bewerkt:
kroatie > en spanje> had ik hem wel willen hebben :Y

maar over wat voor motor hebben we het?

heb 15L extra ruimte onder mijn zadel en met een nieuwe undertail kan ik richting 20L gaan :Y
Ja, dat is ook wel waar, binnenland Spanje kan soms best spannend zijn.. :)
 
Op het amerikaanse v-strom forum zijn ze erg positief over inderdaad fietstassen. Aluminuim kisten aan je crashbars lijkt me niet zo'n succes. Aerodynamischer zal het er niet op worden en ook bij een crash kan je been er naar achter blijven haken denk ik...


Edit: als je dit trouwens permanent voor woon werk wil gebruiken, wat neem je dan in godsnaam allemaal mee :?

Edit2: als het permanent is, dan zou ik toch meer voor een hufterproof oplossing gaan ipv tassen...
of ze zorgen er juist voor dat je niet onder je motor vast komt te zitten ;)
 
nou ik bedoelde niet alles permanent maar ik wil meer een collectie van opties vergaren zodat ik weet waar ik uit kan kiezen.

waar ik overigens wel over nadenk is een plek om een jerrycan op te hangen. Het zou mij wel veel tijd schelen als ik niet elke 3 dagen bij de pomp moet staan. afijn, dat zijn gedachtes die spelen.
Je wilt niet elke 3 dagen bij de pomp staan, maar met een jerrycan van 10 liter kan je een week extra rijden??
In dat geval zou ik maar eens kijken of er niet een ballon in je tank zit want dan heb je nu een tankinhoud zo groot als een walnoot lijkt me. :/

Ik zou iig niet graag met een jerrycan rondrijden, aan de andere kant is een benzinetank ook eigenlijk niets anders dan een speciaal gevormde jerrycan.
 
Laatst bewerkt:
met 10 liter extra kan ik een week volhouden. De jerrycan kan thuis blijven en wanneer ik moet tanken kan ik hem weer meenemen


Thuis met een jerrycan 'smeren' en klooien is makkelijker dan even langs de pomp? (1x i.p.v. 2 x tanken.. Heb je ruzie met de pomphouders in je buurt? :P ;) )
 
Laatst bewerkt:
ik rij een street triple. En met een extra 10 liter kan ik 5 dagen uithouden ipv 3 dagen. Dus dat is dan 1 keer per week naar de pomp.

enfin, het gaat niet zozeer over woon-werk verkeer maar over bagage als je onderweg bent. overigens zie ik geen verschil tussen een kist/tas voor op de crashbar of een kist achter als pannier.

Bijna elke motor kan harde koffers achterop hebben maar owee als je het op je crashbar zet want dan vergaat de hele wereld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan