crossmotor reviesie bedrijfje..?

Youp

MF veteraan
25 jun 2003
13.851
0
Somewhere in Limburg
Facebook
nou het zit zo, ik wil over een tijdje een (2takt) crossmotor aanschaffen maar aangezien je vaak gare dingen tegenkomt wil ik het zekere voor het onzekere nemen en hem laten reviseren (het blok is het belangrijkste) ik kan dit wel zelf mede door mijn opleiding maar ik laat het liever doen door de mensen die het dagelijks doen. vandaar dat ik opzoek ben naar een of ander revisiebedrijfje. ik wil graag met een 'schone lei' beginnen... verder onderhoud doe ik natuurlijk zelf :)

weet iemand zo'n bedrijfje te liggen of eventueel een internet site en weet misschien iemand wat zoiets ongeveer kost? (een complete blok + bak revisie) en complete motor reviesie (dus alles tot en met vering ketting tandwielen blok bak etc. etc.)

alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Over het algemeen hoeft daar niet zoveel aan gereviseerd te worden.
Ik zou zoeken naar een die niet gereviseerd hoeft te worden, want anders lopen de kosten er hoog op. Reken voor een paar nieuwe tandwielen, koppelingshuis, platen ,zuiger en bigend maar op een bedrag dat je aankoopbedrag minstens zal verdubbelen
 
Over het algemeen hoeft daar niet zoveel aan gereviseerd te worden.
Ik zou zoeken naar een die niet gereviseerd hoeft te worden, want anders lopen de kosten er hoog op. Reken voor een paar nieuwe tandwielen, koppelingshuis, platen ,zuiger en bigend maar op een bedrag dat je aankoopbedrag minstens zal verdubbelen

nouja ik wil max 2000 euro besteden... het enige probleem is dat je nooit weet hoe de staat van de motor is ookal beweert de verkoper vanalles... en ik dacht dat als ik voor 1200 euro ofzo een motor koop en dan voor de rest laat reviseren t wel goed moet zijn... (zuiger hoeft ook niet persee dat doe ik zelf wel dat is simpel maar lagers en tandwielen en koppelingsplaten enzo...) ik heb het even alleen over de blokrevisie he... keerringen enzo in de voorvork bijv. kan ik zelf ook wel :)

sowieso verder onderhoud wil ik ook zelf doen.. ik wil alleen met een goede motor beginnen :)
 
crossmotorblokje is niet zo moeilijk te reviseren...als je handig genoeg bent om de vorkkeerringen te vervangen zal een blok reviserne ook niet moeilijk zijn...blijft simpele 2takt he.
Als je maar goed gereedschap hebt (evt slagschroevendraaier en momentsleutel) is het niet zo'n probleem. Gewoon rustig aan doen en goed opletten hoe alles zit voordat je het losmaakt.
 
crossmotorblokje is niet zo moeilijk te reviseren...als je handig genoeg bent om de vorkkeerringen te vervangen zal een blok reviserne ook niet moeilijk zijn...blijft simpele 2takt he.
Als je maar goed gereedschap hebt (evt slagschroevendraaier en momentsleutel) is het niet zo'n probleem. Gewoon rustig aan doen en goed opletten hoe alles zit voordat je het losmaakt.

weet ik maar ik wil gewoon het onderblok + bak laten reviseren door professionals.. zodat ik met een (technisch) goede motor begin... daarop volgend onderhoud doe ik zelf wel.. ik ben gewoon simpelweg een beetje te lui om een motor te kopen en hem dan uit elkaar te schroeven... ik wil er meteen op rijden dan.. :)
 
Ik zou eerst eens kijken of revisie wel nodig is.
Als je versnellingsbak versleten is dan merk je dat wel doordat hij dan uit de versnelling schiet. Je koppeling merk je als hij slipt en je koppelingshuis als je platen niet goed lossen (hij wil dan wegrijden met de koppeling ingetrokken)
Je zuiger kun je meten na demontage, teveel speling is versleten.
Als dit allemaal niet het geval is, waarom dan reviseren :?
Verder stelt het repareren van een 2-takt niet veel voor.
Ik zou hem zelf repareren.
 
Ik zou eerst eens kijken of revisie wel nodig is.
Als je versnellingsbak versleten is dan merk je dat wel doordat hij dan uit de versnelling schiet. Je koppeling merk je als hij slipt en je koppelingshuis als je platen niet goed lossen (hij wil dan wegrijden met de koppeling ingetrokken)
Je zuiger kun je meten na demontage, teveel speling is versleten.
Als dit allemaal niet het geval is, waarom dan reviseren :?
Verder stelt het repareren van een 2-takt niet veel voor.
Ik zou hem zelf repareren.

nee maar lagers in de bak en het onderblok en keerringen en de hele meuk :)
t bigend bijv. moet toch eens in de zoveel tijd gedaan worden...
 
Ik heb bij mijn cr250's alleen een keer de koppelingsplaten en een zuiger vervangen. Je gaat je bigend toch niet vervangen voordat het versleten is :?
 
Ik heb bij mijn cr250's alleen een keer de koppelingsplaten en een zuiger vervangen. Je gaat je bigend toch niet vervangen voordat het versleten is :?

preventieve revisie :) zoals ik al zei wil ik met een goede motor beginnen.. van een kant is het natuurlijk gekkenwerk maarja..
 
is natuurlijk wat van te zeggen maar hoe vaak hoor je niet dat iemand een crosser koopt en hij rijdt een tijdje en ineens draait de bak in de soep omdat de lagers gaar zijn of iets vergelijkbaars...
DAT moment is bij uitstek geschikt om met de revisie te starten.
Denk nou niet dat een gereviseerd blok probleemloos is.
 
DAT moment is bij uitstek geschikt om met de revisie te starten.
Denk nou niet dat een gereviseerd blok probleemloos is.

nee ok.. maar als ik een 10 jaar oude 500 koop zal dr toch wel het een en ander aan mankeren :? of is het dan nog verstandiger om te blijven rijden tot t kapot gaat :P
 
nee ok.. maar als ik een 10 jaar oude 500 koop zal dr toch wel het een en ander aan mankeren :? of is het dan nog verstandiger om te blijven rijden tot t kapot gaat :P

Gewoon blijven rijden tot er echt iets kapot gaat. kan best zijn dat de vorige eigenaar het een en ander nog heeft vernieuwd, of dat de motor gewoon niet veel km's heeft gedraaid. je zou kunnen overwegen om de zuiger te vervangen (gewoon voor de veiligheid), maar ik zou geen dingen gaan vernieuwen die nog niet aan vervanging toe zijn.

Als je het blok 'voor de zekerheid' toch open wil trekken is het ook zeker niet nodig om gewoon maar lukraak alles te gaan vervangen. gewoon kijken/meten wat er versleten is en dat vervangen. als een onderdeel nog goed is is het natuurlijk weggegooid geld om het te vervangen.
 
ik vind het gewoon beetje raar :? Stel als de motor nou door de vorige eigennaar helemaal gereviseert is en alles heeft net 1 of 2 uurtjes gelopen ga je dan nog een hoop geld voor niks uitgeven.Maar het is je eigen keus als jij het geld op je rug hebt groeien.
 
ik vind het gewoon beetje raar :? Stel als de motor nou door de vorige eigennaar helemaal gereviseert is en alles heeft net 1 of 2 uurtjes gelopen ga je dan nog een hoop geld voor niks uitgeven.Maar het is je eigen keus als jij het geld op je rug hebt groeien.

voor een pas compleet gereviseerde motor betaal je ook wat meer :) en dat staat er dan meestal in de advertentie wel bij ;)
 
Als het jou een prettig gevoel geeft moet je het gewoon zo doen en maakt het niet uit of anderen dit "teveel" geld vinden. Motoren zijn sowieso al geldverslinders. Persoonlijk zou ik echter op zoek gaan naar een goede gebruikte CR500. Dus met een goed verhaal en denk erom: aan de buitenkant zie je voor een deel ook wel hoe de binnenkant zal zijn. Goed testrijden op de warmgedraaide motor en als je er een goed gevoel bij hebt: kopen en plezier mee maken. Het geld voor de revisie zet je gewoon opzij tot je het nodig hebt als er iets kapot gaat. Een goed adres is http://www.crossmotorsloperijpiepers.nl (www.crossmotorsloperijpiepers.nl)
 
Terug
Bovenaan Onderaan