crashtest thundercat vraagt dynojet advies

1 jun 2004
75
0
Souburg
hallo motormafko's

Ben hier voor het eerst op 't forum. Mijn vrouwtje en ik rijden een thundercat uit '96. Best wel lachen. Beide af en toe al eens harder afgestapt dan dat de bedoeling was.In beide gevallen vanwege onze gewaardeerde medeweggebruikers. Shit happens. Alles steeds weer in elkaar gepuzzelt en gaaaaaan!

Wil graag dyno stage 2 erin bij Ruud (niet die als billenknijper bekendstaande) Fredriks uit goes.

De cat komt nu met spelen met kopeling omhoog. Zou graag met wat sparen van de koppeling de voorbandsluitage tegengaan. Is deze stage 2 de juiste keuze?

maarten.

haha wat een naam... zitten genoeg brokkenpiloten hier met een thundercat, kijk anders ff in het forum van www.thundercat.nl daar is vast wel iemand met het antwoord ;)

Welkom! Dynojet advies kan ik je niet geven, maar dat zal hier vast wel snel door iemand opgelost worden 8-)

Hoi Crashtest
full

Die stage 2 zal waarschijnlijk niet echt voldoende zijn. De vermogenswinst is niet van dien aard dat je daarmee de cat zomaar op vermogen op z'n achterwiel trekt. Hij simpelweg te zwaar... (correct me if I'am wrong)

Ik denk dat als je alle registers opentrekt en een stage 3 monteert incl. de losse K&N filters met een open sportuitlaat, ontstekingsvervroeger en een goede afstelling je maximaal een PK of 15 kan winnen. Dus dan heb je nog steeds maar een PK of 115 met een kilootje of 200...

Als je graag met je cat speelt en je zou wat toe willen geven op je topsnelheid kun je misschien beter eens gaan spelen met tandwielverhouding (kleiner voor en/of groter achter)

Daar kan ik dus wel een beetje antwoord opgeven, ik heb een kleiner voortandwiel gemonteerd (15t). Als je veel moeite doet krijg je hem in zijn 1 omhoog zonder koppeling, wel met moeite en het liefst met een bijna lege tank heb ik gemerkt *D .

Probleem is dan weer dat je vrij snel door de eerste versnelling heen bent dus je moet of kunnen schakelen tijdens de wheely of hem weer laten zakken.

Welkom, en mijn oude brommerboer Bruggeman in Nieuw-Vennep zei mij toen ik mijn nieuwe 1999, zwarte, brommertje kocht dat alleen een andere pijp en sproeierbezetting amper vermogensverhoging gaf, heb bij hem dus niet meteen een ander pijpie besteld.

Hoi Crashtest (Afbeelding)

Die stage 2 zal waarschijnlijk niet echt voldoende zijn. De vermogenswinst is niet van dien aard dat je daarmee de cat zomaar op vermogen op z'n achterwiel trekt. Hij simpelweg te zwaar... (correct me if I'am wrong)

Ik denk dat als je alle registers opentrekt en een stage 3 monteert incl. de losse K&N filters met een open sportuitlaat, ontstekingsvervroeger en een goede afstelling je maximaal een PK of 15 kan winnen. Dus dan heb je nog steeds maar een PK of 115 met een kilootje of 200...

Als je graag met je cat speelt en je zou wat toe willen geven op je topsnelheid kun je misschien beter eens gaan spelen met tandwielverhouding (kleiner voor en/of groter achter)

Vermogenswinst zal max. 6 a 7 pk zijn, en helpt niet echt veel bij het maken van wheelies. Je vermogensafgifte wordt wat gelijkmatiger, wat je eigenlijk nog beter merkt dan de pk winst an sich. Spelen met tandwiel verhoudingen zal beter helpen zoals TCBas al noemt.

Maar als wheelies maken een doel op zich is, kun je beter een off-road kopen (of een kofferek met koffers en deze vullen met zand :+ ).

Vermogenswinst zal max. 6 a 7 pk zijn, en helpt niet echt veel bij het maken van wheelies. Je vermogensafgifte wordt wat gelijkmatiger, wat je eigenlijk nog beter merkt dan de pk winst an sich. Spelen met tandwiel verhoudingen zal beter helpen zoals TCBas al noemt.

Maar als wheelies maken een doel op zich is, kun je beter een off-road kopen (of een kofferek met koffers en deze vullen met zand :+ ).

Of Lynx achterop nemen :X :X :X

:+

Welkom trouwens,leuk dat alleen Catten reageren..............
P.S. PICCIEIEIEIEIES,enne,ist zo'n lelijke rood/witte,of zo'n vreslijk (bijna) de mooiste zilver/gele???

Beste poes liefhebbers,

thanx voor die reac's.

Laat dyno zitten, neem (niet op de ranzige manier) m'n oma wel op de buddy i.p.v. koffers met zand. Toch mooi 121 kilo schoon aan de haak, maar ik zal je die details besparen. Of road? voor mij geen blubberbrommert.

Kleur by the way was mooi zilver met geel. Na de laatste puzzel klus, dit keer met 2e hands puzzelstukken nu met een rood zwarte topkuip. Ziet er niet uit maar we kunnen weer gassen. Na de zomer wellicht paintjob.

Maarten. :]

Terug
Bovenaan Onderaan