crosser -> 25kW -> verzekering

BSM2

MF veteraan
22 jun 2002
4.971
6
-
hallo, als ik 18ben wil ik geen graag een crossmotor halen, maar helaas moet dit van mijn vader via de officiele manier , dus eerst motorrijbewijs halen, en ik kom niet eerder de weg op dan als dat ding verzekerd is

nu zag ik dat zelfs de 125cc (enduro) al over de 25kW zit,

moet je nu bij verzekeringen met bewijs komen (vermogentestbanken uitdraaien oid) dat de motorfiets 25kW is? of kun je zegmaar net als een brommer, een brommer verzekering afsluiten terwijl die toch opgevoerd is? (zelfde princiepe toch, meer dan 25kW is opgevoerd, dus niet verzekerd)

dit vraag ik, omdat ik zelf het een beetje onzin vind om mijn motor te verzekeren voor 500m over de weg te rijden naar een weiland. maar van mijn vader MOET ie eerst verzekerd zijn voordat ik de weg opmag.

ik weet het dat ik dan niet verzekerd ben en zo als mijne geen 25kW is, maar kom op, moet je nou perse je motor laten knijpen (wil ik niet) voor 500m over de weg wat misschien alleen een keer op zondag gebeurt? ik vind van niet. mijn vader van wel.

maar nu vroeg ik mij dus af of de verzekering daadwerkelijk controlleerd of de motorfiets 25kW is. zo jah, dan heb ik denk ik een probleem. zo nee. dan zou dat aan de ene kant wel mooi zijn.

heeft hier iemand antwoord op?
bvd
barry
(p.s begin aub niet over hoe gevaarlijk het wel niet is onverzekerd te rijden blablabla)
 
OK, om het 'gevaar blabla' dan maar ff over te slaan. het kan je indien er iets gebeurt grof kosten, maar als jij bereid bent alles uit je zaterdagbaantje oid te betalen, moet je dat vooral doen!

PS. See Ya in court
 
Luister naar je vader ;)

Want die heeft gewoon gelijk. Wil je alleen maar crossen, koop dan een aanhanger
en zet daar je crosser op en RIJ hem zo naar dat stukkie gras...
Kun je direct op een CR500 rijden en hem JOU de baas laten zijn.

Groeten.
 
Ik heb mijn verzekering nagekeken en er word nergens gerept over die 25KW restrictie. Ook heb ik het gevraagd over de telefoon waarom dat niet meegenomen werd bij het afsluiten van de polis. En de vrouw aan de telefoon zegt gewoon, 25KW is iets voor de politie als je je daar niet aan houdt. Het heeft totaal geen effect op het uitkeren van verzekerings geld mocht je een ongeval krijgen.
 
Op zondag 08 juni 2003 12:01 schreef Griffen het volgende:
Ik heb mijn verzekering nagekeken en er word nergens gerept over die 25KW restrictie. Ook heb ik het gevraagd over de telefoon waarom dat niet meegenomen werd bij het afsluiten van de polis. En de vrouw aan de telefoon zegt gewoon, 25KW is iets voor de politie als je je daar niet aan houdt. Het heeft totaal geen effect op het uitkeren van verzekerings geld mocht je een ongeval krijgen.
Dat denk ik wel. Als je een ongeval krijgt, en de politie komt erachter dat je geen 25 kw motor hebt keert de verzekering volgens mij ook niet uit.
 
En die mevrouw die er verstand van heeft maar zeggen dat verzekering en strafbaarheid 2 gescheiden dingen zijn. Dus stel ik rijd 110 km/h met de auto op een 80 km weg. Ik rijd iemand aan die de rest van zijn leven invalide blijft. (een van de ergste dingen die kunnen gebeuren. En blijkbaar dus ook onverantwoord om daar zo hard te rijden). Dan keert mijn verzekering niet uit aan die persoon en moet ik het zelf dokken aangezien de remsporen aantonen dat ik minstens 100 reed? Klinkt heel erg twijfelachtig.
 
Zo is het wel, kan jij je hele leven geld geven aan degene die aangereden is. En die persoon kan alleen maar hopen dat jij genoeg geld hebt om zijn kosten te dekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan