Croshelm schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

CornéPol

Rookie
10 dec 2002
7
0
Amsterdam
Haai,

Nou heb ik zo'n mooie Arai MX3. De wangstukken kunnen eruit, dus die zijn makkelijk schoon te maken. De rest van de binnenkant moeilijker: nu dus elke keer van dat lekkere vette haar na het rijden (nee, ook als ik het net gewassen heb...)

Nou heb ik er al met een helmpolsterreiniger (scrabble!) ingezeten, maar het wordt er niet echt schoner van...

Tips: hoe krijg ik de binnenkant van die helm makkelijk schoon?

Doei,
corné
 
Hoi,

Ik heb zelf ook een arai mx3 met hetzelfde probleem.
Ik heb onlangs een oplossing gevonden.
Aangezien ik met de helm veel wedstrijden rijd, blijft er ook nogal eens (lui) zweet achter in de helm.
Op de plek waar ik mijn motor afspuit hebben ze de beschikking over een wasprogramma met zeer heet water en shampo.
Nu spuit ik een tijdje met de hogedruk spuit in de helm en was hem op deze manier helemaal uit.
Uiteraard naspoelen met gedeminiraliseerd water (ook meestal aanwezig) en je helm goed actief laten drogen boven een warme kachel, of wat ik ook weleens doe, de kachel gebruiken in de auto.
Je legt de helm dan op zijn kop aan het voeteneind van de bijrijdersstoel, kachel op de voeten zetten, op zijn heetst en vol open zetten.
Binnen redelijk korte tijd heb je dan weer een fris ruikende arai mx3.

klinkt allemaal een beetje raar, maar is volgens mij de enigste manier om hem echt lekker schoon te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan