Croix-en-Ternois ervaringen

aR1no

Rookie
25 jan 2004
22
0
Alphen aan den Rijn
Goedemorgen/middag/avond allen!!

Wie heeft er wel eens op dit circuit gereden?? En wat vond je ervan? bijvoorbeeld in vergelijking met Zolder en het heilige Assen of Almeria (deze 3 ken ik dan weer :) :) ) Het enige dat ik van Croix weet is dat het "slechts" 2 km lang is, en dat het ongeveer 2,5 uur rijden is vanaf daar waar ik woon (Alphen aan den Rijn)

Heb ook inmiddels 1 filmpje gevonden (http://www.motor-europe.com/news/readarticle.asp?item=483) voor de liefhebbers. Maar ben nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.....
 
Croix is een gaaf kort en bochtig (technisch) circuit. Vanuit het centrale deel is alles te overzien dus dat is ook wel gaaf

full
 
Leuk circuit met paar leuke doordraaiers en een regelijk recht stuk... mag er altijd graag rijden.

Gemoedelijke sfeer, niet te duur en geen geluidslimiet!
 
croix is alleen leuk met een lichte motor, met een 1000 heb je er niks te zoeken
het rechte stuk is echt kort, houd er rekening mee dat je daar niet kunt tanken dus jerrycan mee of even naar het dorp rijden om te tanken. veiligheid dat woord is daar onbekend bijna, als er iemand valt parkeer je gewoon je motor aan de zijkant van de baan en helpt die kerel weer recht. zo was dat toch als ik daar was. rij zelf veel liever op zolder. in de motorweek heeft er eens een artikel gestaan over de ideale lijnen van ieder circuit in de buurt. belangrijk is dat je insteekt nog voor de brug, iedereen wacht tot erna maar dat is gezichtsbedrog je moet die brug gewoon negeren en op de bocht letten. heb daar dan ook eens een lichte aanrijding gehad ik snij de bocht scherp aan en iemand die wijd ging raakte met zijn rechterkopkuip mijn linkerachterkant was best spannend. lang verhaal geworden en totaal niet overzichtelijk maar wel leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan