Crosstourer VFR 1200X

Al zou een hugger of zoiets voor gewoon woon-werk verkeer in de regen wel niet slecht zijn....

Graag bevindingen van anderen!

Naar het schijn past de hugger van de VFR 1200 perfect
full
 
De mijne is toegekomen!!! Nu nog wachten op mijn papieren, ze zitten hier in Belgie ('t zou weer nie raar zijn) met een serieuze achterstand '(
 
De mijne is toegekomen!!! Nu nog wachten op mijn papieren, ze zitten hier in Belgie ('t zou weer nie raar zijn) met een serieuze achterstand '(
[~[url="http://img96.imageshack.us/img96/6776/foto0002uw.th.jpg"]afbeelding~][/URL]


Nog even... en je hebt geluk met het weer als je het voor het weekend in orde krijgt... Laat bij gelegenheid eens weten hoe zo'n DCT echt aanvoelt. Zal wellicht in de toekomst wel vaker aan de orde zijn als het goed is.

Ondertussen ben ik ruim 4200 kilometer onderweg en die machine wordt steeds zuiniger. Klopt dus wel dat ie een beetje moet 'loskomen'. Hoe meer ik er aan wen, hoe plezanter het rijden ook is, dat spreekt voor zich. Het blijft een - op de gewone weg zonder 'ik-wil-mijn-rijbewijs-kwijt-en-ook-graag-naar-de-gevangenis- mentaliteit - onuitputtelijke brok kracht.

Ik kijk uit naar rijervaringen van anderen.
 
Ik heb er nu 600km opzitten en bij rijden met de max snelheid die is toegestaan was mijn gemiddeld gebruik een op 16 dat valt mij erg mee.
 
yeh!!In de late middag mijn moto moge ophalen en direct een toerke mee gereden *D
De dct doet goed zijn werk ik voel er slechts weinig van wanneer ie op of af schakelt.
Er is een serieus verschil tussen de gewone Drive en het Sport standje :Y
Manueel met de linker hand nie veel geprobeerd omdat mijn vingers nog wat pijn doen, er zit een gevoelig plaatsje net op die plaats waar ik op dat knopje moet trekken ;(
Maar ik ben blij dat ik terug kan :]
 
Vandaag een rit gedaan langs heen landelijke wegen.
De Crosstourer voelde zich daar blijkbaar goed en kon gezwind de polders doorkruisen.
Ik nog heb iets ondervonden, nl; wanneer ik achter een auto rij en ik wil die voorbij steken, draai ik flink aan het gashendel en de DCT schakelt 1 of 2 versnellingen lager en dan worden de pk's goed aangesproken :Y
1 keer werd er geschakeld terwijl ik een rotonde nam buiten het geluid niks van gemerkt
 
die systemen worden elke keer beter en slimmer. Goed dat je je amuseert met de machine.
:]
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Gistermorgen mijn eigen motor naar de dealer gebracht en een crosstourer mee gekregen.
Gistermiddag met moeder de vrouw opstap geweest en die was ook erg positief over de crosstourer
Er ziet flink wat vermogen in en stuurt , remt uitstekend alleen het verbruik vondst ik wel wat hoog tussen de 7 en 9 liter per 100 km ( kan ook aan mij gelegen hebben :9~ )
Ik zou er wel een toerruit een kofferzet en een paar valbeugels opzetten
 
Ja ik wel heb inmiddels 1500km er op en eerste beurt gehad .
Het brandstof verbruik is nu een op16,4 het zal wel nog wel zuiniger worden ?
 
Ja ik wel heb inmiddels 1500km er op en eerste beurt gehad .
Het brandstof verbruik is nu een op16,4 het zal wel nog wel zuiniger worden ?


Hij wordt inderdaad zuiniger als de kilometers oplopen. Ik ben 6000 km ver en de laatste 1000 kilometer (alles door elkaar, kort, snelweg, snel, traag, koud, warm, sportief, braaf, ...) kom ik aan 6 liter per 100 kilometer. Een tijd geleden (ook gemeten over goeie 800 km toen) was mijn dagdagelijks verbruik nog goed voor 7,1 per 100 kilometer.

Ik heb wel iets waar ik op let: als ik echt eens wat sportiever wil rijden en me even geen zorgen wil maken over verbruik blijf ik in 2e, 3e, 4e, 5e versnelling rijden. Zeker vanaf 3e heb je altijd kracht genoeg om heel lang door te trekken in hogere toeren. In hogere toeren zit je echt op een bom met 130pk en kan je gekke dingen doen.

Als ik (meestal) bewuster rij, schakel ik snel op naar 6e, zodra er wat ruimte is. In 6e verbruik je bijna niks als je de snelheidsbeperkingen respecteert (soms geen 3,5 liter/100km). Natuurlijk is hij dan iets minder vinnig, al is het niet zo dat het 'loom' wordt natuurlijk.

Sowieso: sneller opschakelen in lage toeren = minder verbruik. Dat is goed voor je moraal als je dat af en toe kan zien gebeuren, en ondertussen rijdt hij vanzelf steeds economischer hoor.
 
Waar zijn die Honda vfr 1200x crosstourers ? Ik heb inmiddels 3600 km gereden met veel plezier en ik heb een aantal aanpassingen gedaan een achterspatbord gemonteerd en een grotere ruit met airflowe scherm van givi gemonteerdt.
Mijn verbruik is altijd rond de een op 17-18
 
Ze rijden nog steeds rond hoor, de crosstourers...

Met bijna 13500 km is hij stilaan doorgesmeerd, de mijne. Ben er mee naar Cordoba en terug gereden en het is dus een goeie, stevige reismachine.

Dat achterspatbord interesseert me wel...
 
hier ook nog met een 4000 km nu, na een weekendje Duitsland, enkel wa pijn aan de kont waarschijnlijk door het warme weer dan: 38° *D
 
Ik heb de Crosstourer van M73 meegehad naar Berlijn.
Een geweldige motor! Vooral de DCT heeft op mij indruk gemaakt. Voor de duo ook een perfect systeem.
Grootste nadeel is het toch wel hoge gewicht bij stilstand. En het opbokken kost ook erg veel moeite.
+: de V4 met DCT.
Gemiddeld verbruik over 1500 km. 1 op 17,5. Met Duo en bagage.

Staat op mijn verlanglijst. :)

full
 
Ik heb sinds 8 weken een Crosstourer. Super machine. Is voor mij de opvolger van de V-Strom.
Na 1200 km nog wel wat teleurgesteld over het verbruik. 1:14,5 verder kom ik niet.....

Zijn er hier al ervaringen met de tourruit van Honda? De standaardruit geeft nog teveel wind op de helm (klappert).
 
Ik heb sinds 8 weken een Crosstourer. Super machine. Is voor mij de opvolger van de V-Strom.
Na 1200 km nog wel wat teleurgesteld over het verbruik. 1:14,5 verder kom ik niet.....

Zijn er hier al ervaringen met de tourruit van Honda? De standaardruit geeft nog teveel wind op de helm (klappert).

Dat verbruik mindert sowieso wel, door meer kilometers te rijden. Maar, ik heb nu (na 16000 km) al alles doorlopen: je kan zo gek of zo zuinig rijden als je wil. Ik heb alle verbruiken zien passeren tussen '3,1 l/100 km' en hou je vast '58l/100km'.
Maar het gemiddelde ligt ergens rond de 6 liter per 100 km en dat vind ik, gezien mijn rijstijl, best aanvaardbaar.

De ruit: op de crosstourer hangt het echt af van wat je gewoon bent, kan verdragen én je lengte. Heel persoonlijk dus. Ik ben 1m90 en de standaard ruit in de laagste stand geeft me zelfs aan 170km/u nog het beste gevoel. Waarschijnlijk omdat ik de turbulentie nog onder mijn helm ontvang.
Ik heb al mensen gehoord die van de motor waaien en klapperen met de ruit in die stand, terwijl anderen de hogere stand ideaal vinden, ...

Ondertussen dus 16000 km sinds april, heen en weer naar Spanje ook, met en zonder bagage, met kleine duo en grote duo, 20 km naar het werk of 300 voor de fun, in de gietende regen of bij 30 graden, ... Het is toch een behoorlijk fenomenale motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan