Crashpads, wie gebruikt ze?

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Wie heeft er crashpads op z\'n fiets?
Als ik weer een andere fiets koop, dan zit ik er wel over te denken om die dingen te laten monteren, kan je mooi wat geld en schade besparen als je onderuit gaat.

Of vinden jullie het helemaal niks? :?
 
Ik heb van die doppen, maar heb ze gelukkig nog nooit gebruikt. ;)
Als je tegen een boom of zo iets dergelijks jaagt helpen ze natuurlijk niks, maar bij een lullig schuivertje voorkom je dat je frame beschadigt wordt (krassen), de kuip zal evengoed wel schade oplopen.
Maar als je netzo als ik alleen W.A. verzekerd bent kan het een goede investering zijn.
 
Had ik ook eens rondgekeken. Maar voor die dingen moet ik gaten in m\'n kuip zagen. Dus dan heb ik kuipschade voordat ik gevallen ben. Hebben die dingen ook niet veel nut meer. ;)
 
Ik had ze op m\'n fiets, en ze hebben hun werk perfect gedaan....tot aan de vangrail. ;(
hon-cbr600-00-bikepics-04240.jpg
 
Ben je net voor de vangrail even gestopt om te kijken of je kuip ernstig beschadigd was en hem toen het laatste stukje tegen de vangrail geduwd dat je dat weet ofzo? :)
LOL
Was het maar zo, dan had alleen de motor schade gehad en ik niet.
Nee, bijna alle schade aan de motor kwam door het feit dat de motor net niet onder de vangrail door pastte, maar dat wel probeerde.\ '(
Had de motor nergens tegenaan gekomen dan was de schade aan de kuip minimaal geweest.
De crashpad aan de linkerkant was voor de helft weggesleten.
 
Ik zit er ook over te denken om die dingen erop te zetten , maar vraag me wel af of het bij een zxr 400 werkt.Als ik voor m\'n motor sta en een denkbeeldige lijn trek van band naar de trillingsdemper , heb ik het idee dat zo\'n crashpad niet het eerste is wat de grond raakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan