Crossmotor

F1R3BL@D3

MF veteraan
19 mei 2001
1.525
0
Gezocht een crossmotor (niet voor mezelf :P )
Moet er een met kenteken zijn.
Liefst 2cil 250cc of anders een 1cil 600 of een 4cil 500.
Wie weet er een te koop of wie weet een goede site?
 
Gezocht een crossmotor (niet voor mezelf :P )
Moet er een met kenteken zijn.
Liefst 2cil 250cc of anders een 1cil 600 of een 4cil 500.
Wie weet er een te koop of wie weet een goede site?

Een echte crossmotor heeft maar 1 cilinder :)
Mijne heb ik op motoroccasion gekocht. En verder zijn erop marktplaats.nl echt veel crossmotoren te vinden, 600cc is het meest te vinden.

Dus 2 of 4 cilinder crossmotoren : succes met zoeken ;)
 
Ga nog maar even Motocross Madness 2 spelen JW, denk dat je daar meer aan hebt, ik heb nog nooit een 1-takt crossmotor gezien.

Ik heb wel een 4-takt 250cc, maar denk dat ik \'m dus nooit ga verkopen. Ja tenzij ie gaat rotten :)
 
jajajaja ik hou het wel bij auto\'s
Ik heb idd het nodige door elkander gegooid, sorry ben een nitwit

Maar ik heb er een paar gevonden

KTM 250 en KTM 300 (2 takt, toch)
Husqivana (ofzoiets) TE 610 (???)
En honda 250CR (2 takt)

Welke lijkt jullie het beste?
 
whehe, net goed!
Wie lachte mij ook alweer uit omdat\'k takt en cilinders niet uit elkaar kon houden? :)
 
ik kan je nog veel langere lijsten geven, maar dat boeit niet... welke het beste?
tja....
2-takt rijdt heeel anders dan 4-takt.
als je begint kun je mischien beter een 250/400cc 4-takt zoeken. Koop een oud barrel en \"lees je in\"

voor wat ktm/husaberg overzichten

Als het goed is hebben 2takt meer onderhoud nodig dan dan 4takt?
Zijn voorkeur gaat uit naar 2takt, maar heeft maar een beperkt budget (dus beperkte keuze) dus daarom staat ie ook nog open voor 4takt.

En ik bedoelde Husqvarna

772.jpg


Dit is die KTM 300 (wel met kenteken):

800.jpg


Het gaat waarschijnlijk wel een KTM worden, maar anders die Husqvarna.
 
Zou als ik jou was eerst op een lichtere 2 takt of 4 takt gaan oefenen of diegene voor wie de fiets is.
Een 500cc 2 takt is een monster en zonder ervaring niet makkelijk te bedwingen.
Ik spreek hier uit ervaring. Heb zelf een 500cc 2-takt in de schuur staan maar deze fiets heeft meer in huis dan dat ik op dit moment aan kan.
Tot 80% van het vermogen prima te gebruiken maar voluit rijden hiermee heeft echt toch wat meer ervaring nodig.
Ideaal is een 125cc 2-takt of een 250cc 4-takt.
Daarmee kan je beter aftasten waar je grenzen liggen en niet boven je macht gaan rijden.
Vergelijk het met een beginnende motorrijder die gelijk op een R1, GSX1000 o.i.d. stapt...
is ook niet echt aan te raden...
 
Ik snap nog steeds niet wat je aan een crosser hebt met kenteken, je mag er toch niet de weg mee op, ja tenzij je lichten erop monteerd enzo, maar zo standaard mag het niet :)

Honda CR250 is ook een crosser, en die Husqvarna (naaimachines) is gewoon net als mijn XR een enduro machine, dus voor op de weg en in het zand.
Bovendien hebben de echte crossers veel meer vermogen, een 125cc 2 takt crosser (zonder lichten enz.) heeft al meer PK\'s dan mijn XR250R. Zo ook met supersport circuitmachines, die hebben toch ook een bonk meer vermogen door tuning enz. dan de gewone wegbrommers met 125cc.

2 takt heeft meer onderhoud nodig ja, als je wedstrijden rijd mag je geloof ik na elke wedstrijd je zuigers vervangen, wil je de volgende wedstrijd weer net zo goed voor de dag komen. En elke keer weer de zuiger inrijden, maar dat is geloof ik dat ding een half uurtje laten lopen op die wedstrijdmachines.. (toch guz?).

Dus het ligt eraan wat die vriend van je wil. 4 takt heeft meer power onderin, 2 takt moet je op toeren houden, dus op de baan gewoon het gas erop houden. En wil ie \'m alleen in het bos/bouwterrein/ergens niet op de weg- gebruiken,of wil ie er ook nog mee de weg op ? Als ie een echte crosser koopt mag ie ook meteen een aanhanger kopen om de motor op te zetten, want je mag niet eens met een crosser aan je hand lopen op straat... het ding is niet verzekerd :) Maar misschien dat dat bij een crosser met kenteken dus weer net anders is. Daar weet ik het goede niet van.

Ik hoop dat je ondertussen niet bent afgehaakt met het lezen van mijn lange onzinnige lulverhaal ;)
 
Ik snap nog steeds niet wat je aan een crosser hebt met kenteken, je mag er toch niet de weg mee op, ja tenzij je lichten erop monteerd enzo, maar zo standaard mag het niet :)

Honda CR250 is ook een crosser, en die Husqvarna (naaimachines) is gewoon net als mijn XR een enduro machine, dus voor op de weg en in het zand.
Bovendien hebben de echte crossers veel meer vermogen, een 125cc 2 takt crosser (zonder lichten enz.) heeft al meer PK\'s dan mijn XR250R. Zo ook met supersport circuitmachines, die hebben toch ook een bonk meer vermogen door tuning enz. dan de gewone wegbrommers met 125cc.

2 takt heeft meer onderhoud nodig ja, als je wedstrijden rijd mag je geloof ik na elke wedstrijd je zuigers vervangen, wil je de volgende wedstrijd weer net zo goed voor de dag komen. En elke keer weer de zuiger inrijden, maar dat is geloof ik dat ding een half uurtje laten lopen op die wedstrijdmachines.. (toch guz?).

Dus het ligt eraan wat die vriend van je wil. 4 takt heeft meer power onderin, 2 takt moet je op toeren houden, dus op de baan gewoon het gas erop houden. En wil ie \'m alleen in het bos/bouwterrein/ergens niet op de weg- gebruiken,of wil ie er ook nog mee de weg op ? Als ie een echte crosser koopt mag ie ook meteen een aanhanger kopen om de motor op te zetten, want je mag niet eens met een crosser aan je hand lopen op straat... het ding is niet verzekerd :) Maar misschien dat dat bij een crosser met kenteken dus weer net anders is. Daar weet ik het goede niet van.

Ik hoop dat je ondertussen niet bent afgehaakt met het lezen van mijn lange onzinnige lulverhaal ;)

Op die KTM zit lampen erbij.
Het is ook de bedoeling dat via de weg de bossen word bereikt.
Hij gaat als eerste die KTM proberen, echt moord machine.
mijn hart gaat er ook wat harder van kloppen.
 
Op die KTM zit lampen erbij.
Het is ook de bedoeling dat via de weg de bossen word bereikt.
Hij gaat als eerste die KTM proberen, echt moord machine.
mijn hart gaat er ook wat harder van kloppen.

Nou, ben benieuwd, al is 2 takt 300cc flink wat power voor een beginner, zoals Dennis Sol al zei.

Ga je nu ook een crossmotor kopen na motocrossmadness? :)
 
ik zou het je niet kunnen vertellen... ik ben een verwende lc4 braper

Dat is mij tenminste verteld door iemand die mee deed aan crosswedstrijden. In Utrecht is trouwens ook nog een leuke baan geloof ik. M\'n vriendin woont in Utrecht, en \'s avonds als de lucht wat ijler is hoor je die crossmotoren heel goed.. wel eens daar geweest op het industrieterrein ?
 
Nou, ben benieuwd, al is 2 takt 300cc flink wat power voor een beginner, zoals Dennis Sol al zei.

Ga je nu ook een crossmotor kopen na motocrossmadness? :)

Ik ben ook benieuwd.
vooral naar zijn wheelies.
met zijn GSXR 750 kon ie 3/4 kilometer, maar die werd te duur dus nu gaat ie het op een crosser proberen.

Uiteraard ga ik het ook eens proberen.
 
Hee J.W., ik ken het! :)

Maaruh, voor het geld doe ik het niet echt...wel voor de snelheid eigenlijk.

Met een SM kun je met 40 op het achterwiel (blijven) rijden, met mijn SRAD reed ik al snel 120-140...snappie :) :)

Ik kan ECHT niet wachten! Toch maar snel eens naar Brouwer Motoren! :) :) (Gelijk GuZ ff bellen :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan