CRF250 start slecht

Treestump

MF veteraan
24 jul 2011
1.924
0
Sinds ik hem al heb start mijn crf250 al slecht maar zou er eigenlijk wel wat aan willen doen.

Koud start hij zeer moeilijk, honderdtal keren trappen om hem aan te krijgen.
als hij warm is geen problemen meer met aantrappen.
Motor knalt vlammen wanneer hij warm is en daardoor dacht ik dat hij te arm zou lopen.

stationair koud loopt hij ook gewoon slecht, eenmaal warm geen problemen meer mee.

mijn vader heeft de hoofdsproeier eruit gehaald en dit bleek een 172 te zijn, wij zijn daarmee naar een zaak gegaan en die adviseerde ons een 178 te nemen.
dit hebben wij gedaan, weer in de motor gedaan en hij start gewoon niet?


Ik zelf denk dat de motor door de vorige eigenaar bar slecht afgesteld is en dat hij last heeft van meerdere dingen zoals slechte afstelling, een ontsteking die niet goed afgesteld staat etc etc.

iemand die mij hiermee zou willen/kunnen helpen?

enige motorische modificatie die de motor heeft is een akrapovic titanium exhaust system ( enkele demper )

heb dus hulp nodig met het afstellen van de motor.

groetjes

Youri
 
Laatst bewerkt:
die van prox zijn idd goed.
en geen gedoe met versturen en op ebay kopen.
gewoon even naar een motorzaak en vaak doen ze je ook wel beetje korting als je er voor eerste keer komt.

@praag het werkt misschien maar niet perfect.
blijft beun.
 
http://www.gerritse.nl/gedore/automotiv_gereedschappen/klep_en_zuigerveergereedschap/gedore_201744/128_klepveerlichter/

die is me nog gestoord duur, we kopen wel een el cheapo of verzinnen zelf wel wat.

Prox stalen kleppen zijn gewoon prima? dan laat ik mij die bestellen van de week :)
 

Ondingen zijn dat!!!!

Doe het zo:

full
 
*zucht* dus wat moet ik nou allemaal doen om de kleppen te vervangen? ik heb kleppen + veren besteld, en moet dus de klepzetels uit laten vrezen.
verder nog wat?
 
Ok, stalen kleppen lijken wel onmogelijk te krijgen op het moment, en ga waarschijnlijk daarom maar titanium bestellen.

moet ik dan nog de zittingen laten vrezen? Volgens mijn pa niet?
kan ik de orginele veren blijven gebruiken? volgens mij pa wel?
verder kunnen deze kleppen er gewoon in zonder verder gedoe zegt mijn vader of heeft die dat mis?
erg groot verschil tussen staal en titanium? titanium is me iets duurder maar dan kan ik wel gauw weer rijden en daar heb ik eigenlijk wel behoefte aan.

stalen kleppen kan ik pas krijgen in begin februari maar heb geen zin om zolang te moeten wachten :X of zou ik dat wel moeten doen?
 
Ok, stalen kleppen lijken wel onmogelijk te krijgen op het moment, en ga waarschijnlijk daarom maar titanium bestellen.

moet ik dan nog de zittingen laten vrezen? Volgens mijn pa niet?
kan ik de orginele veren blijven gebruiken? volgens mij pa wel?
verder kunnen deze kleppen er gewoon in zonder verder gedoe zegt mijn vader of heeft die dat mis?
erg groot verschil tussen staal en titanium? titanium is me iets duurder maar dan kan ik wel gauw weer rijden en daar heb ik eigenlijk wel behoefte aan.

stalen kleppen kan ik pas krijgen in begin februari maar heb geen zin om zolang te moeten wachten :X of zou ik dat wel moeten doen?

Stalen is duurder omdat je veren bij moet kopen.
Als je titanium er weer in doet kan zonder nieuwe veren. Wel moet je er rekening mee houden dat je vaak moet stellen op gegeven moment.

Wat de beste oplossing is is titanium kleppen en andere klepzittingen. Is volgens mij nikkelbrons.
http://www.motocrossplanet.nl/nieuws/id12807-Maandactie_met_klepzittingen_bij_MR_tuning.html
Kost nu 210. Moet je nog wel kleppen bijrekenen.

Als je van plan bent om gewoon titanium erin te doen is het wel verstandig op de zittingen te laten vrezen. Kan ook nog wel goed zijn. Kun je kijken door de klep en de klepzitting zwart te maken met een stift en de klep een aantal keer te draaien (en drukken). Dan kun je zien of die goed afsluit. Zo ja, hoef je niet te vrezen. Zo niet, moet je klijn beetje laten vrezen.

Kijk maar eens op youtube, staat veel op over kleppen en klepzittingen ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb het geld jammer genoeg niet op de rug groeien :X, stalen zijn juist goedkoper?
voor een prox inlaatset = met veren betaal ik 120 euro? en voor een titanium set geen idee wat van merk( niet gehoord van dealer) betaal ik 160-170 ofzo had die het over.

Wat is het nut van die "tuning"?
het is namelijk best een klap met geld en ik rijd toch nog niet zo hard.
 
Heb het geld jammer genoeg niet op de rug groeien :X, stalen zijn juist goedkoper?
voor een prox inlaatset = met veren betaal ik 120 euro? en voor een titanium set geen idee wat van merk( niet gehoord van dealer) betaal ik 160-170 ofzo had die het over.

Wat is het nut van die "tuning"?
het is namelijk best een klap met geld en ik rijd toch nog niet zo hard.


http://www.24mx.nl/motorcross/p/inlaatkleppen-faction-mx/12286/motorblok-onderdelen/k12/

Doe die er maar in. Heb ik ook.
Al 50 uur niet hoeven stellen.
Klepzittingen beginnen wel minder te worden van mij :X
Dat is een nadeel. De warmteoverdracht van klep naar klepzitting is minder, en daar krijgt de klepzitting van te lijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan