crf 450 ombouwen....?

Gerby

Rookie
8 aug 2006
10
0
Zutendaal
Hoi peepz,

Ik ben me van plan een honda crf 450 te kopen maar dan het crossmodel...dus zonder lichten en dergelijke, wat moet er allemaal veranderd worden om dit tot een volwaardige supermotard te laten worden???

Velgjes, spatbordje van voor, lichten en .... ???

En zou iemand mij de kostprijs van dit allemaal kunnen zeggen (ongeveer) moet natuurlijk niet op de euro zijn...zodat ik een gedacht heb en mij kan verantwoorden tov de vriendin *D :P

Ben een hopelijk beginnende supermotard-freakje *D
 
Ik heb zelf ook een CRF omgebouwd wat ik kwijt was:

- 2e hands set wielen.
- set nieuwe banden
- SM spatbord
- 2ehands 320mm remschijf
- Technoflex voorvorkveren

dit was bij elkaar ong. 1300-1500 euro, en voor het mooie zou je eigelijk ook je achterveer moeten aanpassen en er voor zorgen dat je een goede remset voor heb ( remklauw/rempomp ).
 
Ok da valt nog mee, had veel erger verwacht omdak voor de velgen alleen al 1100€ had geteld, heb zo'n beetje rondgezien. Wat is met de achtervering als ik vragen mag?? Moet die stijver zijn of zo?? en de voorvering moet ook aangepast worden?
 
als je een setje nieuw koopt met mooie naafjes erin ben je ook idd. ong 1100 euro kwijt. maar ik zelf heb alles 2ehands een beetje bij elkaar gesprokelt.

en de originele cross vering is eigelijk te slap voor sm gebruik. je kan zo wel rijden maar het rijdt veel beter met aangepaste vering voor sm gebruik.
 
Is het ook mogelijk om er een elektrische starter op te zetten op een crf?
Ben nl ni van plan me het licht uit te stampen, ben maar een klein menneke (58kg) dus wordt een hele opdracht dan :D
 
Je wilt ook licht erop? betekent dat ,dat je ook een kenteken nodig hebt?
anders komen er nog veel meer kosten bij voor homologatie voor een rdw keuring etc.(andere uitlaat bijvoorbeeld)
 
Euh, licht?? ja da is verplicht zeker als je op de weg wilt?? En idd kenteken heb ik ook nodig ja voor zover ik weet, was er plan mee ook te gaan werken en wat rond te toeren dus....
 
Had er ne nieuwe zien staan voor 9500€ omgebouwd en al ma da vond ik een beetje teveel van het goeie.
Mag natuurlijk goedkoop ma had een mooie crf van 2005 zien staan voor 4250€, pak dan nog ombouw erbij 2000€ daar kom ik zeker mee toe, en da wil ik er gerust aan uitgeven. Zullen zeggen max tot 7500€
 
Wat heb je voor budget dan? ik zelf heb een CRF uit 2002 omgebouwt tot sm met lichtspoel en een kenteken van een cr500 erop....

Zo kan het ook, kenteken van een ander frame pakken en er bij jou intikken, maar dit is geen legale manier.

@Topicstarter, doe idd wat Zeeuwse Klei zegt, ga voor een motor met kenteken! Dit zal je een hoop geklooi schelen, want het is bijna onmogelijk om voor een crosser een kenteken aan te vragen, zeker als het type niet is gehomologeerd is het niet te doen.
 
Had er ne nieuwe zien staan voor 9500€ omgebouwd en al ma da vond ik een beetje teveel van het goeie.
Mag natuurlijk goedkoop ma had een mooie crf van 2005 zien staan voor 4250€, pak dan nog ombouw erbij 2000€ daar kom ik zeker mee toe, en da wil ik er gerust aan uitgeven. Zullen zeggen max tot 7500€

Kijk eens op deze site www.bonmotoren.nl

Daar heb je overjarige modellen voor 6999 euro. Zijn kant en klare SM's, dus hoef je verder niets aan te doen.
Dan heb je een nieuwe motor met 2 jaar fabrieksgarantie :}
 
Moet niet altijd legaal zijn he, alsk maar een vette sm heb :D

Neenee, dan moet ik eens zien voor zoiets ja, ma ik geloof da da bestaat een crf met kenteken? Moet ik eens navragen dan...
Ma ik kom wel uit belgië, mss da dat daar een andere regeling is dan in nederland ivm met de papieren en de hele reutemeteut...
 
Moet eens zien als ze daar honda hebben want ben wel een honda freak, heb altijd motorcross gereden op honda en wil absoluut bij honda blijven...
Ni dak iets heb op andere merken hoor...
Ktm en husqy zie ik anders ook wel zitten...
 
moet je mij eens uitleggen hoe je een motor zonder papieren wil inschrijven en verzekeren... papieren bemachtigen is hier in belgië al iets moeilijkers en dan dien je ze vaak in te schrijven als een ander type motor, paar crf rijders die ik ken hebben de documenten van een XR250/400 weten te gebruiken

crf met kenteken bestaat maar dan moet je der 1 zoeken die van HM honda komt, een italiaans bedrijf dat straatlegale crf's kan leveren, die komen dus met de juiste documenten

allemaal makkelijk gezegd het moet niet legaal zijn, ben eens benieuwd hoe ze je gaan aankijken bij de DIV als jij daar zonder documenten een nummerplaat wil bekomen _O-

kijk maar eerst eens naar een enduro ofzo en bouw die dan om, of als je perse bij honda wil blijven kijk eens rond naar een XR 650 of iets dergelijks
 
Moet niet altijd legaal zijn he, alsk maar een vette sm heb :D

Omdat het best moeilijk is om aan een los kenteken te komen, echter niet onmogelijk. Ken er wel enkele die een kenteken van een gesloopte XR250 oid gebruiken.
Je hebt dan een kenteken, maar in hoeverre een verzekering daar in trapt als er eens wat fout gaat vraag ik me af. Allemaal erg moraalridderig en ik ben ook niet Roomser als de paus, maar ik wil het niet weten dat ik iemand invalide rij door een stuur of inschattingsfout en niet verzekerd blijk te zijn. Mag je zelf bedenken wat voor consequenties dat kan hebben.

Ik vraag me af of je een niet gehomologeerde (zoals een crossmotor) motor op kenteken krijgt...

En je vering moet ook anders als je het écht goed wilt hebben. ;)
 
CRF 450X kopen! Complete enduro! SM Velgen erin, vering en remmen aanpassen, voorspatbord voor een paar tientjes en je bent overal vanaf. Je hebt aardig wat om uit te geven dus...
 
Zit trouwens ook al meteen electrische start op! Al zie ik het probleem van dat starten niet zo, het is misschien wel handig maar toch...
 
rhs_700p.jpg


Wel even ander uitlaatje erop!
 
""allemaal makkelijk gezegd het moet niet legaal zijn, ben eens benieuwd hoe ze je gaan aankijken bij de DIV als jij daar zonder documenten een nummerplaat wil bekomen ""
---> 110% gelijk in skully, is ook ni de bedoeling van het illegaal te doen...Ma een XR zie ik ni echt zitten om eerlijk te zijn. Iets te log naar mijn zinnen.
En zeeuwse klei natuurlijk ook. Kan ik je zeker geen ongelijk in geven.

Wat sjossa zegt lijkt me anders ook wel een goed idee, die crf 450x.
Denk dat het zoiets gaat worden dan. Hier en daar dan wat aanpassingen en da zal wel best mooi uitkomen dan.
Het probleem ligt ook niet echt bij het starten maar zoals ik al zei, ben maar een schrale dus kan ik het stampen bij sommige 4takten best wel missen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan