Cross motor voor noob

JohnTmx

Rookie
20 aug 2017
1
0
Ik heb een motor rijbewijs maar nooit veel gereden en nu al lang zonder motor. Baan rijden zegt me eigenlijk niet veel meer, dus om maar is iets anders te proberen dacht ik aan een cross motor. Nooit gehad en zelfs nooit op gereden op nog maar iets dat in de buurt komt. Puur 4 fun dus. Een beetje rondrijden, zandweggetje nemen of is door het bos, boerenweggetje langs het veld, is lekker in de modder. Ik woon op het platteland, dus hier ergens wat vinden lijkt mij niet zo moeilijk.

Wat kan ik hier best voor nemen? Mijn voorkeur is Honda, gewoon al omdat die dingen gewoon al starten van de 1ste keer. Het zou ook street legal moeten zijn (enige vereisten verlichting/pinkers of ook eisen aan banden ed?). Ik heb geen aanhanger (of trekhaak) dus ik moet er gewoon mee op straat kunnen. Ik dacht aan een 450cc , het moet liefst ook nog vooruit gaan.

Een ander vraag is ivm is de ongelooflijke takke herrie dat zo'n gemiddeld ding maakt. Ik wil low profile rijden, zodat ik hopelijk een weggetje nog is een aantal keer kan gebruiken zonder dat de mensen komen kijken of wat dan ook (en zelf wil ik zelf zo weinig mogelijk van die herrie). Bestaat er een soort mietjes muffler ofzo op zo'n ding dat het gewoon zacht klinkt?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon voor een enduro met standaard uitlaat kijken.

Wat is je budget, dat maakt het wat makkelijker opties te geven.
 
Yamaha wr250R en klaar. Of de tammere Kawasaki klx250 (2009+) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan