CroSsmotor

6 mrt 2008
80
0
oudenaarde
hej
ik ben 1.7meter
weeg 50kg
en voor goe rapport krijg ik nieuwe brommer

heb nu een 80cc"tje waar ik al 1.5jaar met cros op straat en op weides

als ik nieuwe krijg gaat het tussen
yamaha
kawasaki
of ktm

125cc 144cc (2takt) of 250cc (4takt)
dus geen chinezen of anderen ;)

maar weetneit of ik een 250cc 4takt aankan
kan ik er wel op ?
weegt het niet teveel enz

niet praten over tunen enzo
het gaat me alleen over de SNelheid en over de prijs

dus reacties pls
 
oja , en het gaat ook niet over de kw's
want weet eigenlijk niet wat dat zijn xD
wat is een kenteken?zoiets waarmee je op de baan mag ?
eigenlijk hoeft dat niet ... ben toch 14jaar dus mag ut sowieso niet ,,, Maar ssst éh ( ik rijdt op privéeigendommen xD )
 
maar ga er nu af


zet maar de snelheden per categorie en de prijs enz

en leg goed uit wat verschil in rijden is met 2takt en 4takt

en wat rijden is met hoge koppel ofzoiets ... koppelen op hoge toeren ofzo ^^

grtzzz!
tnx
 
Okeeeej...

Omdat ik verder neits te doen heb:


Een beginnersmotor heeft 25KW, KW (KiloWatt), welk een wat hanteerbare vorm van PK's zijn, omgerekent kom je uit op 34PK, waar je als beginnend bestuurder maximaal op mag rijden.

Vergelijking: een officiele brommer mag er 0.6 hebben, onbegrenst heben ze tussen de 8 en 11.
 
Koppel = trekkracht, je weet zelf dat je met de tandwielverhouding van je brommer kunt kiezen voor meer trekkracht of een hogere snelheid.

De opbouw van motorblokken bepaald waar het meeste koppel zit. ééncillinders (hoog), twee cillinders onder een hoek (veel) twee cillinders (uitgespreid) drie cillinders (uitgespreid maar wat hoger) en viercillinders (zeer hoog)

BMW gebruikt ook vaak een Boxeropstelling, waarbij de cillinders onder een "platte hoek" (180 graden) liggen, zoek maar een willekeurig subaru motorblok op. geen idee wat het voordeel hiervan is.
 
Koppel = trekkracht, je weet zelf dat je met de tandwielverhouding van je brommer kunt kiezen voor meer trekkracht of een hogere snelheid.

De opbouw van motorblokken bepaald waar het meeste koppel zit. ééncillinders (hoog), twee cillinders onder een hoek (veel) twee cillinders (uitgespreid) drie cillinders (uitgespreid maar wat hoger) en viercillinders (zeer hoog)

BMW gebruikt ook vaak een Boxeropstelling, waarbij de cillinders onder een "platte hoek" (180 graden) liggen, zoek maar een willekeurig subaru motorblok op. geen idee wat het voordeel hiervan is.


Met andere woorden: koppel is hoe meer gas je geeft hoe meer trekkracht het heeft.
Alleen bij een 2takt zit koppel (trekkracht) in het begin van je toerenbereik.
 
Een kenteken is gewoon een nummerplaat maar daar hoef jij je de eeste 4 jaar nog niet druk over te maken.

En ik zou gewoon beginnen op een 125cc 2takt en als je die volledig onder controle hebt kun je wel weer verder kijken naar een 250cc
 
lijkt mij juist dat een 250 4 takt wat "gecontroleerder" reageert dan een 125 2takt, dus misschien is de 250 4 takt een betere keus?
 
oke tnx mense!

heeft dat ookiets te maken met achterwiel ? (op achterwiel rrijden)
want daar moet je toch hard voor kunnne optrekken zodat ie vanzelf al op zn achterwiel is
wel , bij mijn 2takt 80cc , lukt het alleen in 1ste versnelling om op achterwiel te gaan ( daar trekt ie het beste)


wat bedoel je met gecontroleerder rijden ?

mja , kenteken hoeft indrdaad niet ^^
 
Met andere woorden: koppel is hoe meer gas je geeft hoe meer trekkracht het heeft.
Alleen bij een 2takt zit koppel (trekkracht) in het begin van je toerenbereik.

Bij deen 2takt zit al het koppel in de powerband. Ga je daar dus buiten rijden heb je haast geen vermogen.

Een 4takt rijd rustiger, en minder piekerig dan een 2 takt. Kwa snelheid zal het niet dramatisch veel schelen 125 2t of 250 4t.
 
Laatst bewerkt:
als je uitboort kun je op 144 komen of kits van malossie, polini en big bore hebben ook van dit soort cilinders meen ik.
Het heeft gewoon iets meer vermogen als een 125 maar hoe hoger je in de ccs gaat hoe minder verstandig het mij lijkt om op te voeren.

Koop je gewoon een leuke pitbike, voor een goede 300 euro heb je er een rijden prima 90 kmph (gemiddeld) 125/150cctjes, en wheelies zijn geen probleem.
aangezien je toch niet legaal mag rijden maakt het niet uit dat hier geen kenteken op zit.

Ik adviseer je trouwens www.brommerforum.nl hier zijn meer mensen die je een beter advies kunnen geven.
 
144 bestaan gewoon hoor ktm 144 2 takt gemaakt omdat ze dachten het niet helemaal eerlijk was 125cc en 250 4 takt samen te laten rijden dus 144 kon beter mee komen alleen als je officieel crosst heb je weinig aan 144 is niet toegestaan in buitenland op de baan met de 4 takt 250 voor zo ver IK weet
 
sorry , maar pitbikes zijn niet voor mij bestemd
ik wil groter modelletje ..
en ik wil sneller dan 90 .... 130 ofzo ( denk dat 144cc dat mss haalt )


en ik kan wel met 2wielen rijden
durf te wedden dat ik je af de baan rijdt ( bij wijze van spreke )
 
damn jo , ouwe peren xd


Als je een grote bek wilt geven?
Dan kun je beter nu oprotten.

Wij proberen je een aantal dingen uit te leggen waar jij vragen over hebt en dat doen we met plezier maar als jij met zulke antwoorden of opmerkingen komt dan is het voor ons ook heel snel de maat vol.

Of je doet een beetje normaal of ga naar een ander Forum om daar alles te verzieken.

Groeten Buikschuiver oet dre .
 
en ik kan wel met 2wielen rijden
durf te wedden dat ik je af de baan rijdt ( bij wijze van spreke )


WHAHAA _O- Het jochie heeft gevoel voor humor :}

Je trekt zeker ook sneller op als al die noobs hier op hun motorens :]

Weet je wat jij zou moeten doen ....... :+

Ownee Ga toch krassen.... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan