Crossmotor op kenteken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ktm010

Rookie
11 jan 2020
8
1
K ben aan het kijken om een crossmotor aan te schaffen ( Yamaha yz 250 ) alleen weet ik niet zeker of het mogelijk is om het op een kenteken over te zetten. K zie hier verschillende meningen over staan dat als de juiste onderdelen derop worden gemonteerd dat het wel mogelijk is en elders weer niet.

?
 
K ben aan het kijken om een crossmotor aan te schaffen ( Yamaha yz 250 ) alleen weet ik niet zeker of het mogelijk is om het op een kenteken over te zetten. K zie hier verschillende meningen over staan dat als de juiste onderdelen derop worden gemonteerd dat het wel mogelijk is en elders weer niet.

?
Ik zie dat je zegt: "kenteken over zetten" klinkt mij als een kenteken van een andere motor gebruiken. Dat heet omkatten. En is bijzonder illegaal.

Kenteken kun je natuurlijk wel altijd aanvragen.

Hier staat waar je motor dan aan moet voldoen:

Maar zo'n keuring is duur, dus ik verwacht niet dat je dat bedoeld.
 
Ik zie dat je zegt: "kenteken over zetten" klinkt mij als een kenteken van een andere motor gebruiken. Dat heet omkatten. En is bijzonder illegaal.

Kenteken kun je natuurlijk wel altijd aanvragen.

Hier staat waar je motor dan aan moet voldoen:

Maar zo'n keuring is duur, dus ik verwacht niet dat je dat bedoeld.
Nee k bedoelde inderdaad aanvragen 😂
 
Je moet je toch eens verdiepen je zal verlichting moeten hebben reflectoren nr plaathouder volgens mij moet je ook nog eens bmp betetalen.
maar gebruik de zoek funtie eens hier er is al veel over geschreven.
 
Als je geen type keur hebt voor deze motor gaat die voor de huidige regels gekeurd worden .
Ga je wel een aantal uitdaging aan
Zoals ABS op alle bij de wielen
Verlichting
Geluid of beter gezegd het gebrek daaraan ( de motor moet stiller zijn de het tikken op en toetsenbord)
Uitstoot van je uitlaatgas moet aan de huidige regels voldoen wat erg moeilijk gaat worden met een tweetact ( zeg maar onmogelijk )
Dit is wat me zo even in mijn hoofd opkomt zijn er nog veel meer wat er bij komt kijken .
 
K ben aan het kijken om een crossmotor aan te schaffen ( Yamaha yz 250 ) alleen weet ik niet zeker of het mogelijk is om het op een kenteken over te zetten. K zie hier verschillende meningen over staan dat als de juiste onderdelen derop worden gemonteerd dat het wel mogelijk is en elders weer niet.

?

Uitzoeken of deze vroeger ook geleverd is in enduro uitvoering die wel op kenteken waren.
 
Ik kwam toevallig iemand van de zomer tegen met een 2 takt KTM 150 SX op kenteken gezet. Dat was een 2019 model geloof ik.
Het kan dus nog wel degelijk. Dit was gedaan voor hem, wellicht van Vught.
 
is allemaal mogelijk, maar..
zoek eerst uit of er ergens in de EU zo'n brommer al ergens op kenteken gezet is.
als je dat weet, wellicht kan yamaha eu daar ook in helpen,
dat maakt t allemaal veel makkelijkerderder.

is dat niet zo, moet jezelf een keuring aanvragen.
jos heeft hier veel ervaring mee, dus vraag hem verder om info.

suk7
 
K ben aan het kijken om een crossmotor aan te schaffen ( Yamaha yz 250 ) alleen weet ik niet zeker of het mogelijk is om het op een kenteken over te zetten. K zie hier verschillende meningen over staan dat als de juiste onderdelen derop worden gemonteerd dat het wel mogelijk is en elders weer niet.

?

Afhankelijk van allerlei dingen zou het misschien eventueel mogelijk zijn, maar ga er maar beter van uit dat het niet zal lukken en kies een motor die gewoon op kenteken staat :)
 
Als je geen type keur hebt voor deze motor gaat die voor de huidige regels gekeurd worden .
Ga je wel een aantal uitdaging aan
Zoals ABS op alle bij de wielen
Verlichting
Geluid of beter gezegd het gebrek daaraan ( de motor moet stiller zijn de het tikken op en toetsenbord)
Uitstoot van je uitlaatgas moet aan de huidige regels voldoen wat erg moeilijk gaat worden met een tweetact ( zeg maar onmogelijk )
Dit is wat me zo even in mijn hoofd opkomt zijn er nog veel meer wat er bij komt kijken .
zucht. Gaan we weer.


Als je het traject van individuele goedkeuring (=1 motor) in gaat heb je andere eisen dan bij homologatie (=1000en motoren). Dingen niet als ABS, euro zoveel en dat soort geklooi heb je niet mee te maken. Als ik me vergis zie ik graag een verwijzing naar de wetteksten die mij ontkrachten. Dan leer ik ook nog es wat.

Maar neem maar aan dat MBM gelijk heeft. Dat traject wil je niet in als het niet hoeft.
 
Hoi, dit moet zeker mogelijk zijn ! Ik heb een yamaha yz 250 1998 op kenteken te koop staan !
Welkom op het motor-forum _O-

1653910591595.png


Hier staat de datum dat er voor de laatste keer is gereageerd. Meestal reageren we hier niet een jaar naderhand. Helemaal niet met een advertentie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan