crf 300 l of niet

Knoop is doorgehakt, ga hem van de week of week erna bestellen, ook bij Vermeeren, afhankelijk van wanneer ik tijd heb, proefritje was leuk, maar was meer om te zien of ik wel makkelijk genoeg aan de grond raakte, ben zelf niet zo groot, enkel spijtig van de lange levertijd.
 
Ga proefrijden! CRF300L met wat aanpassingen naar persoonlijke wensen een heerlijke betrouwbare en wendbare motor. Heb zelf de Rally Raid achterdemper en voorvork upgrade.

Onverhard, dikke prima, TET heel goed te doen.
 
Crf300L licht?
Tis nu niet echt een motor om mee over boomstammen te biggen.
Kijk dan voor een 2 takt.
105 kg feest op 2 wielen.
 
Crf300L licht?
Tis nu niet echt een motor om mee over boomstammen te biggen.
Kijk dan voor een 2 takt.
105 kg feest op 2 wielen.
weet ook wel dat dit ding niet echt te vergelijken is met een beta of ktm enduro, maar waarvoor ik hem wil gebruiken en de combinatie met de lange onderhoudsintervallen maken dit wel een geschikt machientje voor erbij voor mij :)
 
Die onderhoudsintervallen gaan natuurlijk niet op.
Je kan niet 10k op bilstain rondknorren en dan zeggen ja m.n olie hoort vervangen te worden.
Dus die uren zijn met enduro echt de grote meevaller omdat je dus geen wedstrijden loopt te raggen.
En om de 50 uur zuigerwissel hoort te doen.
Maar wel 50 kg minder gewicht en veel meer lol.
Ieder z.n keus.
Ik vond de crf250l een sloom mormel.
Om te reizen prima, maar echt beetje boenderen.nee dat niet.
 
Ik heb met die slome CRF250L echt wel flinke onverharde passen gedaan (op mijn tempo, uiteraard) , terwijl ik met mijn échte YAMAHA 250 ENDURO ofwel onderhoud aan het plegen was, ofwel bezig was hem op te rapen, omdat-ie alweer te giftig op het gas reageerde... .

Het spreekt vanzelf dat echt begenadigde enduristen het straffere spul willen, maar TS gaf duidelijk zijn grenzen aan en ook ik zou best opnieuw de CRF300L voor erbij willen , zeker in Zuid-Frankrijk, waar ik mijn dure en zware GS niet wil beschadigen op de steenpistes...
 
Juist als je je grenzen aangeeft dan wil je toch zo licht mogelijk?
Want je wil zoveel mogelijk plezier.
Of je vindt oprapen van 150 kg leuk of 105 :]
 
Op 2 takt heb je verschillende veertjes om de powervalve af te stellen maar die komt er pas in vanaf half gas of meer dacht ik.
Je kan de crf wat agressiever maken dmv andere tandwielverhouding.
 
hij is besteld *O* , nu wachten, want de levertijd slaat wel tegen, heb ik intussen een beetje tijd om de garage een beetje te organiseren, gaat beetje meer plaats inpakken dan de mt _O-
 
Daarnaast vind ik de crf ook gewoon een hele mooie motor om te zien.
Als je Max 7000 wil uitgeven heb je een nieuwe Honda of een gebruikte KTM.
Ja dat formuleer ik expres zo 😉 , als je niet snapt hoe dat bedoeld is kan je prima een KTM kopen.
Niet eens zozeer het merk maar wel het gebruik wat men (terecht) voor ogen heeft maar niet altijd even netjes is met onderhouden.
 
Budget was niet zo een super issue, maar waarvoor ik hem ga gebruiken heb ik niet echt een race monster nodig, 2 de hands sta ik wat huiverig over, zeker voor zo'n modellen, en bij de Honda, nieuw 5 jaar garantie en Road assistence zolang jaarlijks onderhoud bij een officiële garage gebeurt 😁
 
Ik rij nu zo'n 4 jaar op een 250 rally, ook wel eens met een 300 tweetakt huskie, of een 450 viertakt huskie, en ook wel eens in een groepje met bovengenoemde wedstrijd enduro's, als we samen gaan rijden, zeg maar een offroad rondje, dan benutten de enduro's 75% van de ronde de capaciteit van de motor niet, de mijne is dan zelfs comfortabeler op paden en rotsen zonder dat ik me uitsloof of zand in mijn gezicht krijg, op diepe knippen moet ik van t gas af, en heel technisch enduro werk lukt ook niet met een crf, al kom al wel redelijk in de buurt als het geen inter niveau is met wat vering aanpassingen.
Crf is een prima leer motor voor wie wil opbouwen, of een prima leermotor voor wie aan het afbouwen is, ik heb er inmiddels zo'n 36000 voornamelijk crosscountry offroad kilometers mee gedaan en nog geen enkel probleem gehad, dus je kan meer rijden dan sleutelen.
En als je niet zo zwaar bent als ik kun je er ook wel een gevlakte crossbaan mee op.
Het voordeel van de zachte vering en de dunne voorvork pootjes is dat je een hele kleine draaicirkel hebt, en je kunt 'm wat gemakkelijker uit een spoor wippen, je rijdt dan wat gemakkelijker elk pad in, want de motor is makkelijk te keren, of uit de modder te wippen.
 
Laatst bewerkt:
Het is nu week 45. Heb je hem al ontvangen?
nee, spijtig genoeg niet, overlaatst naar de garage gebeld, om te informeren, blijkbaar is de leveringsdatum opgeschoven naar begin volgend jaar, ze gingen proberen om nog iets te betekenen via andere dealers of zo, maar niets meer van gehoord, zal dus nog wat langer geduld moeten hebben. oudste zoon is al wel met de mt5 weg, al lekke band gereden ondertussen ook, heb jaar en dag gaan crossen met dat ding, misschien 2 keer lek gereden, hij 2 of 3 weken rijden en hij heeft al prijs |(
 
Ik rij nu zo'n 4 jaar op een 250 rally, ook wel eens met een 300 tweetakt huskie, of een 450 viertakt huskie, en ook wel eens in een groepje met bovengenoemde wedstrijd enduro's, als we samen gaan rijden, zeg maar een offroad rondje, dan benutten de enduro's 75% van de ronde de capaciteit van de motor niet, de mijne is dan zelfs comfortabeler op paden en rotsen zonder dat ik me uitsloof of zand in mijn gezicht krijg, op diepe knippen moet ik van t gas af, en heel technisch enduro werk lukt ook niet met een crf, al kom al wel redelijk in de buurt als het geen inter niveau is met wat vering aanpassingen.
Crf is een prima leer motor voor wie wil opbouwen, of een prima leermotor voor wie aan het afbouwen is, ik heb er inmiddels zo'n 36000 voornamelijk crosscountry offroad kilometers mee gedaan en nog geen enkel probleem gehad, dus je kan meer rijden dan sleutelen.
En als je niet zo zwaar bent als ik kun je er ook wel een gevlakte crossbaan mee op.
Het voordeel van de zachte vering en de dunne voorvork pootjes is dat je een hele kleine draaicirkel hebt, en je kunt 'm wat gemakkelijker uit een spoor wippen, je rijdt dan wat gemakkelijker elk pad in, want de motor is makkelijk te keren, of uit de modder te wippen.
dit herken ik wel een beetje, als ik met mijn maat ga rijden, hij met een beta 250 en ik met de mt (70cc) dan kan hij mij ook niet volgen op de kleine bospaadjes, andersom heb ik natuurlijk geen fluit te zeggen als we wat meer plaats hebben _O-. ook al gemerkt dat de mt vele minder vast zit (eigenlijk nog nooit niet gehad), terwijl we de beta soms wel eens uit de drek hebben moeten sleuren of met 2 over een hogere boomstam moesten tillen of zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan