Crosser kopen

Das een mooie he knul? :P
full
 
Kan je beter in Off/Allroad en SM vragen.

Ik zou voor een 80er of een 125er gaan, weet niet hoe je lengte en bouw is maar op een echte 80 zal je flink aan je trekken komen.
 
ik ben opzich niet breed, maar ben 1,77 ..
Vriend van me heeft een kx 85 en daar kan ik nu nog wel leuk oprijden, maar een jaar of 2 jaar later ook nog? Het is wel de bedoeling dat ik er ff mee kan rijden natuurlijk, ik hier achter een paar grote akkers waar ik al veel kan oefenen enz.

Mijn buurjongen heeft een sxs 250 en daar heb ik een keer op gereden, veel te zwaar, maar ik kon hem wel houden, hij zei ook, als je met verstand rijd, kun je gewoon rustig op een 125 beginnen..
 
ik zat met 13 op een 125 en dat was toen goed te doen ,
maar toen ik 15 was zat ik op een cr250 dus ja ,als t bij jou ook zo gaat?
dan zou ik direct voor een 250 gaan ,en gewoon verstandig zijn met t gas geven aub:)
maar dat wist je al wel na de ktm 250 sxs
 
ik zat met 13 op een 125 en dat was toen goed te doen ,
maar toen ik 15 was zat ik op een cr250 dus ja ,als t bij jou ook zo gaat?
dan zou ik direct voor een 250 gaan ,en gewoon verstandig zijn met t gas geven aub:)
maar dat wist je al wel na de ktm 250 sxs
een 14jarige op een cr250 _O- je bent gek
 
TS geeft al aan een 250 te kunnen houden,
ik reed thuisclubwedstrijden op mn 15e met de onderstaande cr250.
foto is van 88 maar ik reed in 87 gewoon hobbymatig met die 250

full
 
Ik heb een afspraak met mijn vader gemaakt, als ik met kerst naar de havo ga [ saai maar als ik er een crosser voor krijg is het goed :P ] dan krijg ik dus een crossmotor.


Alvast bedankt

havo saai :')

Blijf jij maar lekker op het VMBO, want met zo'n instelling ga je het toch niet halen. :W

blijkbaar moet jij een beloning om naar de HAVO te gaan? dude, het is voor jezelf. Jij bent de gene die er straks wat aan heeft. niet je pa.
 
Hoi jongens, ik ben hier nieuw..
Ik weet dus niet of dit topic in het goede forum enz. staat, enz. enz.
Zeg het me even als ik het niet goed doe ofzo ;)
Nou hier mn vraag.

Ik heb 2 jaar geleden een puchje gehad, helemaal kapot gecrosst, daarna nog een, nooit goed gelopen...
Toen kwam er een MT5, hoop gezeik, na 1 week weer verkocht..
Toen kwam er een MTX OT 80, daar heb ik redelijk lang op gereden, 8 maanden schat ik zo..
Nu wou ik toch wat meer kracht, dus ben ik opzoek naar een crosser.

Ik heb een afspraak met mijn vader gemaakt, als ik met kerst naar de havo ga dan krijg ik dus een crossmotor.

Nou is mijn vraag, wat voor 1 zal ik nemen?
Hoeveel cc?

Ik ben 14 jaar, trouwens ;)

Alvast bedankt
 
hoo ging ff iets mis..

nee, weet ik ook wel, maar dan nog, als je er iets voor krijgt is wat je graag wil, dan ben je toch een stuk gemotiveerder, of niet dan...
Maarja, daar gaat het ff niet om, het gaat erom wat zal ik doen, het is dus ook over een half jaar ongeveer he, iets minder..
 
havo saai :')

Blijf jij maar lekker op het VMBO, want met zo'n instelling ga je het toch niet halen. :W

blijkbaar moet jij een beloning om naar de HAVO te gaan? dude, het is voor jezelf. Jij bent de gene die er straks wat aan heeft. niet je pa.


Waar zitten we hier? Het opvoedforum ofzo :? :?

Deze spant toch wel de kroon wat betreft moralistische reacties :')
 
Jep, snapte het ook niet helemaal, ik vraag iets over motors, leg ff iets uit hoe en wat, en krijg gelijk gezeik over andere dingen :P

Geloof me nou maar, dat van de havo is mijn probleem, ik zit hier idd op een motor forum zoals Martijnkools al zegt ;)
 
lol, ik zou willen dat mijn ouders mij vroeger zo motiveerden '(

ik kan geen zinnig advies geven over welke crosser je zou moeten nemen.
persoonlijk heb ik wel de neiging voor een 4takt te kiezen, aangezien de 2takters de naam hebben wat meer onderhoud nodig te hebben...

ik neem aan dat pa niet alle onderhoud op zijn rekening neemt?
dan zou ik ook ff kijken naar de technische duurzaamheid...

2takt is van de andere kant wel een stuk eenvoudiger qua techniek....

hoe dan ook, als ik jou was zou ik in elk geval niet te licht beginnen, dat ben je na een paar maanden misschien al beu... en als je idd niet alseen idioot aan je gas begint te hengelen, komt dat best goed allemaal..
 
Laatst bewerkt:
Crosser9, je pa is erachter dat je het alleen voor die motor doet. Hij heeft zich zelfs aangemeld op MF onder de naam Gias! :+
 
Quark, mijn vader neemt verder niets voor zn rekening nee :P de rest moet ik allemaal zelf betalen!
Nee, ik ben ook eerlijk gezegt van plan om met de 125 te beginnen, gewoon rustig wennen aan de motor ed.

@ Rambabbel LOL !
 
ja, ik weet net niet hoe het is namelijk op een 125 ..
Op een 85 heb ik gereden, is nu wel leuk, maar ik denk niet dat het nog echt leuk zal zijn over een jaar ?! Op een 250 heb ik dus ook gereden, maar dat is leuk voor een keertje, maar dat ding is gewoon te zwaar voor mij ;)

Ik heb wel een vriend die een cr 125 heeft, maar die ligt bij de dealer, dus binnenkort zal ik ook wel weten hoe de 125 is ;)

Maar verder heb ik nog geen verstand van de echte crossers, alleen maar aan wat brommertjes enz. gesleuteld, en aangezien de meeste hier dus wel motors hebben vraag ik het hier maar.

Bedankt voor de reacties waar ik wat aan heb ;)
 
even wat vraagjes van mijn kant, bedenk even wat je wilt met je crosser.
ga je springen?
ga je racen?
ga je zelf klooien op een bouwterein?
kortom wat wil je ermee?


als je vader je motor betaald laat hem dan ook meteen een goede uitrusting kopen.
goede laarzen, backprotector (incl. niergordel), helm, en zeker een goede bril.
 
Sowieso, ik zal best wel eens even wat springen enz, zelf wat bultjes bouwen, maar niet echt dat ik de hele dag in de lucht hang ofzo ;)
Ik ben misschien van plan om met mijn buurjongen [ heeft een ktm sxs 250 ] naar de crossbaan te gaan, maar dat weet ik allemaal nog niet.
Ik ga sowieso niet racen ofzo.
Bouwtereinen niet echt ofzo, maar op zandpaden wel ja



Over de uitrusting, die gaan we er zeker bij kopen, dat regelen we wel, laarzen bodyprotector niergordel komt er zeker wel bij, mag niet eens zonder :P

Helm en een goede bril heb ik al ;)
 
even wat vraagjes van mijn kant, bedenk even wat je wilt met je crosser.
ga je springen?
ga je racen?
ga je zelf klooien op een bouwterein?
kortom wat wil je ermee?


als je vader je motor betaald laat hem dan ook meteen een goede uitrusting kopen.
goede laarzen, backprotector (incl. niergordel), helm, en zeker een goede bril.
pfff zon jongen kan heus wel gaan inpakken bij de albert heijn en zelf bij elkaar sparen...welk nut heeft een back protector als ie toch geen ruggengraad heeft :+
 
een 14jarige op een cr250 _O- je bent gek
had me laatst kapot gelaggen toen een kindje van 11 op utube over een circuit liep te springen en te doen op een 250 2t :o ben zelf 15 en heb een ktm 600 lc4 en het enige wat ik hiervoor had was een pitbikeje, was wel lachen met dat ding })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan