Hola,
Ondanks het aandachtig lezen van de topic van Paulus de crosskabouter, bleef mijn vraag onbeantwoord. Waarschijnlijk hebben niet zo veel mensen dit soort dillema's.
Het betreft natuurlijk twijfels over de aanschaf van een enduro.
De doel:
Wat ik ermee voornamelijk WIL doen is het beklimen van bergen. Enduro ritten dus, in bergachtige gebieden. Een catch daarbij is dat er niet zo veel bergen in mijn woonomgeving zijn en ik zal dus altijd vrije dagen moeten nemen om mijn hobby te kunnen beoefenen.
Wat ik wel op spug-afstand heb, is een crossbaan, wat mij ook erg leuk lijkt.
Ik ben wel een off-road beginner, maar ik wil niet volgend jaar weer gaan shoppen voor pk's.
Wat ik zelf bedacht heb:
Ik zat op een KTM SX 505 uit 2007, leek mij erg licht. (kan ook komen door mijn FJR ) . Deze leek mij wel geschikt voor mijn wensen, alleen er is geen koplamp en geen kenteken mogelijk (of wel?, dat zou dan de oplossing zijn). Ik zou wss dan gaan voor een CRF oid (goedkoper)
Ik weet dat dat 2 werelden zijn, maar wat ik niet weet is welke motor is de beste compromis?
(1 crossertje + 1 enduro mag niet van mijn vrouw )
Ondanks het aandachtig lezen van de topic van Paulus de crosskabouter, bleef mijn vraag onbeantwoord. Waarschijnlijk hebben niet zo veel mensen dit soort dillema's.
Het betreft natuurlijk twijfels over de aanschaf van een enduro.
De doel:
Wat ik ermee voornamelijk WIL doen is het beklimen van bergen. Enduro ritten dus, in bergachtige gebieden. Een catch daarbij is dat er niet zo veel bergen in mijn woonomgeving zijn en ik zal dus altijd vrije dagen moeten nemen om mijn hobby te kunnen beoefenen.
Wat ik wel op spug-afstand heb, is een crossbaan, wat mij ook erg leuk lijkt.
Ik ben wel een off-road beginner, maar ik wil niet volgend jaar weer gaan shoppen voor pk's.
Wat ik zelf bedacht heb:
Ik zat op een KTM SX 505 uit 2007, leek mij erg licht. (kan ook komen door mijn FJR ) . Deze leek mij wel geschikt voor mijn wensen, alleen er is geen koplamp en geen kenteken mogelijk (of wel?, dat zou dan de oplossing zijn). Ik zou wss dan gaan voor een CRF oid (goedkoper)
Ik weet dat dat 2 werelden zijn, maar wat ik niet weet is welke motor is de beste compromis?
(1 crossertje + 1 enduro mag niet van mijn vrouw )