Crash door olie op de weg

rechtsbijstand inschakelen. Je hebt getuigen en politiemelding. Krijg je gewoon vergoed van het waarborgfonds ;) Heb ik ook gehad :)
 
Op de ANWB site staat exact de beschrijving van jou situatie en het antwoord op de vraag of de wegbeheerder aansprakelijk is:

Zie http://www.anwb.nl/verkeer/aanrijdi...lijkheid,/aansprakelijkheid-wegbeheerder.html

Letterlijk:

Voorbeelden:

U slipt in een bocht door olie op de weg, die met zekerheid niet lang daarvóór verloren is door een ander – onbekend gebleven – motorrijtuig. De wegbeheerder is niet aansprakelijk. In zo’n geval kunt u wellicht aankloppen bij het Waarborgfonds omdat olie beschouwd wordt als afgevallen lading waarvoor een onbekend gebleven motorrijtuig aansprakelijk is.

Ook staan er op de site modelbrieven voor aansprakelijkstelling.

Succes met de afwikkeling, die zal dus via het waarborgfonds moeten lopen.

Kees
 
Wegbeheerder is niet aansprakelijk te stellen, tenzij je kunt bewijzen dat die olie ( diesel of hydroliekolie, denk ik ) er al zo lang ligt dat zij het hadden kunnen opruimen

Waarborgfonds is de aan te spreken instantie en mar het vastleggen door de politie van dit geval het je grote kans dat je daadwerkelijk je schade vergoed krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Op de ANWB site staat exact de beschrijving van jou situatie en het antwoord op de vraag of de wegbeheerder aansprakelijk is:

Zie http://www.anwb.nl/verkeer/aanrijdi...lijkheid,/aansprakelijkheid-wegbeheerder.html

Letterlijk:

Voorbeelden:

U slipt in een bocht door olie op de weg, die met zekerheid niet lang daarvóór verloren is door een ander – onbekend gebleven – motorrijtuig. De wegbeheerder is niet aansprakelijk. In zo’n geval kunt u wellicht aankloppen bij het Waarborgfonds omdat olie beschouwd wordt als afgevallen lading waarvoor een onbekend gebleven motorrijtuig aansprakelijk is.

Ook staan er op de site modelbrieven voor aansprakelijkstelling.

Succes met de afwikkeling, die zal dus via het waarborgfonds moeten lopen.

Kees

Mooi... ga jij even t gras voor m'n voeten wegmaaien :( :P
 
Mooi... ga jij even t gras voor m'n voeten wegmaaien :( :P

Dat krijg je met zo'n usericon
full
bupatih.gif
 
Op de ANWB site staat exact de beschrijving van jou situatie en het antwoord op de vraag of de wegbeheerder aansprakelijk is:

Zie http://www.anwb.nl/verkeer/aanrijdi...lijkheid,/aansprakelijkheid-wegbeheerder.html

Letterlijk:

Voorbeelden:

U slipt in een bocht door olie op de weg, die met zekerheid niet lang daarvóór verloren is door een ander – onbekend gebleven – motorrijtuig. De wegbeheerder is niet aansprakelijk. In zo’n geval kunt u wellicht aankloppen bij het Waarborgfonds omdat olie beschouwd wordt als afgevallen lading waarvoor een onbekend gebleven motorrijtuig aansprakelijk is.

Ook staan er op de site modelbrieven voor aansprakelijkstelling.

Succes met de afwikkeling, die zal dus via het waarborgfonds moeten lopen.

Kees
Zeg ik 3 posts eerder ;)
 
Bij mot regen zie je die dingen liggen. Het kan beter plensen dan motteren. Want die plens bui zorgt er voor dat het weg gespoeld word.

Opletten dus met dit motter weer want voor je het weet ga je op je plaat door al die troep en zie dat maar eens vergoed te krijgen :x


Suc6 met je fiets. En je zelf natuurlijk.
 
@ soesoeki

Klopt, dat krijg je als we parallel aan de slag gaan om antwoord te geven.

Ik wilde de pechvogel wat onderbouwing van derden geven zodat hij nog meer houwvast heeft.

Je mag redelijkerwijs aannemen dat de ANWB weet wat de praktijk is in dit soort zaken.

En zo is het meteen voor iedereen gevalideerd.

Mooi toch, zo'n forum!
 
Laatst bewerkt:
Het waarborgfonds eist dat je eerst de dader/veroorzaker moet zien te achterhalen. Dat doe je dus door de gemeente/wegbeheerder aansprakelijk te stellen. Als die het afwijzen mag je dus pas naar het waarborgfonds :Y

Bullshit... als je info geeft, geef dan bij voorkeur de juiste en geen onzinnige info...

Er is vastegesteld door de agenten dat het ongeval veroorzaakt is door olie... die olie is overduidelijk afkomstig van een voertuig en daarom kan TS gewoon een claim indienen bij het waarborgfonds... bovendien, als je de dader kunt achterhalen, dan hoef je geen gebruik te maken van het waarborgfonds... ;)
 
Laatst bewerkt:
@ soesoeki

Klopt, dat krijg je als we parallel aan de slag gaan om antwoord te geven.

Ik wilde de pechvogel wat onderbouwing van derden geven zodat hij nog meer houwvast heeft.

Je mag redelijkerwijs aannemen dat de ANWB weet wat de praktijk is in dit soort zaken.

En zo is het meteen voor iedereen gevalideerd.

Mooi toch, zo'n forum!

Vandaar ook mijn ;) ... dit was zeker niet als commentaar bedoeld. Perfect juist linkjes naar dit soort artikelen. Helaas sturen hier een hoop mede hobbyisten mensen juist de verkeerde kant op met "wijze" raad. :X
 
Vandaar ook mijn ;) ... dit was zeker niet als commentaar bedoeld. Perfect juist linkjes naar dit soort artikelen. Helaas sturen hier een hoop mede hobbyisten mensen juist de verkeerde kant op met "wijze" raad. :X

Hoi Soesoeki, ik heb het ook niet als commentaar opgevat, zag je wink. ;) :Y
Precies wat je zegt, wij begrijpen elkaar! :Y :W
 
Bullshit... als je info geeft, geef dan bij voorkeur de juiste en geen onzinnige info...

Er is vastegesteld door de agenten dat het ongeval veroorzaakt is door olie... die olie is overduidelijk afkomstig van een voertuig en daarom kan TS gewoon een claim indienen bij het waarborgfonds... bovendien, als je de dader kunt achterhalen, dan hoef je geen gebruik te maken van het waarborgfonds... ;)

Quote van het waarborgfonds:
U moet zich aantoonbaar ingespannen hebben om de identiteit van de veroorzaker te achterhalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een politieaangifte, een buurtonderzoek of een advertentie. Deze acties moeten uiteraard zo snel mogelijk na de schadegebeurtenis worden uitgevoerd. Wacht u daar te lang mee (langer dan 14 dagen), dan vergoedt het Waarborgfonds uw schade niet. Heeft u het ongeval zien gebeuren, dan noteert u natuurlijk direct het kenteken van de veroorzaker, of probeert dat te achterhalen en informeert u de politie gelijk;


Vraag me trouwens af of het de moeite is :X

Voor schade veroorzaakt door onbekende motorrijtuigen geldt met ingang van 11 juni 2007 een eigen risico van € 250,00 per benadeelde partij.
 
Laatst bewerkt:
Quote van het waarborgfonds:Vraag me trouwens af of het de moeite is :X

Deze instructie van het Waarborgfonds heeft betrekking op ongevallen met doorrijders. De welbekende parkeerschades die ze in grote hoeveelheden krijgen gemeld. Daar zijn ze zeer streng in, omdat anders het hek van de dam is kwa claims.
 
Quote van het waarborgfonds:Vraag me trouwens af of het de moeite is :X
Die quote van het waarborgfonds heb ik ook gelezen, maar bij de politie vertelden ze ook dat het geen nut heeft om de gemeente aansprakelijk te stellen. En de dader achterhalen is zo goed als onmogelijk. Ik heb in ieder geval de twee getuigen benaderd om een getuigenverklaring in te vullen. Als ik alles op papier heb stuur ik het op naar het waarborgfonds en dan zien we wel. Ik denk dat de totale reparatiekosten wel boven de 250 euro liggen aangezien het carter beschadigd is.
 
Quote van het waarborgfonds:

Het waarborgfonds eist dat je eerst de dader/veroorzaker moet zien te achterhalen. Dat doe je dus door de gemeente/wegbeheerder aansprakelijk te stellen. Als die het afwijzen mag je dus pas naar het waarborgfonds :Y

quote:
U moet zich aantoonbaar ingespannen hebben om de identiteit van de veroorzaker te achterhalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een politieaangifte, een buurtonderzoek of een advertentie. Deze acties moeten uiteraard zo snel mogelijk na de schadegebeurtenis worden uitgevoerd. Wacht u daar te lang mee (langer dan 14 dagen), dan vergoedt het Waarborgfonds uw schade niet. Heeft u het ongeval zien gebeuren, dan noteert u natuurlijk direct het kenteken van de veroorzaker, of probeert dat te achterhalen en informeert u de politie gelijk;

Kijk eens goed naar de vette delen... da's een wereld van verschil. Jezelf inspannen om de dader te achterhalen is heel wat anders dan de eis dat je de dader moet achterhalen... ;)

In dit geval kan je zoeken tot je een ons weegt, maar die dader is onvindbaar. Met de getuigenissen in de hand, de conclusie van de politie en een ingevuld formulier van het waarborgfonds heb je voldoende om de aanvraag in te dienen... :)
 
Laatst bewerkt:
Zoals al eerder aangegeven, je moet bij het Waarborgfonds zijn.
De wegbeheerder is NIET de dader, je hoeft dus geen inspanning te doen naar de wegbeheerder.

Enige uitzondering kán zijn dat die vlek er al lang lag of bv. na een aanrijding niet is opgeruimd. Alleen in dat geval zóu de wegbeheerder aansprakelijk kúnnen zijn wegens nalatigheid.

Ik las overigens de opmerking dat harde plensregen de vlek juist opruimt en dus minder link is dan lichtere regenval.
Dat kan kloppen, maar is zeker niet zo bij ZOAB.
In dat geval zorgt de grotere hoeveelheid water er juist voor dat de olie uit het poreuze ZOAB omhoog komt drijven. Nog een probleem is dat de olie, als de regenbui stopt, gewoon weer verdwijnt......
Ik kan het weten. Ben op een rechte weg onderuit gegaan op ZOAB door olie. Het was spekglad toen het nog regende, maar de olie was daarna meteen weer weg. Ik kon zelfs niet waarmaken dat ik door olie onderuit was gegaan.
 
Pfff... ziet er eangstigend uit... gelukkig heb je niet te veel... maar toch... zijn weer allemaal kosten...

Voor zover ik het begrijp kan je zelf aan je motor werken... das al iets van goed nieuws dan... maar toch erg jammer man!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan