CRF250 start slecht

Treestump

MF veteraan
24 jul 2011
1.924
0
Sinds ik hem al heb start mijn crf250 al slecht maar zou er eigenlijk wel wat aan willen doen.

Koud start hij zeer moeilijk, honderdtal keren trappen om hem aan te krijgen.
als hij warm is geen problemen meer met aantrappen.
Motor knalt vlammen wanneer hij warm is en daardoor dacht ik dat hij te arm zou lopen.

stationair koud loopt hij ook gewoon slecht, eenmaal warm geen problemen meer mee.

mijn vader heeft de hoofdsproeier eruit gehaald en dit bleek een 172 te zijn, wij zijn daarmee naar een zaak gegaan en die adviseerde ons een 178 te nemen.
dit hebben wij gedaan, weer in de motor gedaan en hij start gewoon niet?


Ik zelf denk dat de motor door de vorige eigenaar bar slecht afgesteld is en dat hij last heeft van meerdere dingen zoals slechte afstelling, een ontsteking die niet goed afgesteld staat etc etc.

iemand die mij hiermee zou willen/kunnen helpen?

enige motorische modificatie die de motor heeft is een akrapovic titanium exhaust system ( enkele demper )

heb dus hulp nodig met het afstellen van de motor.

groetjes

Youri
 
Laatst bewerkt:
met 172 erin heb ik dit resultaat totnutoe:

motor knalt veel ( vlammen etc ) , veel geprobeert met mengselschroef maar wil niet lopen.
bougie eruitgehaald en is zwart en erg vetgeslagen vonkt wel prima.

178 erin en proberen?
 
bij een koud start kun je ook even de vlotterbak leeg laten lopen zodat deze gevuld word met frisse benzine, de benzine van tegenwoordig blijft niet zo heel lang goed als het stilstaat is mijn ervaring ;)
 
@TC800 dat hebben wel al gedaan

als de motor eenmaal loopt is die prima, koud echter is het een kreng om te starten.
178 zit er nu in, wil ook niet lopen.
motor ploft,knalt vlammen om de zoveel keer trappen bougie vonkt gewoon maar wil niet lopen.

pfffff
 
Kleppen stonden tijdens zuiger vervangen ook te strak, dit heeft de betreffende man verholpen vertelde hij mij
zou een filmpje van het aantrappen kunnen helpen om de oplossing te vinden?
hij knalt om de paar keer trappen, bougie vonkt gewoon heb met mengselschroef al vanalles geprobeert.
zit nu sproeier 178 in, eerst zat er 172 in
 
motor heeft geen mooie verbranding.

verhouding is niet goed hij krijgt denk ik te weinig lucht of te veel brandstof.
stel hem af volgens fabrieks gegevens probeer het dan nog eens.

laat dan even weer weten wat hij dan doet.
ik gok erop dat je co-schroef te ver dicht gedraait is
 
Terug
Bovenaan Onderaan