CRF250 start slecht

Treestump

MF veteraan
24 jul 2011
1.924
0
Sinds ik hem al heb start mijn crf250 al slecht maar zou er eigenlijk wel wat aan willen doen.

Koud start hij zeer moeilijk, honderdtal keren trappen om hem aan te krijgen.
als hij warm is geen problemen meer met aantrappen.
Motor knalt vlammen wanneer hij warm is en daardoor dacht ik dat hij te arm zou lopen.

stationair koud loopt hij ook gewoon slecht, eenmaal warm geen problemen meer mee.

mijn vader heeft de hoofdsproeier eruit gehaald en dit bleek een 172 te zijn, wij zijn daarmee naar een zaak gegaan en die adviseerde ons een 178 te nemen.
dit hebben wij gedaan, weer in de motor gedaan en hij start gewoon niet?


Ik zelf denk dat de motor door de vorige eigenaar bar slecht afgesteld is en dat hij last heeft van meerdere dingen zoals slechte afstelling, een ontsteking die niet goed afgesteld staat etc etc.

iemand die mij hiermee zou willen/kunnen helpen?

enige motorische modificatie die de motor heeft is een akrapovic titanium exhaust system ( enkele demper )

heb dus hulp nodig met het afstellen van de motor.

groetjes

Youri
 
Laatst bewerkt:
zijn die kleppen daar op voorraad?( ja zijn er :+)
dan bestel ik die daar zo meteen, wil namelijk z.s.m. weer rijden :+ ( sta 2 maand droog :P)
en waar zou ik het eventueel kunnen laten vrezen? in omgv gelderland? en voor hoeveel?
 
Laatst bewerkt:
zijn die kleppen daar op voorraad?( ja zijn er :+)
dan bestel ik die daar zo meteen, wil namelijk z.s.m. weer rijden :+ ( sta 2 maand droog :P)
en waar zou ik het eventueel kunnen laten vrezen? in omgv gelderland? en voor hoeveel?

Plaats eens wat foto's dan van je motor en kop.
Vinden we wel leuk wat piccies.

Zijn je klepzittingen nog wel goed dan?????

MR Tuning kun je wel heen.
 
Zal ik straks wel even maken met mijn pa, weet er zelf geen drol vanaf en kan alleen kleine dingetjes,

Klepzittingen geen idee, we hebben slechtst de kop even los gehad om de kleppen op te meten.
de nokkenassen moeten er dan ook uit neem ik aan?
kop er af ofniet? moet ik dan nieuwe pakkingen? of is dat niet nodig? weet je dan goedkope maar goede pakkingen ergens te koop?

sorry voor het vele gevraag, maar rijd pas een jaartje en weet er dus nog nauwelijks wat van af haha
 
Zal ik straks wel even maken met mijn pa, weet er zelf geen drol vanaf en kan alleen kleine dingetjes,

Klepzittingen geen idee, we hebben slechtst de kop even los gehad om de kleppen op te meten.
de nokkenassen moeten er dan ook uit neem ik aan?
kop er af ofniet? moet ik dan nieuwe pakkingen? of is dat niet nodig? weet je dan goedkope maar goede pakkingen ergens te koop?

sorry voor het vele gevraag, maar rijd pas een jaartje en weet er dus nog nauwelijks wat van af haha

Je moet de kop eraf hebben ja. En pakkingen altijd vervangen. origineel!
Boekje ben je nodig als je het de eerste keer doet, want bij een 4-t komt het wel nauwkeurig. (zoals aandraaimomenten,)

Kleppen kun je zo verwijderen:
http://www.youtube.com/watch?v=es6raocApZQ
Vervolgens kun je je klepzittingen checken op schade.

Als je dat allemaal zelf niet kunt doen wil ik het ook wel voor je doen.
Voor een mf prijsie natuurlijk. Ik bied het wel eens vaker aan....
Vind het wel leuk om aan motoren te sleutelen :Y Motor van Pieter van hier heb ik toen ook gedaan. Blok moest gesplitst worden.
 
Laatst bewerkt:
Waarom orginele pakkingsset en geen aftermarket?
en weet je een webshop die die verkoopt?

Ik bedoel met het frezen trouwens van dat ik de kop breng en ( weet niet hoelang het frezen duurt? ) daar wacht om hem daarna weer mee te nemen? of diezelfde middag op te halen?
 
Laatst bewerkt:
nee mijn pa wil hem er niet afhalen voordat hij de kleppen heeft ofzo...
via 24mx moeten de kleppen *zucht* verscheept worden en heb ik dus op zijn vroegst vrijdag/zaterdag maar dat word maandag of dinsdag denk ik.
en ik wou van het weekend nog wel rijden :')
 
nee mijn pa wil hem er niet afhalen voordat hij de kleppen heeft ofzo...
via 24mx moeten de kleppen *zucht* verscheept worden en heb ik dus op zijn vroegst vrijdag/zaterdag maar dat word maandag of dinsdag denk ik.
en ik wou van het weekend nog wel rijden :')

Had ze nou maar via de dealer op de hoek besteld.
Had je ze vast sneller gehad.
(iedereen kan prox leveren)

Pakkingen kun je ook gewoon van Athena gebruiken, die maken zelfs pakkingsets voor veel OEMS
 
Hoe bedoel je , dat ik beter die titanium had kunnen bestellen? ach heb nu die stalen al besteld en zijn sinds gister ochtend op het schip geladen... weet niet hoelang het dan nog duurt, denk dat ze er zaterdag of maandag zijn hoop op morgen :P
Athena pakking set is wel mooi de helft goedkoper ja dus daar ga ik ook nog voor kijken, maar alweer zo mooi mijn pa wil dus niks loshalen nu... en kan de pakking dus niet nakijken >.<
hij denkt dat de oude nog wel goed is en je die nog wel hergebruiken kan.
 
Hoe bedoel je , dat ik beter die titanium had kunnen bestellen? ach heb nu die stalen al besteld en zijn sinds gister ochtend op het schip geladen... weet niet hoelang het dan nog duurt, denk dat ze er zaterdag of maandag zijn hoop op morgen :P
Athena pakking set is wel mooi de helft goedkoper ja dus daar ga ik ook nog voor kijken, maar alweer zo mooi mijn pa wil dus niks loshalen nu... en kan de pakking dus niet nakijken >.<
hij denkt dat de oude nog wel goed is en je die nog wel hergebruiken kan.




Pakkingen gebruik je maar 1 keer.
 
Hoe bedoel je , dat ik beter die titanium had kunnen bestellen? ach heb nu die stalen al besteld en zijn sinds gister ochtend op het schip geladen... weet niet hoelang het dan nog duurt, denk dat ze er zaterdag of maandag zijn hoop op morgen :P
Athena pakking set is wel mooi de helft goedkoper ja dus daar ga ik ook nog voor kijken, maar alweer zo mooi mijn pa wil dus niks loshalen nu... en kan de pakking dus niet nakijken >.<
hij denkt dat de oude nog wel goed is en je die nog wel hergebruiken kan.

Nou. Dat zou ik maar niet doen als ik jou was. Nieuwe pakkingen gebruiken!
 
Hoe bedoel je , dat ik beter die titanium had kunnen bestellen? ach heb nu die stalen al besteld en zijn sinds gister ochtend op het schip geladen... weet niet hoelang het dan nog duurt, denk dat ze er zaterdag of maandag zijn hoop op morgen :P
Athena pakking set is wel mooi de helft goedkoper ja dus daar ga ik ook nog voor kijken, maar alweer zo mooi mijn pa wil dus niks loshalen nu... en kan de pakking dus niet nakijken >.<
hij denkt dat de oude nog wel goed is en je die nog wel hergebruiken kan.
koppakkingen kun je NIET hergebruiken!!!!

die druk je samen bij het aantrekken van de kop en veren niet terug!!
 
zal wel even kijken wat ik doe, pakking bestellen of bij dealer halen, dealer is wel weer lekker duur pff... tijd geleden met mijn pa de schuur omgetoverd en de werkbank sinds jaren weer functioneel gemaakt, daarbij lag mijn motor half uit elkaar en ben ik de meeste/ zeg maar bijna alle bouten en moeren van de kappen etc kwijt... heeft mn pa maar anderen in gedraaid maar ook even kijken of ik hier anderen voor kopen kan pff.
 
BAM kleppen binnen,
Kreeg een order status code, die na 48 uur zou laten zien hoe het stond met het pakketje en jahoor na 4 dagen stond er nog niks op eens stond er bezorger onderweg en viola daar stond de bezorger met het pakketje voor de deur :)
kleppen.jpg
 
nee geen prox kit, prox zelf had er voor mijn motor helemaal niets meer van en kon nog maanden duren voordat deze aan mij geleverd konden worden werd mij verteld.

Vanavond heb ik gelukkig ook tijd, dus halen ik en mijn pa de kop etc los om te kijken hoe en wat,
we moeten nog stelplaatjes kopen , eventueel frezen, pakking kopen, en nog wat spul.

Kun je trouwens krijt gebruiken om te kijken of de klep afdicht? mijn pa was dit van plan maar ik weet niet hoe gevoelig de kleppen/cilinder is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan