crash met letsel !!!!

1100weetje

MF'er
19 nov 2002
63
0
beinsdorp
op een ochtend naar m'n werk (snertweer) rijd ik een busje voorbij en daarna was er iemand zo vriendelijk om de weg te blokkeren met d'r autootje.
had mij niet zien aankomen, en toen ik werd gezien ging ze maar stilstaan.
ruim 1mtr op de rijbaan waar geen auto door zou kunnen.
ik dus uitwijken (paaltje-boompje) waardoor ik nu een plexus letsel aan 1 arm
heb opgelopen.
na 7 weken ziekenhuis mocht ik naar huis en zoek nu naar
mede lotgenoten omdat dit veel voorkomt onder motorrijders.
dit letsel houd in dat m'n arm zenuwen niet werken dus ook m'n arm
en hand niks kan.
in jan 2004 wordt ik nog geopereerd met een therapie van 1.5jaar
waarmee ik hoop weer iets te kunnen met m'n arm.
ben nu geopereerd en bezig met therapie 11feb 2004.
wie kent deze vorm van invaliditeit en zou met mij wat ervaringen
en tips willen uitwisselen.
verder wens ik iedereen een goed en veilig 2004
O-)

groeten arno

ps voor diegene die over de toedracht meer willen weten kijk ook even op
pagina 2.

graag wil ik in contact komen via email met lotgenoten.
email naar arno-tonnie@hetnet.nl
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 21 december 2003 16:14 schreef 1100weetje het volgende:
uitwijken waardoor ik nu een plexus letsel aan 1 arm
heb opgelopen.
na 7 weken ziekenhuis mocht ik naar huis en loop nu te zoeken naar
mede lotgenoten omdat dit veel voorkomt onder motorrijders.
dit letsel houd in dat m'n arm zenuwen niet werken dus ook m'n arm
en hand niks kan.
in jan 2004 wordt ik nog geopereerd met een therapie van 1.5jaar
waarmee ik hoop weer iets te kunnen met m'n arm.
wie kent deze vorm van invaliditeit en zou met mij wat ervaringen
en tips willen uitwisselen.
verder wens ik iedereen een goed en veilig 2004
O-)

groeten arno

Arno das kl*ten man, maar ik merk in je post dat er iets verkeerd is gegaan met je tekst :? , veel sterkte in elk geval.
 
Weet je zeker dat het niet door het rukken komt? :P

Succes met je revalidatie. Wat is eigenlijk de oorzaak van zo'n 'plexus'?
 
Heeej.... Arno,

Ik kan je vertellen dat het allemaal best ff tegen kan zitten met zo'n laesie...

Ik heb nl. op 27 mei dit jaar ook een ongeluk gehad en daaraan een plexus leasie over gehouden.
Dat was dat geval met een zwarte sv650s bij de baars..

Bij mij zijn er twee zenuwbanen gescheurd(eentje uit men nek en eentje op de helft c6 en c5), waardoor ik uitval in mijn linker arm heb. Ik heb wel geluk, dat ik mijn hand nog wel kan bewegen..
De operatie die je waarschijnlijk zal krijgen zal ongeveer 6 en een half uur in beslag nemen..., maar daar merk je niets van( ik was er ook niet ziek van, stond de volgende dag gewoon weer vrolijk naast mijn bed en de dag erop was ik al thuis).
Ze hebben bij mij een zenuw-transplantatie gedaan... om mijn Bicep te redden.. De schouder schijnt zo complex te zijn dat die eigenlijk al op gegeven is(komt nooit meer goed)
De totale revalidatie gaat bij mij ongeveer 2,5 tot 3 jaar duren.. Dan zou de bicep op zijn maximale kracht (80 % van wat het was) moeten zitten.

Al met al een hele lange weg nog te gaan.......

Maar ik werk al weer en mag ook weer auto rijden en volgend jaar gaan we gewoon proberen of ik ook weer motor kan gaan rijden....

Dus het loopt wel goed af, alleen het is wel een grote omschakeling die je moet maken....

Groeten en heel veel sterkte Alex
 
Heeej.... Arno,

Ik kan je vertellen dat het allemaal best ff tegen kan zitten met zo'n laesie...

Ik heb nl. op 27 mei dit jaar ook een ongeluk gehad en daaraan een plexus leasie over gehouden.
Dat was dat geval met een zwarte sv650s bij de baars..

Bij mij zijn er twee zenuwbanen gescheurd(eentje uit men nek en eentje op de helft c6 en c5), waardoor ik uitval in mijn linker arm heb. Ik heb wel geluk, dat ik mijn hand nog wel kan bewegen..
De operatie die je waarschijnlijk zal krijgen zal ongeveer 6 en een half uur in beslag nemen..., maar daar merk je niets van( ik was er ook niet ziek van, stond de volgende dag gewoon weer vrolijk naast mijn bed en de dag erop was ik al thuis).
Ze hebben bij mij een zenuw-transplantatie gedaan... om mijn Bicep te redden.. De schouder schijnt zo complex te zijn dat die eigenlijk al op gegeven is(komt nooit meer goed)
De totale revalidatie gaat bij mij ongeveer 2,5 tot 3 jaar duren.. Dan zou de bicep op zijn maximale kracht (80 % van wat het was) moeten zitten.

Al met al een hele lange weg nog te gaan.......

Maar ik werk al weer en mag ook weer auto rijden en volgend jaar gaan we gewoon proberen of ik ook weer motor kan gaan rijden....

Dus het loopt wel goed af, alleen het is wel een grote omschakeling die je moet maken....

Groeten en heel veel sterkte Alex

Damn, als ik zo lees wat mensen hier allemaal opgelopen hebben mag ik van geluk spreken dat ik alleen een gekneusde knie heb overgehouden na m'n crash met m'n R6.
 
weet er helaas niets van af, maar wil je wel veel sterkte en beterschap wensen!
 
Dat is inderdaad zwaar kloten. Goed om te lezen dat je al wel weer zo veel dingen kan doen. Ik had "alleen" maar een gebroken elleboog en verbrijzelde pols waar de artsen al wel weer heel positief over zijn, dus kan hier gelukkig niet over mee praten! Wens je heel veel sterkte en hopelijk komt het allemaal weer goed!
 
Heel veel sterkte en kracht toegewenst. Heb zelf 1,5 jaat terug ook een zwaar ongeluk gehad en brak daarbij m'n rug. Het is allemaal geen pretje....


Mike
 
Jeetje wat klote zeg, en dat is zacht uitgedrukt!!
Wel knap hoe nuchter je het zo neer zet op het Forum!

Ik weet er niks van dus daar heb jeniets aan, enige is dat ik je heel veel sterkte wens met de operatie in januari.
bij deze hoop ik dat al jou beste wensen voor 2004 uit zullen komen!!! (snel Herstel)
 
He Alex,,
nou in iedergeval bedankt voor jou reactie.
ik heb via internet wat schetsen en informatie over c4 / c5 ed.zenuwbanen
ik weet nog niet waar de breuk zit maar ik weet wel dat
ze een stukje uit m'n kuit gaan transplanteren.
ze hebben met succes m'n arm kunnen behouden door (werd 2x zo dik)een
ritssluiting van schouder tot hand om de doorbloeding terug te krijgen.
werd afgekneld door uitzetting.
Nu ziet het er weer normaal uit maar ze zeggen dat er voor m'n hand weinig kans
van slagen is.
ze spreken elkaar nogal een beetje tegen in het LUMC.
ik kan alleen maar positief zijn en m'n best doen met revalideren.
Hoe doe jij dat incl je werk?
jij ook sterkte en ik lees je info graag. Succes arno
 
oke ik ben links handig en ben naar links uitgeweken omdat er een
autotje op rechts mij niet opmerkte.
helaas was er een middenbermpje met lantarenpalen en boompjes.
die weken niet voor mij uit dus schampte ik een boompje.
mazzel dat ik er niet vol opgeklapt ben.
door een slinger of ruk beweging aan de arm kan de plexus beschadigen.
helaas voor mij is dat ik nu gedwongen alles rechtshandig moet doen.
om niet vooruit te lopen op verzekering , kosten, invaliditeit ed
heb ik voor alex nog een vraag wie beoordeeld wanneer je mag auto rijden
en of je aanpassingen nodig hebt.

groeten Arno
ps . Ik heb genoeg afleiding van vrouw en zoontje
met nog een baby over 3 1/2 mnd.
dus een doel om er voor te gaan is er wel.
 
Sterkte.. Ik rij nog niet zo lang maar ik lees hier wel hoe goed je echt op moet passen, ik ga van de zomer mijn eerste echte kilometertjes maken en neem mijn bescherm mee op m,n schouder. :]
 
ook als je bv net als ik dagelijks en al 14 jaar motor rijd maak je
van alles mee omdat ze je gewoon niet zien vanuit een auto.
laatst zat ik in de zijkant van een ambulance omdat die voor mijn snuffert
ineens ging keren.
gaf de schuld aan z'n kleine spiegels en had mij niet gezien.
monteer maar een bouwlamp voorop O-)
succes en doe ook de groeten aan jou engel..

arno
 
Arno,

Ik wens jou en je gezin veel succes en sterkte!

Na je verhaal gelezen te hebben (ook een gezin hier) zal ik nog preventiever rijden..ik heb al 6 (5 wettelijk geziend door anderen en 1x stommiteit mijnerzijds) engeltjes verspeeld.

Ik denk na iedere crash, de volgende keer zal mijn laatste wel zijn. En bij iedere klapper dacht ik stomme @#$@#$ (ik dus) ik had hem moeten zien aankomen en voel ik me zelf altijd schuldig..

En ff een reactie op die ambulance: "En we kunnen blijven schelden op de automobilisten ..tot je zelf in zo'n auto zit..het is gewoon slaapverwekkend, zicht slecht, vooral in regen rot spiegels en dan maak je fouten naar motorrijders. Wij motorrijders dienen ons dat altijd te realiseren."

Maar goed kl.. voor je man! En sterkte bij het herstel!

Ik hoop dat de newbies dit verhaal goed lezen en beseffen dat je erg kwetsbaar bent..maar velen zullen het hardhandig zelf moeten ervaren met de testeron die hun oren uit komt..En ik ben blij met dat 25 kw verhaal.

Ik heb altijd een kilo engeltjes op mijn schouder gehad en velen hadden die klappen die ik heb meegemaakt waarschijnlijk niet overleefd..En ja de testeron knalde mijn oren uit.

En think positive! er is altijd licht aan de horizon! Je bent het trouwens verplicht naar je gezin..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan