Crashpads op je SM

Dat je voorwiel minder snel naar boven komt :+


Voor ktm zijn ze orgineel zo te krijgen, weet niet waar ze opmoeten. :)
 
nadelen? gewicht, maar een keertje kakken voor je gaat rijden en dat nadeel kan je ook al wegstrepen :)

voordeel lijkt me duidelijk, een afgeschaafde vork/remklauw ziet er gewoon niet uit
 
er zijn geen nadelen, mss alleen de prijs van ktm dat is een nadeel maar voor de rest alleen maar voordelen, het beschermt je voorvork en achterbrug
toen ik ze niet had ben ik eens gevallen, gelukkig was de snelheid niet al te hoog maar toch zaten er krassen aan de onderste van de voorvork, toen maar snel diezelfde middag crashpads gekocht
(van ktm 40€ per stuk dus 80€ in totaal voor voor en achteras)
 
Achter hebben ze bij mij een hoop schade voorkomen, voor vangen ze wel wat op, maar me velg is toch ook beschadigd, niet altijd raken ze voor de grond als je valt, stuur kan draaien he.
 
Ik heb de originele crashpads van KTM, maar ik heb ze nog niet nodig gehad. Ik hoop dat ze een beetje helpen, maar laatst zag ik hier een foto van een crash in een wedstrijd (Rotterdam geloof ik?) waar ze afgebroken waren. Ik geloof zelfs dat iemand van het forum die als souvenier mee had, dus die kan misschien wel zeggen of het die van KTM zelf zijn. Hoe sterk die dingen normaal zijn weet ik dus niet.
 
iemand een idee hoe je de kunststof crashpads monteert op de (steek)as die door de naaf heengaat?
 
Ik heb de originele crashpads van KTM, maar ik heb ze nog niet nodig gehad. Ik hoop dat ze een beetje helpen, maar laatst zag ik hier een foto van een crash in een wedstrijd (Rotterdam geloof ik?) waar ze afgebroken waren. Ik geloof zelfs dat iemand van het forum die als souvenier mee had, dus die kan misschien wel zeggen of het die van KTM zelf zijn. Hoe sterk die dingen normaal zijn weet ik dus niet.
Ja, dat ben ik!!! *O* *O* *O*

'kheb nog steeds die van Gizzmo ergens in me computerhok liggen:
full

Hahahahaha *D *D *D

'kheb 't nog gevraagd, hij hoefde 'm niet meer terug
 
Ja, dat ben ik!!! *O* *O* *O*

'kheb nog steeds die van Gizzmo ergens in me computerhok liggen:
(Afbeelding)
Hahahahaha *D *D *D

'kheb 't nog gevraagd, hij hoefde 'm niet meer terug

Ah hehe, leuk! *O* Maar die zijn ook niet zo groot, dan is het bij iemand anders geweest waar ik van die grote stevige exemplaren heb gezien. Maar die hebben toch ook een redelijke klap opgevangen zo te zien aan die foto! :Y

*edit*

iemand een idee hoe je de kunststof crashpads monteert op de (steek)as die door de naaf heengaat?

Ik heb gewoon holle assen dus dat is simpel. Je kunt daar gewoon een staaf doorheen steken met (binnen)schroefdraad aan de uiteinden waar je de pads op kunt vastschroeven met inbusbouten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze zelf gedraaid van nylon, maar ik ken er ook die er wieltjes van een oude skateboard opzetten.
Het bevestigen is zeer simpel, gewoon een draadeind door de as heen en een moertje erop.
 
precies, zo heb ik ze ook.

Achter zijn nylon blokken, zitten gemonteert op een draadeind welke door me holle as gaat.
Deze blokken hebben al veel klappen opgevangen en blijven mooi op hun plek.

Voor HAD ik idd 2 skateboard wieltjes, dze zijn van relatief zacht rubber.
Hebben wel al klappen opgevangen, maar tijdens de wedstrijd in Rozenburg is de moer inclusief ring door het rubber wieltje heen getrokken.
Dat is dus het nadeel van een rubber wieltje welke enigzins flexibel is.
Moet wel zeggen dat het ringetje wat aan de kleine kant was.

Maar ik heb nog steeds geen nieuwe crashpads voor.
 
precies, zo heb ik ze ook.

Achter zijn nylon blokken, zitten gemonteert op een draadeind welke door me holle as gaat.
Deze blokken hebben al veel klappen opgevangen en blijven mooi op hun plek.

Voor HAD ik idd 2 skateboard wieltjes, dze zijn van relatief zacht rubber.
Hebben wel al klappen opgevangen, maar tijdens de wedstrijd in Rozenburg is de moer inclusief ring door het rubber wieltje heen getrokken.
Dat is dus het nadeel van een rubber wieltje welke enigzins flexibel is.
Moet wel zeggen dat het ringetje wat aan de kleine kant was.

Maar ik heb nog steeds geen nieuwe crashpads voor.

Wil je 'm terug?
:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan