Crosstourer VFR 1200X

Als ik het eindelijk goed heb is het voor 110/80-19 en achter 150/70-17.
@Frank. Even hallo zeggen en proberen af en toe even te kijken maar ik hou het vooral bij het VFROC want daar is het een stuk actiever (625 berichten in bijna 5 jaar is niet erg actief)en de meeste namen die ik hier zie zijn daar ook actief.
 
Als ik het eindelijk goed heb is het voor 110/80-19 en achter 150/70-17.
Dat klopt (voor alle bouwjaren tot aan 2017).
Aangezien de concurrentie nu op 120/70-19 en 170/60-17 staat is het wel goed mogelijk dat Honda dit bij de volgende update of bij een volgend model ook gaat doen.
 
Ik heb geen problemen met de 150 achter. Laat de toch al zware Crosstourer weer iets makkelijker sturen.
 
Deze wou ik jullie niet onthouden, van een collega crosstourer rijder uit Belgie...

16463579_1213042475409524_5462630917508412359_o.jpg
 
Daar zitten massa's reizen in. En bijna wekelijks ritten naar de Eifel/Moesel enzo.
Dit werd in 5 jaar gereden. Dus 60.000 Km per jaar. En ik die dacht dat ik er veel reed met 20.000 km per jaar op de Crosstourer ;-)
 
Ik weet niet alle details van hem maar volgens ik hoorde het normale onderhoud. Het enige "mankement" was een lekkende vering vooraan. En die werd onder garantie vervangen.
Ik weet niet of de eigenaar van onze 300.000 km op dit forum zit. Op de FB groep wel (klik hier).
 
Quote van LP (the 300.000km man) uit crosstourer.com

12000km services , still no oil consumption soo we goo on , i don't think abouth changing before he uses oil
water pump replaced @ 220.000 km i think
Fuell pomp replaces @ 280.000 km
and wheel bearings front wheel they are the weak spot i must see with my dealer how long they last
 
Valt nog niet mee om een schakelaartje voor de mistlampen te krijgen, overal "niet meer leverbaar".
Ze balen vast van al die mensen die de veel goedkopere varianten kopen en dan alleen de originele schakelaar van Honda kopen. Niet eens even nadenken dat de originele wel eens belachelijk duur kunnen zijn :N



PS: Ik blijf van mening dan dit topic in allroad thuis hoort O-)
 
Toch wel vreemd. Ook op de nieuwe crosstourers worden de lampen (en dus schakelaar) nog verkocht.
 
Misschien dat ze de schakelaars alleen bij de lampen verkopen.
Niet snappende dat ze nog iets kunnen verdienen door de schakelaars ook los te verkopen want niemand gaat €200 meer betalen voor een schakelaar (verschil tussen de mistlampen van Givi en Honda).
 
In Engeland een site gevonden die hem wel zouden kunnen leveren dus daar besteld.
Wel vreemd want het was niet zo dat ze de schakelaar op voorraad hebben en als zij het kunnen bestellen waarom een ander niet?
Nu maar hopen dat niet de levering steeds wordt uitgesteld tot je van ellende de bestelling annuleert.
 
Site leek Engels maar blijkt gewoon een Nederlandse firma te zijn uit Enschede (volgens mij een zoon of kleinzoon van Piet van Dijk, grote motorzaak van vroeger).
Het niet meer leverbare schakelaartje is vandaag gewoon afgeleverd dus ik ben blij :+
 
Ik heb die van mij nog maar net en nog niet veel kans gehad m te rijden en dus ook niet kunnen wennen.
De wielen ga ik is de toekomst misschien nog eens doen maar aks je het doet dan ook je voorwiel vervangen voor een 17" want dit stuurt volgens mij totaal waardeloos. De achterband is breder dus heeft wat meer weerstand en het 19" voorwiel laat de motor minder makkelijk invallen.
Dit is om op lage snelheid meer stabiliteit te hebben door de grotere gyroscopische krachten.
De begrenzing weet ik niet maar ik dacht dat dat alleen voor de F gold want de X heeft al veel minder PK en een lagere topsnelheid.
Op het VFROC forum zijn er wel die ervaring hebben met de flash van Don Guhl (is een heel topic over) maar ook vooral met de F.
 
De flashes zijn inderdaad vooral met de F maar ook met de X zijn er een paar mensen. Als ik het goed heb, gaat bij de X het vermogen na de flash ook een stuk omhoog (iets van 163 pk voorbij zien komen). En ja de X is ook begrensd in eerste versnellingen.

Als je kiest voor Flashen zou de Don Guhl flash erg aan te raden zijn. Nog meer dan de Kainzinger. Het grote verschil tussen Kainzinger en Guhl is dat bij Kainzinger de behuizing van de ECU kapot gemaakt wordt (en weer zichtbaar dicht gekit). Guhl kan de ECU flashen gewoon via de stekker. Hier zijn dus geen zichtbare sporen van te vinden.
 
Laatst bewerkt:
leuke weetjes, thx!
de cijfers van de duitser na hun flash
honda-crosstourer-tuning-mit-motoreingriff-im-.jpg


En heb idd een foto gezien van een flash gedaan door die Duitser, er zit idd een gat in.
Hij gaf dat ook toe toen ik hem vandaag mailde....

Op het NL VFR forum is er een foto van de ECU na een flash door de Duitser...
post-6416-0-71721600-1441011717.jpg

post-6416-0-52745100-1441011719.jpg


Wel maakt hij het dicht met silikonenlijm.

Guhl is denk ik the way to go...

Over die banden, die Duitsers bieden wel een eigen kit aan, waaronder 17" vooraan.
Carbonradsatz in 3.00-19" / 6.00-17" für die Honda Crosstourer
2831_3.JPG

2831_2.JPG

Ik vind ze wel niet mooi imo
 
hier heb ik wat vragen gesteld aan ECUFlash uit Duitsland
ecuflash_duitsland.jpg


Zijn site: http://www.ecuflash.de/ecushop/product_info.php?products_id=206
Hij heeft nog andere gelieerde sites, maar die staan op mijn werk email.

En eie was niet al te positief over de grafieken getoond op Kainzinger:
honda-crosstourer-tuning-mit-motoreingriff-im-.jpg

https://www.kainzinger.com/vfr1200/images/honda-crosstourer-tuning-mit-motoreingriff-im-.jpg

Hij noemt de grafieken van Kainzinger vals en niet echt.

Eerlijk gezegd, het lijkt mij sterk dat de Crosstourer 165pk en 133nm haalt...
En nog minder geloofwaardig indien dat cijfers zijn op het achterwiel, wat normaal gezien de cijfers zijn bij een testrun, toch?
 
De Crosstourer is een teruggetuned VFR1200F blok. Deze levert ruim 170 pk.
Het blok van de Crosstourer is terug getuned op software en deels op hardware (andere nokkenassen en wellicht kleppen en inlaat aanpassingen). Door de hardware verandering kan je gewoon niet op het vermogen van de F uit komen. Ik weet niet of dit 165 pk realistisch is. Ook de F zal met een flash vast wat vermogen er bij krijgen. De grootste winst moet zitten in het gebied onder de 4000 toeren. Daar voelt de Crosstourer wat lui aan.

Tenzij anders aangegeven wordt volgens mij altijd teruggerekend naar krukas PK's.

Er gaan zelfs verhalen/geruchten dat de software van Kainzinger bij Guhl weg zou komen maar weet ik er ook niet van.
 
Nog geen mooie foto's kunnen maken maar toch even een plaatje die ik net na het afspoelen gemaakt had.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan