Crash ZXR: Is hij nog te redden? en hoe?

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Zoals sommige van jullie al weten, ik heb afgelopen donderdag mijn schatje gecrashed. (zie: Zwaar kut, Ik heb mijn schatje gecrashed! ) Opzich heeft hij weinig schade zo te zien, maar het frame is toch wel behoorlijk krom :(
Andere schade is, Mijn kuipwerk, ruitje, kuipsteun, koppelingshendel, nieuwe porno spiegeltjes, Die deksel van het motorblok die door de kuip heen steekt is compleet afgesleten en lek en misschien is mijn velg een beetje krom. Volgens mij is mijn voorvork nog goed, maar dat kan ik nu niet controleren.

Maar mijn frame is igg dus krom. Is dat nog op 1 of andere manier recht te krijgen, of eventueel een nieuw frame er in te zetten? Graag heb ik hier wat info en tips over.

Hier volgen de foto's

Een beetje heel erg kleine balhoofdshoek:
full
 
Dus het frame is nog te redden? hoe gaat zoeiets in werking dan? demonteer je het frame en breng je dat naar de zaak toe? hoe werkt dat?

Getverdemme Chris wat een geouwe hoer hier van veelal mensen die een goedbedoeld maar soms niet op ervaring gestoeld advies geven ...;
inderdaad is het zinvol om ruwweg een begroting te maken...

Hans knoppers heeft wel zoveel ervaring met alle verschillende merken en modellen dat hij exact kan zeggen wat wel of niet mogelijk en of verantwoord is
juist omdat dat dat over de hele linie niet duidelijk vast te stellen is, stellen verzekeraars dat ze niet richten aan alu frames (ik ben hier zelf bij betrokken geweest )
dus hier van uitgaande bel hans ,zet m op een aanhanger (laat m in elkaar zitten)
en hij verteld je in 1 oog opslag of hij zijn richtwerk garandeerd (dus of het voor jou veilig is...) frames worden gemeten op de richtbank of met een 3 dimensionaal laser meetsysteem
reken op binnen poten ong 400 en richten 350

Deze reis kost wat energie maar dan weet je in 1 keer een hele hoop en vandaar uit neem je je beslissing en niet vanaf een foto en een hoop geschreeuw

en een frame uit duitsland halen en een nummertje in tikken ....vast een eerlijk frame :X en een nummertje tik je officieel alleen in in het bijzijn van de douane............. |(

suc 6 maar weer ,als je spullen zoekt mail maar ff

greets FF
 
Laatst bewerkt:
idd, dat was zowiezo al mijn plan. Ik ga hem morgen uit elkaar probeeren te halen, kijken wat de kosten van het opknappen zijn. Als die boven de 1500euro komen (ex spuitkosten), ga ik hem in hem in onderdelen verkopen en eens kijken hoe ik een gsxr 750 met 1100 blok kan financieeren die ik gezien heb.
eeuh nog ff...zie het nu pas, balen dat je hem plat gereden hebt. zoals je weet, ik weet hoe het is ;( jij zat me toen toch niet uit te lachen he :P


maareuh, voor 1500euro ga jij hem (als je frame of voorvork krom is) niet in orde krijgen ben ik bang. misschien als je geschikt aan het kuipwerk kan komen (uit duitsland) en aan een frame (zoals de zot al zegt zonder framenummer) dan is er misschien nog hoop. maar dan moet je veel geduld hebben aangezien je er dan tegenaan moet lopen. life sucks, ik weet er alles van. voor een nieuw frame ben je al rond de 1000 euro kwijt denk ik.
 
en een frame uit duitsland halen en een nummertje in tikken ....vast een eerlijk frame :X en een nummertje tik je officieel alleen in in het bijzijn van de douane............. |(

suc 6 maar weer ,als je spullen zoekt mail maar ff

greets FF
als er geen nummer in staat het iig geen gejatte van een straatmotor!!!!

-edit- tenzij hij er uitgevijld is uiteraard :z

eneeuh douane :? :? :? welke tijd leef jij.....
 
Een expert probeerde mij er eens toe te brengen om een aluminium frame van een klant te laten richten. Hij had een adres in Rotterdam (niet dezelfde). Ik ze bellen en ja hoor, dat doen ze. Is zo gebeurt, helemaal geen probleem. Ik: "en geef je er dan ook garantie op?" Zij: "Garantie? Nee natuurlijk niet, dat snap je toch zeker ook wel".
Dus toen de expert weer langskwam, vertelde ik hem dat. "Och, wat kan er nou helemaal gebeuren?", zei hij. Ik: "Oh, geef jij dan garantie?" "Nee, natuurlijk niet!" "Nou, dan zijn we toch uitgeluld"

Importeur, verzekeringsmaatschappijen en expertiseburo's hebben niet voor niets afgesproken dat aluminium frame's niet gericht mogen worden. Daardoor ontstaan spanningen, waardoor het frame later spontaan kan scheuren of breken.
`

Ik wist niet dat ze dat afgesproken hadden, ik weet wel dat nico bakker frames en velgen richt richt na een klappertje, een kennis van me heeft zijn gixxer 1000 daar een paar keer heengebracht na klappertjes in de superstock

en voor de rest staan er op ebay vaak onderdelen te koop, en op motornet staan ook wel eens leuke onderdelen.
 
idd, dat was zowiezo al mijn plan. Ik ga hem morgen uit elkaar probeeren te halen, kijken wat de kosten van het opknappen zijn. Als die boven de 1500euro komen (ex spuitkosten), ga ik hem in hem in onderdelen verkopen en eens kijken hoe ik een gsxr 750 met 1100 blok kan financieeren die ik gezien heb.

een 7/11 is cool... :} bruut mee te stunten...

maar ik zou een zxr uit duitsland of belgie halen en de boel gaan ombouwen...uiteindelijk ben je dan het goedkoopst uit...voor 1500 euri moet er wel een zxr te scoren zijn...
 
Dude, that sucks :(

Dan heb ik het er toch wat beter af gebracht met alleen kuipschade! Maar zoals ze rest al zei, frame weer recht krijgen is denk ik een slechte optie. Mijn persoonlijke mening is ondanks dat je echt gehecht aan deze machine bent, je beter kan gaan zoeken naar iets nieuws....

Heel veel succes ermee!
 
Schade is aanzienlijk.

Helemaal lATEN maken kost je meer dan dat hij nog waard is.
Kun je zelf aardig wat dan zou ik, zoals al hierboven al eens is gezegd, de fiets helemaal strippen (moet toch voor het frame) en per onderdeel gaan kijken wat het gaat kosten om te laten maken. (frame nog richtbaar? voorpoten nieuwe binnenpoten?/vervangen?)

Schrijf die kosten op en vergelijk dat met een andere zxr kopen.
Was het een goed blok? Dan misschien eens gaan zoeken naar een ZXR met een slecht blok. Is de prijs naar, maar je hebt een goed blok.

Verder alle bruikbare delen Wisselen (net welke het beste zijn) en de rest verkopen. Zelfs een kromme voorpoot levert nog geld op.

Succes iig
 
Ik heb vandaag flink lopen rondbellen en een nieuw frame vinden is dus een complete ramp. Ik heb zo'n 30 slopen gebeld, e-bay en marktplaats afgezocht, en daar kunnen ze mij niet helpen.

Ik heb ook even met Hans knoppers gebeld, en daar zijden ze dat het richten geen kwaad kon en dat ze dat regelmatig met racers deden. Aangezien het ook de meest goedkope optie is ga ik denk ik daarvoor. Voor 350 ex btx is mijn frame dan weer goed, en dan heb ik geen gezeik met mijn kenteken. Vandaag regende het te hard om een goed naar mijn motor te gaan kijken (hij staat buiten) dus ik weet nogsteeds niet hoe de voorvork er aan toe is. dus dat ga ik eerst een uitzoeken.

Maar hoe zit het het met de motor zelf. Kan die ook een flinke opdonder door de crash gehad hebben waardoor hij nu kapot is? of komt dat niet zoveel voor?

Wat zou het trouwens kosten om alle kuipdelen en de tank zwart te laten spuiten (als ik zelf alles plamuur enzo) en wat zou het kosten als ik het frame en de achterbruk matzwart zou willen laten powdercoaten?
 
is maar goed dat je die koppeling en rem hendel nog niet had gekregen anders waren die kapot geweest :X :X :X :X :X :X :X :X

ik zal vriendje eens vragen of hij nog een keer goed wil gaan zoeken tenminste als je besluit om toch je motor te houden

maar succes met alles en heeel veel sterkte
en volgende keer als ik je zie wil ik je littekens/wonden wel aanschouwen hoor!!! (dan weet ik tenminste weer waarom ik altijd in voledig leer rij)
 
Je gaat hier finacieel teveel op verliezen,en je kan aan je ZXR nog verdienen,ga je dan je motor oplappen,ik dacht het niet.
Gewoon een leuke andere motor kopen dus.
En voor richten van frames moet je bij "De meester" zijn!(ik vertrouw liever op mensen die zelf ook frames bouwen.)
 
`

Ik wist niet dat ze dat afgesproken hadden, ik weet wel dat nico bakker frames en velgen richt richt na een klappertje, een kennis van me heeft zijn gixxer 1000 daar een paar keer heengebracht na klappertjes in de superstock

en voor de rest staan er op ebay vaak onderdelen te koop, en op motornet staan ook wel eens leuke onderdelen.
Dat klopt, maar Nico Bakker máákt ook aluminium frames. Dus hij weet wat hij moet doen en laten. Frames richten wordt meestal gedaan door ze recht te trekken en dat moet je met aluminium frames niet doen.
 
iedereen noemt het lassen, maar is eigenlijk hot melt
en wat jij zegt kris eerst lijm en dan proberen te lassen, zal niet werken
normaal gebruiken ze een soort epoxy
normale lijm houdt eigenlijk niet eens echt goed op dit soort kunstof mede doordat het flexibel moet blijven
 
Terug
Bovenaan Onderaan