Crossen in het bos

Hahaha wie controleert dat? Maisland wat nog niet is omgeploegd deden wij wel ;)
Gewoon van andermans grond af blijven. Laatst is er ook weer een heel mooi stuk afgesloten omdat mensen zich niet aan het pad konden houden en het land van de boer op reden.
 
misschien moet ts naar België gaan..
veel meer ruimte, meer bossen, meer trails.. ook leuker te rijden..







helaas is t zo dat de boetes in België iets anders liggen, buiten t feit dat je brommer zeer waarschijnlijk in beslag zal worden genomen....

Ja strak plan....https/www.ed.nl/brabant/duizenden-euro-s-boete-voor-nederlandse-wildcrossers-in-belgie~a8189c64/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
 
Ja strak plan....https/www.ed.nl/brabant/duizenden-euro-s-boete-voor-nederlandse-wildcrossers-in-belgie~a8189c64/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Zolang ze er zelf ook nog rijden met cross auto's is er natuurlijk niks aan de hand, Of als je toestemming hebt gehad van de boer. 👍
Ik heb ook mijn rijbewijs gehaald. Die is ook nog nooit gecontroleerd.
 
Hahaha wie controleert dat? Maisland wat nog niet is omgeploegd deden wij wel ;)
Het wordt wel gecontroleerd. Dat is de reden dat we voor volgend jaar een baantje gaan tekenen in de tekening voor de subsidie.
Hierdoor wordt de subsidie iets lager maar als er gecontroleerd loop je niet een hoop geld mis.
 
Als je nou een muisstille elektrische crossmotor hebt (stel, stel). Zou je dan door de bossen mogen crossen, vinden we?
 
Dus antwoord op TS: solliciteer voor BOA *O* Dan mag je legaal crossen in het bos :Y
Ook geen fijne job.
Bij illegale dumpingen van chemicaliën wordt jij verondersteld een aanhouding te doen.
Sta je daar in je uppie midden in het bos, tegen lieden die nergens voor terugdeinzen!

Maar ook algemeen gesproken: Crossen in het bos: NIET DOEN!!
 
Als je nou een muisstille elektrische crossmotor hebt (stel, stel). Zou je dan door de bossen mogen crossen, vinden we?
Definieer crossen door de bossen?
Op de paden, of door de struiken en tussen bomen door?
Is mountainbiken ook crossen? En als zij dat mogen, waarom een elektrische fiets dan niet?

En ondanks dat ik genoeg enduro heb gereden in het verleden, vind ik dat het bos in princiepe alleen nog voor wandelaars, en een eventueel aangelijnde hond toegankelijk moet zijn. En dat men op een paar plekken de vrijheid krijgt waar men zijn sport kan beoefenen. Zo kun je alleen voorkomen dat men elkaar in de weg zit.
 
Het kan gewoon niet meer. Klaar. Ik heb het jaren terug ook wel eens gedaan. Maar het tij is gekeerd. Te druk overal, klimaat, controles, en uiteindelijk ben je een grote aso als met een noppenbeest over de paden ragt. Ik heb de noppen vaarwel gezegd. Als je toch wil, ga dan crossen bij een club, probeer eens een officiële endurorit of boek een off-road vakantie ergens in Oost-Europa. Maar Nederland? Nope. Het is echt bijna overal verboden en die paar enclaves/kuilen en zandputten, worden ook zodra dat kan, de nek omgedraaid.
Sowieso, die smerige verbrandingsmotoren, helemaal voorbij. (Zegt iemand die er nog vier in de schuur heeft staan en zijn oude dieselbus koestert, haha.)
 
Crossen is iets anders dan offroad rijden. Veel mensen halen dat door elkaar.
Ik rij veel en graag offroad. Leuk, legaal, uitdagend en een heel andere motor beleving dan op de weg rijden.

Gewoon even 2 uurtjes weg, lekker blubberen.

IMG_20201007_183111.jpg
 
Crossen is iets anders dan offroad rijden. Veel mensen halen dat door elkaar.
Ik rij veel en graag offroad. Leuk, legaal, uitdagend en een heel andere motor beleving dan op de weg rijden.

Gewoon even 2 uurtjes weg, lekker blubberen.

Bekijk bijlage 1551638

Daarom schreef ik ook definieer.... Er is nog zoveel leuks wat wel mag.
Pas geleden zag ik nog een filmpje waarin iemand met de bergfiets van een duinpan afreed. Er staat duidelijk niet betreden, en toch doen. Terwijl de trap die er naast ligt, veel meer uitdaging bied om met een fiets vanaf te gaan, maar dat is niet fout genoeg of zo.
 
Kortom, de enige tip; een elektrische crosser aanschaffen dan heb je de minste kans om gepakt te worden tijden het hoogst illegale crossendoordebossen.

En kenteken of niet, dat maakt het verschil ook niet denk ik als je toch word gepakt.
 
1 goede smak met crossen in de bossen, en je hebt zo ongeveer alle ribben gebroken.

Maar als je voor de rest tijd zat hebt is dat geen probleem.
 
Gewoon van andermans grond af blijven. Laatst is er ook weer een heel mooi stuk afgesloten omdat mensen zich niet aan het pad konden houden en het land van de boer op reden.

Mastermilo heeft recent ook het crossbos in zijn buurt gesloten, bedoelde jij deze ook?
Best wel even de moeite om deze te kijken, strookt aardig met wat er in dit topic wordt benoemd.

Het crossbos afsluiten? #315

 
1 goede smak met crossen in de bossen, en je hebt zo ongeveer alle ribben gebroken.

Maar als je voor de rest tijd zat hebt is dat geen probleem.

Ik heb ruim 30 jaar in competitie gereden, vele risico's genomen, en daarbij nog nooit een rib gebroken.
Tijdens het over een zolder lopen stapte ik zonder risico te nemen op een slechte plank. Verloor 4 meter lager bijna het leven, had een a4tje aan verwondingen en breuken, en ondervind er vandaag de dag nog hinder van.
Ik zal dan ook een ieder afraden om de zolder op te gaan.......
 
Mastermilo heeft recent ook het crossbos in zijn buurt gesloten, bedoelde jij deze ook?
Best wel even de moeite om deze te kijken, strookt aardig met wat er in dit topic wordt benoemd.

Het crossbos afsluiten? #315


Ik zag het ook voorbij komen, goed filmpje en hij heeft een grote groep volgers. Het probleem is natuurlijk vooral die doelgroep die dondersgoed weet dat het niet mag wat ze doen. Die verneuken het voor de rest, maar die bereik je helaas toch niet.
 
Ik heb ruim 30 jaar in competitie gereden, vele risico's genomen, en daarbij nog nooit een rib gebroken.
Tijdens het over een zolder lopen stapte ik zonder risico te nemen op een slechte plank. Verloor 4 meter lager bijna het leven, had een a4tje aan verwondingen en breuken, en ondervind er vandaag de dag nog hinder van.
Ik zal dan ook een ieder afraden om de zolder op te gaan.......
:?

Een beetje crosser breekt elk jaar wel wat, is de algemene opvatting toch?
 
Mastermilo heeft recent ook het crossbos in zijn buurt gesloten, bedoelde jij deze ook?
Best wel even de moeite om deze te kijken, strookt aardig met wat er in dit topic wordt benoemd.

Het crossbos afsluiten? #315

Daar moest ik ook aan denken toen ik op de vorige pagina iets zag over het rijden over landbouwgrond. Je pakt die boer gewoon in z'n portemonnee als je dat doet.

En dat land waar die uien op lagen te drogen (toch?) zag er voor de leek (mij) inderdaad uit alsof je daar zonder probleem voor de boer over kon crossen. Informatief filmpje dus.
 
Mastermilo heeft recent ook het crossbos in zijn buurt gesloten, bedoelde jij deze ook?
Best wel even de moeite om deze te kijken, strookt aardig met wat er in dit topic wordt benoemd.

Het crossbos afsluiten? #315

Ik bedoelde niet specifiek die, maar je hoort het te vaak, boeren die er geen problemen mee hebben, totdat er een paar denken; dat kan wel joh. En dan wordt er vanalles afgesloten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan