crf 300 l of niet

Die CRFL trilt helemaal niet. Heb m daar ook op gehad in Thailand.
Sorry , maar dat is onzin … elke monocilinder trilt (erg), zelfs bij stilstand.

Kijk maar eens hoe erg een accessoire op je stuur davert, zelfs als je op strak asfalt rijdt …

Zelfs de stabilisatie van mijn GoPro sloeg soms tilt op mijn CRF 250 L wanneer de wegbedekking wat ruwer werd .

Een goedkope smartphone zonder optische zoom of stabilisatie redt het misschien nog net …
 
Laatst bewerkt:
Proficiat !
De camera van heel wat smartphones (zeker de IPhone) is niet bestand tegen de schokken op een motorfiets ... laat staan een enduro !
Gewoon je vorige ( of oudere ) iPhone gebruiken voor Navigatie, dan maakt het ook niet uit of de camera stukgaat maar kun je wel alle/de Navigatie apps en kaarten gebruiken die je (al) aangeschaft hebt.
 
Ik heb m'n mobiel op de KTM 990 en de Beta 300 ook prima gehad. Die CRFL 300 is bijna elektrisch vergeleken met die 2.

Edit: Dat was met een dure Cat. Maatje van mij rijdt op z'n Pegaso 650 (zoeen die doordeweeks wordt gebruikt om de straat aan te trillen) met een X-mount met daarin z'n dure top model Samsung.

Trillen op ruw wegdek heeft net zoveel met je aantal cilinders te maken als je schoenmaat...
 
Laatst bewerkt:
Dat van die oudere gsm is misschien wel nog een optie, heb nu ook maar een simpel ding, maar heb normaal nog ergens een oudere Samsung liggen, probleem is wel dat ik denk dat die niet waterdicht is, en degene die ik nu heb wel, qua trillingen zit dat wel goed, denk ik, heb er nu paar dagen woon werk verkeer mee gedaan en denk dat de ktm 1290 harder trilt, zal vooral van het botsen en knotsen offroad zijn, dat de gsm zou afzien, denk ik
 
Dat van die oudere gsm is misschien wel nog een optie, heb nu ook maar een simpel ding, maar heb normaal nog ergens een oudere Samsung liggen, probleem is wel dat ik denk dat die niet waterdicht is, en degene die ik nu heb wel, qua trillingen zit dat wel goed, denk ik, heb er nu paar dagen woon werk verkeer mee gedaan en denk dat de ktm 1290 harder trilt, zal vooral van het botsen en knotsen offroad zijn, dat de gsm zou afzien, denk ik
Heel benieuwd naar jouw woon-werk ervaringen op de Crf. Ik overweeg om de crf er als winterbrommer bij te nemen, maar dan een leuke waar ik ook wat offroad mee kan spelen (TET bijv).
 
Heel benieuwd naar jouw woon-werk ervaringen op de Crf. Ik overweeg om de crf er als winterbrommer bij te nemen, maar dan een leuke waar ik ook wat offroad mee kan spelen (TET bijv).
dat is ook een vrij goede beschrijving waarom ik hem heb gekocht, voldoet voor mij meer dan genoeg voor woon/werk, maar ik moet dan ook niet zo ver, ongeveer een half uurtje, afhankelijk van het verkeer. tussen stilstaand verkeer door is nog wat wennen door (ik denk) het iets bredere stuur of andere plaats van de spiegels tegenover de 1290, maar aangezien hij zo licht is komt dat ook wel goed. langere afstanden heb ik hem nog niet kunnen testen, zal iets zijn voor wanneer het terug een beetje warmer is. ik heb er handkappen opgezet en rij met verwarmde gerbings, totaal geen probleem, motobroek, t-shirt en motojas en nog niks kou gehad. offroad testen zal er natuurlijk ook wel van komen, maar heb op youtube al redelijk wat gezien, en ik denk niet dat ik direct iets anders had gevonden dat beter voor mij was geweest :) ook de 5 jaar garantie en de wegenhulp zijn standaard altijd mooi meegenomen, moest het eens nodig zijn :X
 
  • Leuk
Waarderingen: Mr.T
Heel benieuwd naar jouw woon-werk ervaringen op de Crf. Ik overweeg om de crf er als winterbrommer bij te nemen, maar dan een leuke waar ik ook wat offroad mee kan spelen (TET bijv).
Hier dezelfde gedachte. Ik overweeg een leuke dual sport erbij te kopen als pekelfiets en tegelijk om TET te gaan rijden. Heb voorheen wat offroad reisjes gedaan op een 1250gs adventure, dat is mij te lomp.

Dit lijkt een hele mooie optie, al ziet de drz400 er ook wel erg leuk uit
 
1673248986536.jpeg

ondertussen voor de eerste keer in de modder gaan frotsen, wat een verschil met de mt _O- , gewicht is minder een issue dan ik had verwacht, eigenlijk geen last van gehad, wel nog niets te ingewikkeld gedaan, beetje single track, gewoon los door bos en was zand en modder door, ook al wel een paak keer een trap op en af gereden, totaal geen probleem, ook een x grip met een klem op het stuur gezet, valt precies alleemaal wel mee voor de gsm, is ook maar een "noodoplossing" voor als het ingewikkeld word voor de gps, anders zit hij gewoon in de binnenzak en rij ik enkel op het geluid van de aanwijzingen. kan niet wachten op terug door de drets te gaan ploeteren *O*. wat binnenkort ook nog wel eens op de planning staat is heel de tank eens leegrijden om te kijken hoeveel kilometers ik eruit krijg, als het laatste blokje pinkt op het display zit er blijkbaar nog altijd bijna 3 liter is, wat ik dan wel veel vind op een tank van 8 liter, en dan verdeelt over 5 of 6 blokjes op het dashboard
 
België toch? Zou wel uitkijken om zomaar door het bos te rijden, zeker in België .
Je kunt beter een helm opzetten met wat meer ventilatie , denk ik 🤔
 
België toch? Zou wel uitkijken om zomaar door het bos te rijden, zeker in België .
Je kunt beter een helm opzetten met wat meer ventilatie , denk ik 🤔
yep, België, andere helm komt er nog wel, maar is er nog niet van gekomen, we hebben een paar plaatsjes waar we zo nog een beetje kunnen rijden, tegenover een paar jaar geleden zijn er wel veel afgesloten ondertussen, we kijken wel uit, rijden niet zoals gekken, en houden zeer veel rekening met andere mensen, maar risico is er toch nog wel altijd, ja, spijtig
 
Proficiat !
De camera van heel wat smartphones (zeker de IPhone) is niet bestand tegen de schokken op een motorfiets ... laat staan een enduro !
Mijn Samsung S20 FE doet het prima offroad op een Quadlock met trillingsdemper.
 
Komen er veel kosten bij kijken als je een motor invoerd uit België het aanbod is daar veel groter en de prijs een stuk lager
 
nee joh 100 voor de rdw keuring en 250 ofzo invoeren dus rest bpm noem maar wat, en op en neer rijden met aanhangert naar Belgie nu 2x gedaan.
XT1200z en 701 huskie
weet wel dat bij veel belgen onderhoud een vies woord is.
 
Komen er veel kosten bij kijken als je een motor invoerd uit België het aanbod is daar veel groter en de prijs een stuk lager
1 november een motor ingevoerd van uit Letland.
En in 2003 uit Duitsland.
Uit mijn hoofd kosten keuring ca. 160,00 en natuurlijk BPM met afschrijvingstabel.
minimaal zes maanden oud en 6.000 km.

Check de RDW site voor de juiste gegevens. ;)
(Ik had €2.000 bpm op mijn drie jaar oude BMW)
 
Op een honda crf kan het bijna niet uit.
Je zou er iets van €1000 mee besparen als je dat al red.
Heb straks nwe. Baan 12uur werken en de rest vrij misschien dat ik er dan meerdere per keer op haal.
Tis veel werk voor klein beetje geld
 
Dat van die oudere gsm is misschien wel nog een optie, heb nu ook maar een simpel ding, maar heb normaal nog ergens een oudere Samsung liggen, probleem is wel dat ik denk dat die niet waterdicht is, en degene die ik nu heb wel, qua trillingen zit dat wel goed, denk ik, heb er nu paar dagen woon werk verkeer mee gedaan en denk dat de ktm 1290 harder trilt, zal vooral van het botsen en knotsen offroad zijn, dat de gsm zou afzien, denk ik
Ik rijdt met een Samsung FE op mijn 890, enkel offroad. Geen enkel probleem.

Quadlock anti vibratiemount gebruik ik trouwens.
 
Voor €60 extra en 700 gr lichter heb je deze nishua hij bevalt mij erg goed.
https://www.louis.nl/nl/nishua-enduro-carbon-endurohelm-215086Heb er Sena setje ingebouwd en dat past.
is ook een propere helm, maar voor het gewicht moet ik het niet doen, daarvoor ook altijd met een nog zwaardere rondgereden en geen last van gehad, is ook meer op het gemak rondcrossen dan hard enduro of zo ook, hoor, dan gan ik liever voor de nolan, ook misschien voor het feit dat dan de audio set geintegreedr is en zeker compatibel met mijn andere (nolan) helmen, moest het nodig zijn om de head sets op elkaar aan te sluiten, maar bedankt voor de suggestie :) (prijsverschil kan ik dan in een getint vizier steken :P)
 
Ja het zijn een paar lampjes. Zo spannend is het niet.
Het mag officieel niet omdat de knipperlichten te dicht bij elkaar zitten. De kans dat ze je daar op pakken is dan wel weer klein.
 
Ja het zijn een paar lampjes. Zo spannend is het niet.
Het mag officieel niet omdat de knipperlichten te dicht bij elkaar zitten. De kans dat ze je daar op pakken is dan wel weer klein.
inderdaad niet te spannend, nee _O- , en hier (BE) zal het inderdaad wel niet mogen, ging mij misschien meer of ik wel degelijk iets zou ontvangen, moest ik het bestellen, denk ik _O-, hadal een buisrek besteld ook, zodat ik iets had om hem aan vast te grijpen als ik vast zat of zo, maar dat is nooit aangekomen (wel geld terug), had ook zo een model van licht in gedachten omdat ik zou verwachten dat die uitstekende pinkers toch wel zouden sneuvelen :Y, op de mt had ik kuippinkertjes gezet, nooit iets mee gebeurt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan