crossmotor verzekering

jef0611

MF veteraan
28 apr 2006
5.550
4
omgeving leerdam
ik heb voor het eerst een motor gekocht zonder kenteken (rmz 450)

wil hem alleen wel graag verzekeren voor diefstal en brand!

nu heb ik 1 site kunnen vinden waar ik hem kan verzekeren


www.doacrossmotorverzekering.nl


iemand van jullie ervaring met deze maatschapij?

of andere ervaringen met verzekeringen zonder dat de motor een kenteken heeft?


gr jeffrey
 
Laatst bewerkt:
je kan je crossmotor ook via de KNMV zelf verzekeren geloof ik, maar of het echt veel zin heeft dat weet ik niet...
 
Valt gewoon onder je inboedel als die binnenshuis, in de tuin of schuur staat dunkt me.
 
Nope...motor zonder kenteken en boot zonder registratie vallen niet onder de inboedel, maar zijn wel apart van de inboedel bij te verzekeren. Heb ik ook gedaan via interpolis, maar geldt alleen bij diefstal vanaf het woonadres.
 
Een deel van de voorwaarden van bovenvernoemde verzekering:

“DIEFSTAL”-CLAUSULE DOA CROSSMOTORVERZEKERING
De verzekeraars vergoeden:
A. Diefstal of poging daartoe van de verzekerde crossmotor tijdens verblijf in afgesloten gebouwen,of in een afgesloten camper/bus/aanhanger.

G31 Nachtrisico clausule:
Ongeacht hetgeen elders is bepaald, is uitgesloten vergoeding van schade door diefstal, vermissing van de verzekerde crossmotor uit een camper/bus/aanhanger, tenzij sprake is geweest van:
- diefstal, vermissing na braak aan de deugdelijk afgesloten gebouwen waarin de camper/bus/aanhanger is gestald
- diefstal, vermissing na braak aan de afgesloten camper/bus/aanhanger, indien deze zich bevindt op het terrein waar de wedstrijden of trainingen worden gehouden; diefstal met geweld.

Tussen 06.00 uur en 23.00 uur is wel gedekt schade door diefstal waarbij sprake is geweest van:
- diefstal van de gehele camper/bus/aanhanger;
- diefstal, vermissing na braak aan de deugdelijk afgesloten camper/bus/aanhanger.

Hele aparte voorwaarden. Als de motor tussen 23.00 en 6.00 uur gestolen wordt is de kans op vergoeding het grootst, mits......zie voorwaarden.
Zoals ik het lees is de motor wel verzekerd maar de kans dat er uitgekeerd wordt na diefstal is erg klein.
 
Laatst bewerkt:
Als je gewoon even binnenloopt bij een kantoor, dan is er vast een hoop meer mogelijk. Als het mogelijk is om je benen te verzekeren zoals gestoorde modellen wel eens doen, dan is het ook mogelijk om je crosser te verzekeren. Zolang je maar betalen wilt.

Ik heb mijn gitaar (kostbaar instrument) ook laten verzekeren, maar kon aanvankelijk ook geen geschikte verzekering op internet vinden.
 
Je kunt inderdaad het beste ergens binnenlopen en je laten informeren. Alles is te verzekeren, als je er de juiste prijs voor wil betalen.
 
Zal laatst bij de dealer een folder liggen om je crosser zonder kenteken te verzekeren. Was een speciale crossmotorverzekering. Ik vond hem nog redelijk prijzig, tegen de 100 euro geloof ik.
Maar hij is er dus wel specifiek voor de crosser. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan