CRT 7,8 en 9 augustus Assen

Ik ben 8 augustus geweest. Was weer errug leuk. Op een gegeven moment kwam er een bedenkelijk kijkende marshall op me af met het verzoek om niet harder te gaan rijden (zo hard rijd ik overigens niet, 1:53). Hij zag mijn achterwiel constant wegglijden bij uitacceleren. Hij zei dat mijn veer waarschijnlijk te slap is, want mijn achterband (BT-010) vertoonde ook niet het normale slijtpatroon, ik kon bolletjes rubber van de zijkanten aftrekken. Dus laatste sessie maar rustig aan gedaan ;( . Vind ik trouwens wel vreemd, een 2001 Fireblade die met de standaard veer niet goed genoeg zou zijn voor een normale rijder :?

Dat je de bolletjes rubber van de zijkant van je band af kunt trekken is vrij normaal.
Ik zou van die marshal eerder advies m.b.t. je veerafstelling verwachten dan het advies om niet sneller te gaan rijden. :?

Bandenspanning misschien te hoog voor op 't circuit?
 
Dat je de bolletjes rubber van de zijkant van je band af kunt trekken is vrij normaal.
Ik zou van die marshal eerder advies m.b.t. je veerafstelling verwachten dan het advies om niet sneller te gaan rijden. :?

Bandenspanning misschien te hoog voor op 't circuit?

Er zaten ook om de halve cm happen in de achterband. Die marshall heeft naar mijn veringafstelling gekeken en zei dat de veer gewoon niet genoeg weerstand geeft, wat betreft afstelling kon hij er niet veel aan doen. Alleen de ingaande demping strakker zetten zou misschien helpen, maar die kan niet strakker. Is toch vreemd voor zo'n fiets, of niet? Dat er zo'n zachte vering opzit en die niet eens strakker gezet kan worden.
 
Ik ben 8 augustus geweest. Was weer errug leuk. Op een gegeven moment kwam er een bedenkelijk kijkende marshall op me af met het verzoek om niet harder te gaan rijden (zo hard rijd ik overigens niet, 1:53). Hij zag mijn achterwiel constant wegglijden bij uitacceleren. Hij zei dat mijn veer waarschijnlijk te slap is, want mijn achterband (BT-010) vertoonde ook niet het normale slijtpatroon, ik kon bolletjes rubber van de zijkanten aftrekken. Dus laatste sessie maar rustig aan gedaan ;( . Vind ik trouwens wel vreemd, een 2001 Fireblade die met de standaard veer niet goed genoeg zou zijn voor een normale rijder :?
Toen ik met zeelenberg racing op Assen rondreed achter B Veneman zei die tegen mij dat bij mijn tempo het niet uitmaakte hoe de vering stond en ik reed er toen 1.47.6
Dus ik zit erg verbaasd :? te lezen over jouw marshall.

heb ik niet van mezelf jongens maar van B. Veneman enne die rijd toch iets |( harder dan ik.

Greotjes Robert
 
Ik was er ook afgelopen donderdag (groep B, Lucky Strike Suzuki) ook maar zo wil ik dat niet meer. Er zat een veel te groot verschil tussen de rijders met als gevolg dat je, als je wat meer haast hebt, constant achter de langzamere zit. In mijn geval bleek ook wel dat mijn brommer niet snel genoeg is. '(
 
Laatst bewerkt:
Ik was er ook afgelopen donderdag (groep B, Lucky Strike Suzuki) ook maar zo wil ik dat niet meer. Er zat een veel te groot verschil tussen de rijders met als gevolg dat je, als je wat meer haast hebt, constant achter de langzamere zit. In mijn geval bleek ook wel dat mijn brommer niet snel genoeg is. '(

Wat was je snelste rondetijd?

Etienne
 
Het hoort er denk ik bij dat er bij een beginnersgroep zo veel verschil zit, maar bijna een minuut is wel een beetje veel. Volgende keer een gevorderden groep. :)
 
Het hoort er denk ik bij dat er bij een beginnersgroep zo veel verschil zit, maar bijna een minuut is wel een beetje veel. Volgende keer een gevorderden groep. :)

Een minuut is inderdaad heel veel. In de gevorderden groep 's middags was het verschil maximaal 20 seconden. Is nog steeds best veel, maar zolang iedereen een beetje constante en voorspelbare lijnen rijd hoeft dat niet zo'n probeem te zijn.

Maar da's waarschijnlijk nou net het grootste probleem in de onervaren groep, 't rijden van constante en voor achteropkomend verkeer voorspelbare lijnen.....

Etienne
 
nou erik je had een mooie 6-de plek toch.
en het ging om de lijnen goed te leren rijden?
dat zei die man tenminste.

groeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan