De NC700/750X is zeker een leuke motor om te rijden. Wat mij het meeste tegen staat is de zithouding en dan vooral de knie/heuphoek.
Door de vlakke cilinderhoek ligt het zwaartepunt laag. En dat maakt de "kofferbak" ook weer mogelijk. Dat is een niet te verslaan pluspunt van de NC. Door het lage zwaartepunt is de NC ook nog eens motor best wel makkelijker rijd. De DCT maakt heel goed gebruik van het laagtoerig karakter van het motorblok. Hierdoor heb je geen last van de klacht van mensen over de non-DCT versie, het snel in de toerenbegrenzer komen.
De 1200X is een totale andere motor in vergelijking met de NC.
- Groot
- Log
- Zwaar
- "Oneindig" vermogen
- Grofweg het dubbele brandstofverbruik van de NC
- Comfortabel. Je zou de zithouding lui kunnen noemen doordat je voeten veel verder naar voren staan t.o.v de NC
- Een echte motor onder je kont. De 1200x is zo gebouwd dat het je gevoel hebt een serieuze motor onder je kont te hebben. De NC heeft heel veel minder.
Je zou bijna denken dat ik je de 1200X wil afraden. Dat is absoluut niet zo. Het zijn gewoon 2 hele verschillende motoren.
Je Avatar is een Honda Transalp, zie ik. Voor zover ik de Transalp ken, ligt deze dichter de NC dan tegen de 1200X
Door de vlakke cilinderhoek ligt het zwaartepunt laag. En dat maakt de "kofferbak" ook weer mogelijk. Dat is een niet te verslaan pluspunt van de NC. Door het lage zwaartepunt is de NC ook nog eens motor best wel makkelijker rijd. De DCT maakt heel goed gebruik van het laagtoerig karakter van het motorblok. Hierdoor heb je geen last van de klacht van mensen over de non-DCT versie, het snel in de toerenbegrenzer komen.
De 1200X is een totale andere motor in vergelijking met de NC.
- Groot
- Log
- Zwaar
- "Oneindig" vermogen
- Grofweg het dubbele brandstofverbruik van de NC
- Comfortabel. Je zou de zithouding lui kunnen noemen doordat je voeten veel verder naar voren staan t.o.v de NC
- Een echte motor onder je kont. De 1200x is zo gebouwd dat het je gevoel hebt een serieuze motor onder je kont te hebben. De NC heeft heel veel minder.
Je zou bijna denken dat ik je de 1200X wil afraden. Dat is absoluut niet zo. Het zijn gewoon 2 hele verschillende motoren.
Je Avatar is een Honda Transalp, zie ik. Voor zover ik de Transalp ken, ligt deze dichter de NC dan tegen de 1200X