Crossmotoren huren in Marroko

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaffy

Rookie
3 feb 2008
2
0
Mijdrecht
beste forummers,

Ik wil met een kleine groep op de crossmotor motor Marokko verkennen. Ik had zojuist de website doorzocht en kwam daardoor op de site van xtravels terecht.

Ik wil met deze groep een offroad trip door marokko doen, net zoals xtravels doet maar dan ongeorganiseerd. Ik wil namelijk niet geleid worden door een reisgids en/of instantie.
Het enige wat ik nu nodig heb is een adresje in marokko zelf waar ik crossmotoren kan huren.

Iemand enig idee waar ik die vind of een zoek tip?
 
beste forummers,

Ik wil met een kleine groep op de crossmotor motor Marokko verkennen. Ik had zojuist de website doorzocht en kwam daardoor op de site van xtravels terecht.

Ik wil met deze groep een offroad trip door marokko doen, net zoals xtravels doet maar dan ongeorganiseerd. Ik wil namelijk niet geleid worden door een reisgids en/of instantie.
Het enige wat ik nu nodig heb is een adresje in marokko zelf waar ik crossmotoren kan huren.

Iemand enig idee waar ik die vind of een zoek tip?
Vraag het eens aan Patrick van www.Xtravels.nl
Hij zou dit wel moeten weten.

Ik geef je echter weinig kans, ik neem aan dat je onervaren bent, want je hebt het over crossers, je bedoelt offroad of enduro motoren? Je moet echt niet denken dat je zomaar even een motortje kunt huren en straffeloos daar kunt rondrossen door duinen en over pistes.

Mijn advies, ga met een groep met je eigen motoren of huur motoren met een gids. Dan zie je veel meer en de meesten komen zelfs levend terug.
 
Vraag het eens aan Patrick van www.Xtravels.nl
Hij zou dit wel moeten weten.

Ik geef je echter weinig kans, ik neem aan dat je onervaren bent, want je hebt het over crossers, je bedoelt offroad of enduro motoren? Je moet echt niet denken dat je zomaar even een motortje kunt huren en straffeloos daar kunt rondrossen door duinen en over pistes.

Mijn advies, ga met een groep met je eigen motoren of huur motoren met een gids. Dan zie je veel meer en de meesten komen zelfs levend terug.
:^
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit mij aan bij Bolski. Ik ben zelf van Marokkaanse afkomst, en kwam in mijn zomervakanties in Marokko regelmatig Spanjaarden, Duitsers en Fransozen tegen die op Enduro's door de bergen heen trokken. Zelfs de meest ervaren mannen hadden een gids bij zich, al is het alleen maar om te vertalen, het laatste wat je wil is dat een corrupte agent je aan de kant zet en je motor "in beslag neemt" terwijl je geen woord verstaat van wat hij zegt :$

Bovendien is de verzekering beter geregeld als je met een eigen motor gaat i.p.v. huren; hoe goed is jou Arabisch/Frans? Is wel zo handig om de huurvoorwaardes te begrijpen als je een motor huurt!

Ciao

Ad
 
Ik denk wel dat als je gewoon op de grote wegen blijft (en dus niet gaat enduro rijden) dat je dan met een woordje frans een heel eind komt..
 
ja bedank voor de reacties, het is overigens de bedoeling om (uiteraard) van plaatsje naar plaatsje te rijden. Dus wel in semi bewoond gebied verblijven. Ik ga e.e.a. nog even bespreken met de gegadigden voor de trip.
 
Gratis met je eigen motor erheen? Koop een crosser, ga naar Den Haag, zet 'm op slot met een makkelijk slot. Wacht even en met de zomervakantie is ie in Marokko. Gratis geimporteerd en je gaat er daar dan mee rijden! :) E-A-S-Y
 
Marokko, daar moet je helemaal niet heen gaan.
Een collega van mij werd er tijdens een motorvakantie na een aanrijding direct in de cel gegooid. -O-
Wegblijven dus, zeker met de motor.
 
Dezelfde collega vond Turkije trouwens wel een aanrader, zeker kwa vriendelijkheid.
 
Mijn broer zit nu een half jaar in Marokko, ben er zelf ook geweest. Over het algemeen is het percentage "aardige mensen" er even groot, zo niet groter dan hier. :Y
 
Wel zodanig cool dat hij er niet veel over wil zeggen...
Kunnen we een hele discussie over gaan voeren, maar dat zijn halve verhalen, als hij er niet over wil vertellen zou het wel eens kunnen dat er meer aan de hand was dan alleen een ongelukje..
 
Kunnen we een hele discussie over gaan voeren, maar dat zijn halve verhalen, als hij er niet over wil vertellen zou het wel eens kunnen dat er meer aan de hand was dan alleen een ongelukje..

Hoeft niet, wat ik ervan weet is dit:
Hij werd aangereden door een tractor, en kon slechts het land verlaten na betaling van smeergeld aan de politie en "schade" aan de tractor.

Een zo'n verhaal is voldoende voor mij om nooit met de motor die kant op te gaan.
Er zijn zo veel mooie landen die veiliger zijn.
Ik heb overigens wel een aardige Marokkaanse buurman, maar dat doet niets af van het verhaal van mijn collega.
 
Hoeft niet, wat ik ervan weet is dit:
Hij werd aangereden door een tractor, en kon slechts het land verlaten na betaling van smeergeld aan de politie en "schade" aan de tractor.

Een zo'n verhaal is voldoende voor mij om nooit met de motor die kant op te gaan.
Ik ken iemand in Nederland die door oranje reed, aangehouden werd, en een bekeuring kreeg voor door rood rijden. Hij kon hoog en laag springen, politie hield voet bij stuk. Waar gebeurd. Ik zat er zelf naast.

Is dit een reden voor jou om uit NL weg te gaan?
 
Ik ken iemand in Nederland die door oranje reed, aangehouden werd, en een bekeuring kreeg voor door rood rijden. Hij kon hoog en laag springen, politie hield voet bij stuk. Waar gebeurd. Ik zat er zelf naast.

Is dit een reden voor jou om uit NL weg te gaan?

In jouw speciale geval raad ik je aan om Marokko links te laten liggen en een prachtige motorvakantie te houden in Somalië.
Een mooi land, vriendelijke bevolking en avontuur verzekerd! :j
 
In jouw speciale geval raad ik je aan om Marokko links te laten liggen en een prachtige motorvakantie te houden in Somalië.
Een mooi land, vriendelijke bevolking en avontuur verzekerd! :j
Ik laat me door één zo'n verhaal niet weerhouden om een land te bezoeken. Jij blijkbaar wel!
 
Volgens mij is iedereen op een motor forum 18 + ..... Maar het verbaasd mij nog steeds hoeveel domme opmerkingen er zijn, lijk net alsof iedereen 10 jaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan