Crashes met minder goede afloop

fietske750

Die hard MF'er
14 aug 2003
778
2
Veghel
De afgelopen dagen, weken zijn er in de motorsport toch wel een aantal crashes geweest met een minder goede afloop.

Kijk eerst naar de crash van Regis Laconi. Het is niet zeker of hij nog ooit op een motor kan stappen. 2 gebroken nekwervels zijn daar de oorzaak van.

Dan hebben we Joey Litjens. Die is toch ook niet bepaald zachtjes afgestapt. (afzetting en een boom geraakt). Ook maar even de vraag of hij er nog iets aan over houdt.

Als derde is ook Rob Hakvoort hard ten val gekomen, waarmee hij 3 rugwervels heeft gebroken. Hij rijdt dit seizoen ook niet meer.

Dan hebben we ook John Hopkins nog in de ziekenboeg, die zo langzamerhand zijn seizoen ook verloren ziet gaan.

Verder hebben we Neukirchner nog in de ziekenboeg, na de crash op Mona. Hij geneest van een dijbeenfractuur, dubbele onderbeenfractuur en een fractuur in zijn voet.

Ook Makoto Tamada zit nog met een gebroken pols te kijken.

Lijkt het tegenwoordig dat de crashes steeds vaker een ernstig gevolg met zich meebrengen? En is hier iets aan te doen?
Als de racemotoren alsmaar sneller worden, zal de bescherming van de rijder ook op een hoger niveau moeten komen.

Groeten,
Fietske

P.s. Ik vind dat de racerij op stratencircuits als op permanente circuits nooit op mag houden. :]
 
Laatst bewerkt:
Races op een "circuit" als Hengelo kun je je ook niet tegen beschermen. Als je daar op de verkeerde plek onderuit gaat hang je gewoon tussen de bomen.
 
Misschien moeten we gewoon accepteren dat de motorsport risico's met zich mee brengt zonder meteen dingen te gaan verbieden en te gaan aanscherpen.

Als je het risico accepteerd ga je rijden, als je het risico niet wilt nemen blijf je thuis.
Eigenverantwoordelijkheid noemen ze dat.
 
Misschien moeten we gewoon accepteren dat de motorsport risico's met zich mee brengt zonder meteen dingen te gaan verbieden en te gaan aanscherpen.

Als je het risico accepteerd ga je rijden, als je het risico niet wilt nemen blijf je thuis.
Eigenverantwoordelijkheid noemen ze dat.

Eigen verantwoordelijkheid vind ik een kostbaar goed.

Als ik deel uitmaakte van de organisatie zou ik de verantwoordelijkheid niet willen dragen voor dit soort races.

En de lasten worden uiteindelijk (via hogere toegangsprijzen en verzekeringspremies weer op ons allen afgewend.
Nog even niet spreken van de kosten voor een werkgever die z'n personeel moet missen
 
Eigen verantwoordelijkheid vind ik een kostbaar goed.

Als ik deel uitmaakte van de organisatie zou ik de verantwoordelijkheid niet willen dragen voor dit soort races.

En de lasten worden uiteindelijk (via hogere toegangsprijzen en verzekeringspremies weer op ons allen afgewend.
Nog even niet spreken van de kosten voor een werkgever die z'n personeel moet missen

Dit soort geluiden hoor ik steeds meer en dit baart me toch zorgen, als we op deze manier gaan denken bevinden we ons op een hellend vlak want waarom zouden we de motorsport en andere risico sporten dan uberhaubt nog toestaan?

Zullen we motorrijden dan maar meteen verbieden om dat jezelf veel veiliger in een auto kunnen vervoeren?

Sorry maar als ik zo moet leven, dan betaal ik liever 100 euro extra aan mijn zorgverzekering.
 
Volgens mij was de 500cc tijd nog iets erger... De laatste jaren hebben we denk ik bijzonder veel geluk gehad..
 
Volgens mij was de 500cc tijd nog iets erger... De laatste jaren hebben we denk ik bijzonder veel geluk gehad..

plus het feit dat de laatste jaren alles uit vergroot wordt, veiligheid helemaal in is en de betutteling hoogtij viert B| -O-
 
@Topicstarter

Hebben we in Monza niet ook een crash gehad waar Smrz, Neukirchner katapulteerde en Max zijn seizoen er zo goed als op zit?
Deze ben je namelijk vergeten ;)
Verder een nette post
 
Dit soort geluiden hoor ik steeds meer en dit baart me toch zorgen, als we op deze manier gaan denken bevinden we ons op een hellend vlak want waarom zouden we de motorsport en andere risico sporten dan uberhaubt nog toestaan?

Zullen we motorrijden dan maar meteen verbieden om dat jezelf veel veiliger in een auto kunnen vervoeren?

Sorry maar als ik zo moet leven, dan betaal ik liever 100 euro extra aan mijn zorgverzekering.

:^

Als we dan eerst voetbal gaan verbieden, worden de meeste blessures bij opgelopen die onze maatschappij veel geld kosten.

:r :r :r :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
Motorsport brengt nou eenmaal gevaren met zich mee. Je kan alles wel veiliger maken maar het zal altijd een risico blijven. Je kunt met 20 kmp/h ook vallen en iets breken.

Maar misch is het wel een goede zaak om hengelo iets veiliger te maken, als je dit filmpje ziet dan gaat het toch erg hard langs al die bomen etc.
 
Motorsport brengt nou eenmaal gevaren met zich mee. Je kan alles wel veiliger maken maar het zal altijd een risico blijven. Je kunt met 20 kmp/h ook vallen en iets breken.

Maar misch is het wel een goede zaak om hengelo iets veiliger te maken, als je dit filmpje ziet dan gaat het toch erg hard langs al die bomen etc.


mooi filmpie *O*
 
Eigen verantwoordelijkheid vind ik een kostbaar goed.

Als ik deel uitmaakte van de organisatie zou ik de verantwoordelijkheid niet willen dragen voor dit soort races.

En de lasten worden uiteindelijk (via hogere toegangsprijzen en verzekeringspremies weer op ons allen afgewend.
Nog even niet spreken van de kosten voor een werkgever die z'n personeel moet missen

En voetbal dan? Wat denk je dan van al die mensen die met verstuikte enkels en dergelijk na het weekend bij de baas aan komen zetten.
Ik denk dat een groot deel van de sporters ook een eigen verantwoordelijkheid heeft. Het niet direct volle bak, fc alles geven, de baan op gaan en rustig opbouwen. Dat zal waarschijnlijk een deel helpen. Dit is echter iets wat de coureurs zelf moeten doen en beseffen...
 
Motorsport brengt nou eenmaal gevaren met zich mee. Je kan alles wel veiliger maken maar het zal altijd een risico blijven. Je kunt met 20 kmp/h ook vallen en iets breken.

Maar misch is het wel een goede zaak om hengelo iets veiliger te maken, als je dit filmpje ziet dan gaat het toch erg hard langs al die bomen etc.

Idd wel linke soep met die strobaaltjes om die bomen heen. Bij de gp's hebben ze toch ook van die opblaasbare kussens die ze normaliter voor de bandenstapels zetten?

Is dat geen optie voor deze wedstrijden? of wordt dat dan weer veel te duur?
 
Idd wel linke soep met die strobaaltjes om die bomen heen. Bij de gp's hebben ze toch ook van die opblaasbare kussens die ze normaliter voor de bandenstapels zetten?

Is dat geen optie voor deze wedstrijden? of wordt dat dan weer veel te duur?

Die waren daar ook wel aanwezig
 
Daarbij komt ook nog dat daar veeeeeeeeeeel meer word vernield dan bij een motorrace. Motorpubliek is een totaal ander publiek dan voetbal publiek.
:Y Kwam zondag ook 1 tegen die als een ochel was,had sekers min. een kratje op,was wel een leuke onderhoudend gesprekje btw, dat jong was ook zo trots op ZIJN Hengelo ;) _O- _O-
 
Dit soort geluiden hoor ik steeds meer en dit baart me toch zorgen, als we op deze manier gaan denken bevinden we ons op een hellend vlak want waarom zouden we de motorsport en andere risico sporten dan uberhaubt nog toestaan?

Zullen we motorrijden dan maar meteen verbieden om dat jezelf veel veiliger in een auto kunnen vervoeren?

Sorry maar als ik zo moet leven, dan betaal ik liever 100 euro extra aan mijn zorgverzekering.

Da's nu net wat ik bedoel, ik vind het nogal een verschil of je gaat racen op een goed en veilig circuit met de bijbegorende risico's of dat je je leven gaat wagen ergens waar allerlei dodelijke obstakels vlak langs de baan staan.

Ik doe zelf ook mee aan circuitdagen, maar heb me bijvoorbeeld al afgeleerd om op de openbare weg een snelle bocht waar bomen aan de buitenkant staan vol te nemen, zelfde geldt voor klaverbladen.

Vergelijk met voetbal vind ik niet terecht, alhoewel daar voor werkgevers inderdaad de meeste problemen ontstaan.
Supporters heb ik niet als ik motorrijd, hooligans mogen ze van mij voor alle kosten laten opdraaien en lang verbannen.

Zorgverzekering: Ik betaal ook liever 100E meer omdat het risico dat ik neem misschien iets hoger is dan gemiddeld, maar om nu samen mee te betalen voor mensen die zelf niet met de gevolgen worden geconfronteerd gaat mij te ver.

Stratencircuits verbieden en een mooi extra nationaal circuit aanleggen lijkt me een veel betere oplossing, kijk maar eens naar het circuit Carole bij Parijs.
 
Da's nu net wat ik bedoel, ik vind het nogal een verschil of je gaat racen op een goed en veilig circuit met de bijbegorende risico's of dat je je leven gaat wagen ergens waar allerlei dodelijke obstakels vlak langs de baan staan.

Ik doe zelf ook mee aan circuitdagen, maar heb me bijvoorbeeld al afgeleerd om op de openbare weg een snelle bocht waar bomen aan de buitenkant staan vol te nemen, zelfde geldt voor klaverbladen.

Vergelijk met voetbal vind ik niet terecht, alhoewel daar voor werkgevers inderdaad de meeste problemen ontstaan.
Supporters heb ik niet als ik motorrijd, hooligans mogen ze van mij voor alle kosten laten opdraaien en lang verbannen.

Zorgverzekering: Ik betaal ook liever 100E meer omdat het risico dat ik neem misschien iets hoger is dan gemiddeld, maar om nu samen mee te betalen voor mensen die zelf niet met de gevolgen worden geconfronteerd gaat mij te ver.

Stratencircuits verbieden en een mooi extra nationaal circuit aanleggen lijkt me een veel betere oplossing, kijk maar eens naar het circuit Carole bij Parijs.

Ben je in Hengelo geweest?
 
Da's nu net wat ik bedoel, ik vind het nogal een verschil of je gaat racen op een goed en veilig circuit met de bijbegorende risico's of dat je je leven gaat wagen ergens waar allerlei dodelijke obstakels vlak langs de baan staan.

Ik doe zelf ook mee aan circuitdagen, maar heb me bijvoorbeeld al afgeleerd om op de openbare weg een snelle bocht waar bomen aan de buitenkant staan vol te nemen, zelfde geldt voor klaverbladen.

Vergelijk met voetbal vind ik niet terecht, alhoewel daar voor werkgevers inderdaad de meeste problemen ontstaan.
Supporters heb ik niet als ik motorrijd, hooligans mogen ze van mij voor alle kosten laten opdraaien en lang verbannen.

Zorgverzekering: Ik betaal ook liever 100E meer omdat het risico dat ik neem misschien iets hoger is dan gemiddeld, maar om nu samen mee te betalen voor mensen die zelf niet met de gevolgen worden geconfronteerd gaat mij te ver.

Stratencircuits verbieden en een mooi extra nationaal circuit aanleggen lijkt me een veel betere oplossing, kijk maar eens naar het circuit Carole bij Parijs.

Ik denk dat de regering er nu wel voor in is om ergens een nieuw circuit aan te leggen in Nederand.
Rijden we met zijn allen hard op een circuit en dat doet de staatskas natuurljk geen goed......
Ik ben er bang voor dat we het toch met de stratencircuits moeten blijven doen.

Fietske *O*
 
we kunnen hier nog jaren terug komen en dan gebeurt er misschien helemaal niets...

iedereen heeft hier echt wel van geleerd,
iedereen weet nu waar de fouten liggen op dit circuit.

maar bekijk deze foto's eens, je kan daar ook zien dat als het mis gaat het ook gewoon goed kan aflopen > http://thundercracker-sf.hyves.net/album/40434376/ONK_Hengelo_GLD_2009_Crashes/f79aHyNF/

natuurlijk er waren een paar crashes die helaas niet goed afliepen maar we gaan nu naar Oss ondanks dat Veijer daar vorig jaar zo hard er af ging.


hier een voorbeeld dat de grindbak wel zijn werk doet:

594495488_6_1rCC.jpeg

594495577_6_QMfy.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan