crf 300 l of niet

Blackbeest

MF veteraan
27 mei 2016
1.025
366
Antwerpen
zoals de titel al zegt ben ik erover aan het denken om een honda crf 300l aan te schaffen, deze puur voor plezier, naast de ktm 1290. bedoeling zou zijn om zoveel mogelijk offroad te gaan rijden met deze, zowel georganiseerde ritten als rondje ardennen en indraaien waar het gaat. Heb dit altijd gedaan met een opgevoerde honda mt5 (straf beestje voor zijn uitvoering, maar aangezien dit ding er niet voor gemaakt is, en ik het wel nog heel wil houden, toch eens naar iets stevigers aan het uitzien. Ga meestal samen rijden met een vriend die een beta 300 heeft. Het is niet mijn bedoeling echte enduro te gaan rijden, maar meer gravel, zand, weiland en bospaadjes, misschien eens wat op Bilstain rond gaan bollen, maar als het nodig is, kan je dan over een boomstam of iets dergelijks komen met de honda? Zijn er hier mensen die zo een model hebben, en weten wat er mee mogelijk is?
 
Kan, maar beter voor dat soort ritten en omstandigheden een echte enduro zoals een Beta, Yamaha, KTM
 
beta en ktm ben ik ook al eens gaan kijken, maar prijsverschil is ook wel wreed, yamaha heb ik nog niet bekeken, daar ook eens naar de website gaan zien 👍
 
WR250R is de Yamaha variant, de F is de enduro.
De R is de tamme versie.
DC6F6F73-1F11-4CA8-8856-AAF459A02B25.jpeg
 
Tuurlijk wel, gewoon kopen.

Of een TTR250, even goed, nog veel goedkoper.
Zalig ding dat.
 
Klopt. De WRR in europa ook niet.

Gravel, zand, weilandjes, ... : WR250R, TT-R250, CRF250L, XR250, KLX250, DRZ400, perfect ok.
Bilstain, over boomstammen: trial motor, of gelijk wat anders als je wil klooien.
Enduro competitie: KTM, WRF, husqvarna, beta, ...
 
Met een CRF kun je prima over mulle zandpaden, door de bossen en over boomstammen. Neemt niet weg dat er motoren zijn waarmee dat makkelijker of harder kan, maar het gaat prima.
 
Gezien je plannen zou ik niet direct aan een CRF300 denken. Ik heb erop gereden en vond het leuk voor licht offroadwerk, beetje toeren op de tet zeg maar. Nou zijn mijn rijkwaliteiten ook zeer matig dus dat speelt ook mee.
Ik zou eens proefrijden, al is het volgens mij vaak niet de bedoeling/ verboden dat je dan offroad gaat.
 
Gezien je plannen zou ik niet direct aan een CRF300 denken. Ik heb erop gereden en vond het leuk voor licht offroadwerk, beetje toeren op de tet zeg maar. Nou zijn mijn rijkwaliteiten ook zeer matig dus dat speelt ook mee.
Ik zou eens proefrijden, al is het volgens mij vaak niet de bedoeling/ verboden dat je dan offroad gaat.
Misschien niet duidelijk uitgelegd van mij dan, ken misschien al de juiste termen ook niet 🤔, maar het zou juist niet de bedoeling zijn om echt hard enduro werk te gaan doen, heb vandemiddag een yt filmpje gezien waar ze op bilstain met de crf 300 waren aan het rijden, en dat leek hij toch redelijk aan te kunnen, wat door de modder ploeteren en af en toe wat steil bergop rijden 😆, voor mij moet het niet al te technisch worden, meer de enduro ballades, als ze zo genoemd worden 😬
 
Misschien niet duidelijk uitgelegd van mij dan, ken misschien al de juiste termen ook niet 🤔, maar het zou juist niet de bedoeling zijn om echt hard enduro werk te gaan doen, heb vandemiddag een yt filmpje gezien waar ze op bilstain met de crf 300 waren aan het rijden, en dat leek hij toch redelijk aan te kunnen, wat door de modder ploeteren en af en toe wat steil bergop rijden 😆, voor mij moet het niet al te technisch worden, meer de enduro ballades, als ze zo genoemd worden 😬
Maar als dat filmpje jou heeft overtuigd dat dit de motor is voor wat je ermee wilt doen, waar twijfel je dan nog over?
 

laatste paar paginas bekijken, daar komt de 300 in beeld.
 
ben bijgelezen _O- , binnenkort maar eens informeren wat de levertijd is en wat hij aan verzekering e.d. gaat kosten, geloof nu niet dat dit veel gaat zijn. en dan met veel spijt de mt terug repareren van een laatste valpartijtje en dan kan die naar de volgende generatie, oudste zoon had blijkbaar veel interesse, en ik niet genoeg plaats om alles bij te houden '(
 
ben bijgelezen _O- , binnenkort maar eens informeren wat de levertijd is en wat hij aan verzekering e.d. gaat kosten, geloof nu niet dat dit veel gaat zijn. en dan met veel spijt de mt terug repareren van een laatste valpartijtje en dan kan die naar de volgende generatie, oudste zoon had blijkbaar veel interesse, en ik niet genoeg plaats om alles bij te houden '(
Ik snap dat proefrijden met dit soort motoren nog wat lastiger is vanwege kleinere aantallen, maar kijk anders het filmpje van Ed March in Moab (woestijn) daar rijd hij een KTM 500 en gaf voor mij goed het verschil aan tussen een offroad motor als de crf en een echte enduro als de KTM.
Heel zwart -wit bekeken, als het steeds harder moet is de crf niet toereikend, na verloop van tijd, misschien wel nooit als je de baan/ circuit niet opgaat. Als het heel moet blijven en normaal onderhoud vergt ipv om de rit is het een prima keuze.
Kijk anders ook naar Austin Vince, die rijd met groepen door Noord Spanje met crf250l , hijzelf iig.
 
Ik heb de vorige versie gehad, de CRF250 L, waarmee ik o.m. de Ligurische moeiteloos heb gedaan , ondanks mijn eigen beperkte off-road talenten.

Enkel bij zeer steile hellingen, kwam hij wat power tekort, maar daar zal bij de 300 wel aan verholpen zijn.

Ik heb wel een zwaardere demper en achterveer laten plaatsen, want met mijn 95 kg, zakte hij wel érg diep in.

Ik zou hem zo weer kopen, mocht ik nog (licht) off-road doen.

Een proefrit zal je moeilijk kunnen organiseren en al zeker niet off-road, maar als de standaard vering voor jou stug genoeg aanvoelt in de toonzaal, zou ik hem zonder proefrit durven kopen.
 
Ik heb de vorige versie gehad, de CRF250 L, waarmee ik o.m. de Ligurische moeiteloos heb gedaan , ondanks mijn eigen beperkte off-road talenten.

Enkel bij zeer steile hellingen, kwam hij wat power tekort, maar daar zal bij de 300 wel aan verholpen zijn.

Ik heb wel een zwaardere demper en achterveer laten plaatsen, want met mijn 95 kg, zakte hij wel érg diep in.

Ik zou hem zo weer kopen, mocht ik nog (licht) off-road doen.

Een proefrit zal je moeilijk kunnen organiseren en al zeker niet off-road, maar als de standaard vering voor jou stug genoeg aanvoelt in de toonzaal, zou ik hem zonder proefrit durven kopen.
waar heb je de vering laten aanpassen, en weet je nog wat dit kostte, min of meer? proefrit zal inderdaad moeilijk gaan, vrees ik, ben er wel zowat uit, mede door de feedback hier en ondertussen toch wel wat filmpjes gezien op yt, daar heb ik er toch ook wel een paar gezien waar hij op een beetje sneller stukken heel hard op en neer begon te gaan, wel een puntje om de vering te laten verbeteren, denk ik. offroad talent is er bij mij ook niet te vinden _O- , maar vind wel plezant om te doen. Als jij in Brasschaat woont, zit je bij wijze van spreken, vlak achter mijn hoek, recentelijk naar Schoten verhuisd :P
 
Ik ben thans onderweg vanuit Frankrijk naar huis.
Ik herinner me dat ik de achtervering heb laten aanpassen bij een specialist in Mol en dat dit niet goedkoop was.
Hij heeft zelfs een stukje uit de achterbrug moeten frezen om de demper te laten passen, maar daarna was de vering wel uitstekend.
Als je nog een paar dagen kan wachten, kan ik het thuis op de PC misschien nog wel terugvinden.
 
Ik ben thans onderweg vanuit Frankrijk naar huis.
Ik herinner me dat ik de achtervering heb laten aanpassen bij een specialist in Mol en dat dit niet goedkoop was.
Hij heeft zelfs een stukje uit de achterbrug moeten frezen om de demper te laten passen, maar daarna was de vering wel uitstekend.
Als je nog een paar dagen kan wachten, kan ik het thuis op de PC misschien nog wel terugvinden.

juist 2 dealers gebeld, boechout en wuustwezel, levertijden zijn maanden, tegen nieuwjaar, begin volgend jaar, had ik wel niet op gerekend, dus zo dringend is het ook niet _O- . straks wel eens langs wuustwezel rijden, daar kan ik eens proefrijden, kan nooit geen kwaad, he. Zou het wel vrij rot vinden als hij in wuustwezel vroeger binnen zou zijn, zou wel voor het onderhoud naar boechout willen gaan, maar weet niet hoe ze daar staan tegenover op een ander gekochte moto's :X
 
Heb 5 weken geleden een 300 rally gekocht bij Vermeeren
in wuustwezel, tot hier toe zeeer tevreden van,
idd de vering is wat soft maar voor mij prima.
Ben van Merksplas als je eens graag langskomt…
Ondertss bijna 3000 km.

Grtjs Dirk
 
Terug
Bovenaan Onderaan