crossterrein? rond eindhoven?

koent

MF veteraan
11 aug 2008
1.741
2
Ell
weet iemand ergens een leuk crossterrein in de buurt van eindhoven of ergens in noord-brabant, mij lijkt de kuil in ijmuiden helemaal geweldig maar dat is zo ver weg.. dus zoiets moet het ergens op lijken, waar je gewoon een beetje kunt raggen, wheelie donut etc.

jumbo crossterrein in veghel is dat ook zoiets of is dat echt een circuit? of is dat echt zo'n prachtig ragveldje?

en ik zal het hier nog maar 's vragen omdat de mensen hier toch naar kijken:
hoe zit dat trouwes met regeltjes etc als je op zoiets gaat crossen? (iets in aanleg) mag het wel gewoon? zo niet kun je dan makelijk met een waarschuwing wegkomen of gaan ze daar erg moeilijk over doen?
 
Laatst bewerkt:
meerhoven was 3 jaar geleden toen ik er voor het laatst was wel een leuk ragterrein, waar voormalig skatepark area 51 stond

weet niet hoe het er nu aan toe is
 
ok kan wel eens kijke op wat forums etc bedankt (meerdere suggesties natuurlijk nog steeds welkom ;) )
 
Zit even op de site van de kuil te kijken, zou er haast een offroad voor kopen :)
 
Kom jongens, die kuil is piepklein, en op het moment zelfs afgesloten.

Zoek een industrieterrein, woonwijk, snelweg of spoorlijn in aanleg.
 
hoe zit dat trouwes met regeltjes etc als je op zoiets gaat crossen? (iets in aanleg) mag het wel gewoon? zo niet kun je dan makelijk met een waarschuwing wegkomen of gaan ze daar erg moeilijk over doen?
 
Aaaaaaaaaaaaaaaaaah, vruger met de halve buurt naar Welschap waar toentertijd een crossterrein was.
Ik en mijn KingKongetje hebben daar veel rondjes gereden.
1Maal gevallen met mijn gezicht op het stuur(ik was niet altijd zo lelijk als nu).
Lekker al die gekleurde blaasjes op je lippen.

Maar tot zover mijn offtopic mededeling :+

Sorry -O-
 
Aaaaaaaaaaaaaaaaaah, vruger met de halve buurt naar Welschap waar toentertijd een crossterrein was.
Ik en mijn KingKongetje hebben daar veel rondjes gereden.
1Maal gevallen met mijn gezicht op het stuur(ik was niet altijd zo lelijk als nu).
Lekker al die gekleurde blaasjes op je lippen.

Maar tot zover mijn offtopic mededeling :+

Sorry -O-
achja je moet wat te lullen hebben he? :P
 
ik weet in oss e.o. wel een paar leuke paden .
je moet gewoon beetje in je buurt rond rijden
en dan gewoon op de gok achterafweg/zandpad op rijden
soms loopt-ie na 200m doodt soms mooi weggetje
 
Zit er een kenteken op? Dan kun je voor E2,50 de hele dag knallen op De Lansard.

Achter de crossbaan in Son ligt een super gaaf Enduro pad...

In de bossen van Heeze kun je ook goed rijden (wel een beetje rekening houden met de paardrijders, anders krijg je gezeik).
 
Zit er een kenteken op? Dan kun je voor E2,50 de hele dag knallen op De Lansard.

Achter de crossbaan in Son ligt een super gaaf Enduro pad...

In de bossen van Heeze kun je ook goed rijden (wel een beetje rekening houden met de paardrijders, anders krijg je gezeik).
nee, ben ook nog maar 15 dus da wordt niks denkik.. :N
 
weet iemand ergens een leuk crossterrein in de buurt van eindhoven of ergens in noord-brabant, mij lijkt de kuil in ijmuiden helemaal geweldig maar dat is zo ver weg.. dus zoiets moet het ergens op lijken, waar je gewoon een beetje kunt raggen, wheelie donut etc.

jumbo crossterrein in veghel is dat ook zoiets of is dat echt een circuit? of is dat echt zo'n prachtig ragveldje?

en ik zal het hier nog maar 's vragen omdat de mensen hier toch naar kijken:
hoe zit dat trouwes met regeltjes etc als je op zoiets gaat crossen? (iets in aanleg) mag het wel gewoon? zo niet kun je dan makelijk met een waarschuwing wegkomen of gaan ze daar erg moeilijk over doen?

Veldhoven, Lansard.
 
ge mot nie raggen, das gevaarlijk voor jezelf en anderen. Gewoon naar het circuit, daar gaat iedereen dezelfde kant op en ondervind je geen gekke dingen.

Op het circuit leer je ook het meeste, hard rechuit kan iedere sul. Vaak zijn mensen bang om naar het circuit te gaan, zet je daarover heen, dat is namelijk nergens voor nodig. Hoe sneller de rijder, hoe beter deze rekening kan houden met een langzamer iemand. Trust me.

Tinus
 
dat in veldhoven is trouwes wel heel aantrekkelijk omdat het zoooo dichtbij is, zou erbijna naartoe rijden :P maar heb je daar ook trainingspas enzo voor nodig want dat heb ik niet, kan iemand mij daar nog meer uitleg bij geven wat er allemaal bij komt kijken als je op een circuit wilt rijden? (pasjes, toegangsbewijs, verenigingen, lidschap etc.)

EN ik heb nog niet gesprongen (met deze motor, 125 wel), staan de mensen dan raar op te kijken als je niet over een tafel heen vliegt maar er op je dooie gemak overheen kachelt?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een trainingsbewijs nodig van de knmv, die kan je bij de club aanvragen. Kosten zijn iets van 42 euro ofzo, dat is een verzekering voor een heel jaar op alle knmv banen te rijden.
Entree per dag is meestal tussen de 7 en 10 euro.

Er zijn verenigingen waar je lid kan worden en dan geen entree meer hoeft te betalen, bij jouw in de buurt is denk ik reusel en hapert het aantrekkelijkst. Zoiezo is hapert het meest toegankelijke baantje in de buurt schat ik. In Veldhoven liggen een paar opstappen, die zijn lastig te nemen als je ze niet springt. Verder kan je ook budel, Oirschot (ligt naast veldhoven bijna, ben er alleen nooit geweest) en Son en breugel eens proberen.

Succes, en beginners heb je overal. Houd de motor op je eigen lijn en wijk niet ineens uit als er iemand achter je door komt. Dan komt alles goed.
 
Je hebt een trainingsbewijs nodig van de knmv, die kan je bij de club aanvragen. Kosten zijn iets van 42 euro ofzo, dat is een verzekering voor een heel jaar op alle knmv banen te rijden.
Entree per dag is meestal tussen de 7 en 10 euro.

Er zijn verenigingen waar je lid kan worden en dan geen entree meer hoeft te betalen, bij jouw in de buurt is denk ik reusel en hapert het aantrekkelijkst. Zoiezo is hapert het meest toegankelijke baantje in de buurt schat ik. In Veldhoven liggen een paar opstappen, die zijn lastig te nemen als je ze niet springt. Verder kan je ook budel, Oirschot (ligt naast veldhoven bijna, ben er alleen nooit geweest) en Son en breugel eens proberen.

Succes, en beginners heb je overal. Houd de motor op je eigen lijn en wijk niet ineens uit als er iemand achter je door komt. Dan komt alles goed.
ok bdankt ik zal 's wat rond gaan kijken :)

is zo'n verzekering trouwes meestal verplicht of mag je ook zonder rijden?
 
Laatst bewerkt:
ow en is het bij de meeste circuits zo dat je je ook gewoon erbij kunt voegen als je zin hebt of echt zo'n start met z'n allen tegen zo'n hekje wachten tot ie valt en dan op 'n hoopje door de eerste bocht (in een open klasse want met een 600cc kan ik nerges anders terecht denk ik)
 
ow en is het bij de meeste circuits zo dat je je ook gewoon erbij kunt voegen als je zin hebt of echt zo'n start met z'n allen tegen zo'n hekje wachten tot ie valt en dan op 'n hoopje door de eerste bocht (in een open klasse want met een 600cc kan ik nerges anders terecht denk ik)

Een verzekeringspasje is verplicht, maar daar staat ook veel tegenover voor een kleine prijs, dit bied niemand je in de wildernis.

Als er op het desbetreffende circuit geen wdstrijd is, is er vaak vrije training, dan word er dus niet achter een hek gestart, je kan er dan zo op rijden.

Tinus
 
Terug
Bovenaan Onderaan