Crossvraag; band voor zachte ondergrond

76 VETTE

Die hard MF'er
21 jan 2012
288
0
Brabant
Vraag aan de crossers hier;
ben toe aan nieuwe banden op mijn Honda CR250R (2002) crosser.
Rijd alleen op circuits van Eersel, Veldhoven en Reusel; vooral zand dus.

4 Weken geleden een no-name (Bear ofzoiets?) achterband (die ik nog -nieuw-had liggen, gekregen bij mijn CRF450 OffRoad) erop gegooid en die was toen 'redelijk/goed genoeg' in Reusel. Afgelopen weekend op Veldhoven echter hopeloos; zand was er los en op plaatsen nat/vochtig; diverse keren was ik hem achter zomaar kwijt met als eindresultaat dat ik nou met een hersenschudding thuiszit.. weet niet meer wat er gebeurd is maar ik vermoed ; mijn band is weggeschoven in een bocht en -dat weet ik wél- ik met mijn kop tegen de voorkant van een springschans. :+

In eerst instantie wilde ik een échte zand -semischoepen-band ála Pirelli MXsoft 410 of Dunlop Geomax MX11. Lees echter dat die op wat hardere stukken ondergrond vooral in de bochten toch de neiging hebben om wat te schuiven. (zoals Reusel die bv heeft)
Dus zit ik nou te denken aan een meer conventionele (zand)band als de Michelin MS3 enz enz.

Iemand ervaringen op genoemde circuits? Of met bovengenoemde of juist niet-genoemde banden? :)
Suggesties voor combinaties; vóór/áchter?
 
Sowieso even wat anders; een extra setje wielen is het mooist :Y
1 setje met allroundbanden / banden voor harde circuits, andere setje met zandbanden. Wisselen is 10 minuutjes werk. Wielen zijn redelijk waardevast, dus qua kosten valt het ook wel mee.

Banden kan ik je weinig over vertellen, wel weet ik dat een echte schoep enorm scheelt op een zandbaan :P
 
Laatst bewerkt:
Denk dat wat er met je gebeurt is met elke band kan gebeuren zand rijden blijft onvoorspelbaar .
Baan veranderd elke ronde .
Dus om daar nu een andere band voor te kopen mmmmm.
Als je er ook bij schrijft hoelang je al crosst of hoeveel ervaring je hebt in t zand .
 
Denk dat wat er met je gebeurt is met elke band kan gebeuren zand rijden blijft onvoorspelbaar .
Baan veranderd elke ronde .
Dus om daar nu een andere band voor te kopen mmmmm.
Als je er ook bij schrijft hoelang je al crosst of hoeveel ervaring je hebt in t zand .
En een schoepenband geeft veel grip rechtuit en zal flink zoeken als er wat sporen zijn .
 
Zou zeker voor dunlop gaan doe gaan het langste mee.
een setje dunlop mx32 klinkt prima voor jou, da. Zou je nog een harde baan op kunnen.
Als je echt alleen rijd op de banen die jij noemt is een set dunlop mx11 ook super of zelfs beter. Of een combinatie, mx32 voor en mx11 achter. De mx11 achterband is een super schoepenband vind ik.
 
Als je er ook bij schrijft hoelang je al crosst of hoeveel ervaring je hebt in t zand .
Heb van '75 tot '92 wedstrijden gereden t/m MON Senioren. (heet nu anders denk?)
80% van de circuits toen waren puur zand. :+

Ben 2 jaar geleden weer begonnen met OffRoad-rijden en vorig jaar mijn crosser erbij genomen.

Misschien heb je gelijk en ben ik te voorbarig. Feit blijft dat ik dit vage gevoel met mijn 7 jaar oude, droge/harde Maxxis SurCross die er eerst opzat, nooit had. :N

Achterband die er nu opzit is trouwens een BULL (geen Bear).
 
Heb van '75 tot '92 wedstrijden gereden t/m MON Senioren. (heet nu anders denk?)
80% van de circuits toen waren puur zand. :+

Ben 2 jaar geleden weer begonnen met OffRoad-rijden en vorig jaar mijn crosser erbij genomen.

Misschien heb je gelijk en ben ik te voorbarig. Feit blijft dat ik dit vage gevoel met mijn 7 jaar oude, droge/harde Maxxis SurCross die er eerst opzat, nooit had. :N

Achterband die er nu opzit is trouwens een BULL (geen Bear).

Nu hebben we iets meer info over je ervaring .
Denk nu dus wel dat je goed aanvoelt wat wel of niet goed is .
Dus een tsja wat is een goede band ik zou zelf voor n dunlop MX 31 of michelin S 12 xc cross comp gaan .

Op Webwinkel in Motorcross Banden - MX-banden vanaf € 29,99 - 24mx.nl

kun je een beetje het verschil zien
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels besloten om voor de meer conventionele noppen-zandbanden te gaan.

Keuze nu (zo'n beetje) tussen Michelin MS3 of S12XC CrossComp.
Of setje Dunlop MX32.


Wat ik ook kies; álles zal beter zijn dan ikzelf ooit nog zal worden... 8-)
 
Ik zou dan een setje mx32 pakken. Maar ben ook een behoorlijke dunlop fan, vooral omdat ze zolang meegaan. Setje mx32 kun je mooi overal rijden, mooiste is dan marktplaats in de gaten houden en een extra achterwiel bij kopen en daar een mx11 op leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan