crosshelm van de **** voor weinig

brambeton

Die hard MF'er
5 nov 2006
322
0
berkel en rodenrijs
is het wat of niet voor recreatief gebruik op de weg.
niet duur iig 39 uitjes
full
 
Is dat een Alpinestars helm..???

Ik ken hem niet. Verder: ga vooral bij jezelf na wat je hoofd je waard is. Duurder is niet altijd beter, maar in dit geval...
 
Dat is zeker zo'n lidl helm.
Je kunt zoals frankv zegt beter een goeie helm kopen. Voor 100 euro heb je al een mds helm en die zijn ook goedgekeurd door de KNMV.
 
Afgelopen week nog een Kenny helm gekocht. 115 euro en nog een glasvezel helm ook. Daar hoef je het niet voor te laten.
 
Ze zijn erg zwaar, oncomfortabel en slechte kwaliteit. Dus beter houd je 40 euro in je zak en koop je voor 100 een fatsoenlijke helm:)
 
Ik heb toen die helm gekocht van 40,- bij de liddl.

Opzich best cooole helmpjes, maar ze zijn zeker niet geluid geisolleerd en zwaar.
Kwaliteit van helm bij eventuele ongelukken kan ik niks over zeggen. Dat heb ik nog niet getest ;-)
 
of je koopt gewoon een one industrie helm met dat mooie oranje:D
of een monster energy..! maar 160 pegels
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand de (precieze) verschillen tussen deze versie, en die duurdere versie (ca. €400) van Airoh?


zoals er al word gezegd, de "stelt" is uit carbon/kevlar gemaakt en ongeveer 350gram lichter. ik heb vorige week een stelt bestelt; koste mij 290 euro incl. verzending van ebay.
 
Laatst bewerkt:
tja wie levens moe is koopt zich zoon helm die is dan ook vaak niet bij zijn verstand dus heeft weinig te beschermen. Iemand die wel wat te beschermen heeft koop bij zijn volle verstand een goeie helm en legt er wat meer voor neer. :+
 
Degenen die via eBay kopen, gaan die eerst nog ergens passen, of?
Een helm moet perfect passen, dus ik ga passen, en koop direct. Binnenkort ff naar Belgie als ik in de buurt ben (o.a. voor zo'n 661 kijken).
 
Ik heb vorige week de blauwe bij de LIDL gekocht. Ik weet het dat het een (te?) goedkope helm is, maar om eerst eens een poos uit te proberen of ik off road rijden leuk vindt, voldoet hij aan mijn wensen.
Over een half jaar/ heel jaar koop ik dan een andere als het bevalt.
 
de reacties waren lekker ongezouten, vooral van onze groningse groenteboer....
heb zelf nu nog een lazer helm van een jaar of 12 oud dus zag deze toevallig staan.
zal wel een arai worden ofzo of zo n ding met vizier
 
Beter E10 meer uitgeven:
http://www.motozoom.nl/webshop/meer...er=204315&SID=1337631&SToken=95EE8DC4F20445DB

Deze heeft het keurmerk voor motorfietsgebruik, dus die kan wel tegen een stootje.

En 1450 gram vind ik niet echt zwaar, als de tophelmen iets van 1200 gram wegen.
Dus die kan wel tegen een stootje? :X

Zo betrouwbaar is dat standaard keurmerk niet hoor :o

de reacties waren lekker ongezouten, vooral van onze groningse groenteboer....
heb zelf nu nog een lazer helm van een jaar of 12 oud dus zag deze toevallig staan.
zal wel een arai worden ofzo of zo n ding met vizier
araitourxmotardblk.jpg

Zo een? leuk ding :)
 
Laatst bewerkt:
Heb een lidl crosshelm van 2 jaar geleden ( zoon zwarte), heb hem bij fietscross wedstrijden gebruikt, ideaal ding.
Had voor de trainingen wel een helm van een 100euro duurder...Daar probeer je toch het meeste mee uit.

Naja laat ik het zo zeggen, als je in de lucht van je motor af flikkerd en je komt met een lidl helm goed op de grond terecht, denk ik dat je alsnog flink wappie in je hoofd word / zware hersenschudding..

Voor de enduro`s door de bossen, die een keer het achterwiel met 50 kwijdraken en een boom raken met hun hoofd, denk ik dat er ook weinig van je hoofd overblijft met zoon ding op..

Maja er is al heel wat mogelijk tegenwoord mensen! met plastische chirugie?ofzoo *O*

Leuk voor op de mt en senda brommer, maar zou toch echt wat anders nemen voor een sm/allroad/crossmotard :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan