crash protector voor motorframe, welk gereedschap?

-Racer-

Die hard MF'er
20 jul 2004
414
0
Hoi,

Ik heb een kawa z-6r 2004 en wil hierop zelf een crashprotector van motor-design monteren. helaas heb ik simpele gereedschap bij de kawa gekregen dus moet ik wat zwaarders hebben.

Het gaat om een blokbout met een zeshoek gat van zeg maar 10mm. ik denk zelf dat ik hiervoor een ringsleutel met een zeshoekige kop nodig heb (als dat bestaat)

De reden waarom ik dat zelf wil doen is omdat ik ze niet altijd erop wil hebben.

Alvast bedankt

edit: hmmm verkeerde subgroep
 
Hoi,

Ik heb een kawa z-6r 2004 en wil hierop zelf een crashprotector van motor-design monteren. helaas heb ik simpele gereedschap bij de kawa gekregen dus moet ik wat zwaarders hebben.

Het gaat om een blokbout met een zeshoek gat van zeg maar 10mm. ik denk zelf dat ik hiervoor een ringsleutel met een zeshoekige kop nodig heb (als dat bestaat)

De reden waarom ik dat zelf wil doen is omdat ik ze niet altijd erop wil hebben.

Alvast bedankt

edit: hmmm verkeerde subgroep

Je bedoelt imbus?? :?
 
Imbus ?


ICT, dan ben je dus een beetje technisch of niet ????? Toevallig HIO gedaan in Breda ?
 
full
 
Nou nou, wat een welkom, dat plaatje is wat ik erbij heb gekregen, maar daarmee krijg ik m dus niet los. heb een grotere hefboomdraaipunt nodig

en ik zit in de ict, maar richt me meer op projecten
 
ik heb al de bi-xenon hid set er zelf ingekregen met relais zodat er een standaard aangaat en een met grootlicht. verder heb ik de achterkant eraf gehaald om het achterlicht eruit te halen open te zagen, er een andere printplaat erin gestopt alles netjes afgewerkt en werkt uitstekend (tis een vfx dr. x kit die ik erin heb gestopt)

Dit heb ik allemaal gedaan na wat onderzoek want inderdaad ben ik begonnen met 0 motorkennis en een beetje technische kennis.
 
dan zullen ze betere imbus sleutels hebben dan wat ik heb (die van de eerste foto), die breekt bijna als ik er kracht op zet (als ik m verleng )
 
Laatst bewerkt:
Met wat duurder gereedschap zal het vast wel lukken. Van dat goedkope gamma of kwantumrommel kom je niet ver zodra er echt wat kracht op komt te staan. Een goede automateriaalzaak of motorzaak kan je er vast aan helpen.
 
Heb je geen Fatsoenlijke doppen set ofzo? :? Of je buurman! Want daar zitten meestal ook inbus doppen in, en dan kan je lekker met een Ratel werken! :)
 
welke setje raden julie mij aan waar zulke inbus doppen inzitten?
 
welke setje raden julie mij aan waar zulke inbus doppen inzitten?


Koop een setje van:
Teng Tools, Snap on, Hazet

dan zit je altijd goed

in ieder geval niet het goedkoopste van de bouwmarkt nemen, als je je gereedschap maar zelden gebruikt kun je ook goed zo'n set van de bouwmarkt kopen van Mannesmann :? :?
Gamma en Karwei hebben dat spul, je betaald niet de hoofdprijs, kwaliteit is heel redelijk.
 
Facon of gedore wil het ook wel mee lukken :)
succes, post anders een foto hoe die bout er uitziet.
 
Als het een blokbout is zal ie ook met een bepaald koppel moeten worden vastgezet......
 
Zit het blok idd aan vast, hier een foto:

valblok.jpg

valblok2.jpg


Daar moet ie dus op komen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan