crossen leren

smurfin79

Rookie
27 jul 2007
2
0
Amsterdam
Ik wil graag een keer crossen op een baan, kijken of het leuk is.
Maar ik heb geen motor, wel een auto. Bestaan er ook open dagen ofzo bij
crossbanen?
 
In olmen heb je het honda-park, daar kan je voor een redelijke prijs n dag n motor huren.
Zoek maar even naar de site, daar staat wel meer informatie.. :)
 
Hi Smurfin,

de KNMV (www.knmv.nl) ograniseert ook af en toe opstapdagen en volgens mij ook op crossbanen. is vlgens mij wel aan het begin van het seizoen. op www.enduro.nl kun je ook wel eea vinden. Ik heb zelf befin dit jaar toen ik net begonnen ben eerst eens een dagje bvij Henk seppenwoolde gedaan, was zowel een beetje op de baan en offroad. kan ik je aanraden. www.offroad.nl . kost wel wat maar dan heb je ook wat...
 
dat komt omdat je het niet eens een uur volhoudt als je het voor het eerst probeert :) daarbij duurt het aankleden en uitleggen al minstens een uur!
Point taken. Maar dan nog.... er moet toch een richtprijs zijn die ik aan kan houden. Als ik drie uu nodig heb moet ik dat ook kunnen vinden neem ik aan.

en met een goede conditie...? houdt je het dan ook nog geen uur vol?
 
:N

Je spieren gaan iets heel anders te verwerken krijgen dan ze gewent zijn.

Maar het is absoluut de moeite waard !! :)
Net als skiën zeker ;)
Het lijkt me zeker wel interessant, maar ik moet toch weten wat ik mee moet nemen aan cash voordat ik de rit maak.
Ik mail ze anders straks wel als ze het hier toch niet weten :+
 
leren crossen is idd vergelijkbaar met leren skieen, zie het als voor het eerst ovenaan een zwarte piste staan zonder oefening, dat houd je met een goede conditie misschien een half uurtje vol de eerste keer. daarnaast heb je een crosshelm, bril, allerlei protectoren en goede crosslaarzen nodig. om dat 2-3 uurtjes te huren kost met motor al snel 200,- en daar heb je al bijna een hele dag voor bij seppenwoolde
 
leren crossen is idd vergelijkbaar met leren skieen, zie het als voor het eerst ovenaan een zwarte piste staan zonder oefening, dat houd je met een goede conditie misschien een half uurtje vol de eerste keer. daarnaast heb je een crosshelm, bril, allerlei protectoren en goede crosslaarzen nodig. om dat 2-3 uurtjes te huren kost met motor al snel 200,- en daar heb je al bijna een hele dag voor bij seppenwoolde
Dan is het best goedkoop. En bril, rugprotector, helm heb ik al. Ik denk dat mijn leren combi ook wel genoeg zou zijn, nes pas?
 
Geschikte kleding is een must. Je moet lekker vrij kunnen bewegen, koeling hebben, maar ook veiligheid. Veiligheid is natuurlijk het belangrijkste en bij crossen heb je hele andere protectoren als bij een gewone motor.

En het crossen is vrij zwaar :) Je voelt je spieren echt groter worden als je een half uurtje aan het rijden bent :P
 
Gewoon een leuke knappe goedkope crosser kopen
en kleding en eens met mensen meegaan die
het slechts voor de lol doen. (hoeven niet persé wedstrijdrijders te zijn :N )
Eerst op een leuk stuk grond en dan eens met een aanhanger richting een geschikte baan.
Als je geen wedstrijden doet heb je nog een beetje vrijheid ook.
Zo deed ik het vroeger....nooit geen wedstrijd gereden...maar gewoon
een crosser voor de lol gekocht :Y (en daarna nog één)
Mensen die op de baan rijden zijn niet per definitie betere crossers :N

Voordeel is ook dat je meteen leert sleutelen :+ (kan ook een leuke hobby zijn)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf befin dit jaar toen ik net begonnen ben eerst eens een dagje bvij Henk seppenwoolde gedaan, was zowel een beetje op de baan en offroad. kan ik je aanraden. www.offroad.nl . kost wel wat maar dan heb je ook wat...

:^
Een dagje Seppie is beslist geen weggegooid geld!
 
ook geweest grancandy?

@proost> pas op want je best zo verslaafd hoor :) Ik ben pas een paar maanden bezig en ik kan er geen ruk van maar vind het prachtig! lekker een beetje door de modder of stof scheuren, af en toe flink op je muil gaan en opstaan en weer doorgaan. maar de eerste keer schrik je je rot ;)
 
ook geweest grancandy?

@proost> pas op want je best zo verslaafd hoor :) Ik ben pas een paar maanden bezig en ik kan er geen ruk van maar vind het prachtig! lekker een beetje door de modder of stof scheuren, af en toe flink op je muil gaan en opstaan en weer doorgaan. maar de eerste keer schrik je je rot ;)
Oe ik ben benieuwd... ik hou wel van een uitdaging. Maar ben aant twijfelen of het dan wel waard is de rest aan te vullen met croskleding voor dit doeleinde. (ga eerst ff kijken of ik t ergens kan lenen voor een dag) Lijkt me enorm vet! :9

En dat vallen... ik zal wel weer iets breken. Maar dat schijnt erbij te horen.
 
Oe ik ben benieuwd... ik hou wel van een uitdaging. Maar ben aant twijfelen of het dan wel waard is de rest aan te vullen met croskleding voor dit doeleinde. (ga eerst ff kijken of ik t ergens kan lenen voor een dag) Lijkt me enorm vet! :9

En dat vallen... ik zal wel weer iets breken. Maar dat schijnt erbij te horen.

Weet niet waar je woont, maar als je een beetje in het noorden woont heb ik wel wat crosskleding liggen om te lenen. :)

En tja, als je niet valt, rij je niet tot je uiterste! :+
 
Laatst bewerkt:
Weet niet waar je woont, maar als je een beetje in het noorden woont heb ik wel wat crosskleding liggen om te lenen. :)

En tja, als je niet valt, rij je niet tot je uiterste! :+
WoW!! Das heel vriendelijk :)
Ik woon helaas alleen 244KM van je af -O-

En vallen zal dan toch onvermijdelijk zijn...
 
Ja, ik heb de allroadcursus gedaan - met de Cagiva. Sterker nog, m'n icoontje is van die dag 8-)
Maar hoor ook enthousiaste verhalen over de crosscursus.


welke crusscursus? ik heb me ook ingeschreven voor de cursus ralley rijden via ber duursma in Apeldoorn, www.bertduursma.com BDM rallyschool, wordt door alledin support georganiserd. start eind sept.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan