Cruise Control op de motor

SiRoj

MF veteraan
9 sep 2007
5.412
1
Hengeloow
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een goedkope maar werkende oplossing om mijn gashendel vast te zetten.. Oftewel, Cruise Control.. Het hoeft geen 'actieve' te zijn, aangezien ik hem enkel zal gebruiken om af en toe snel ff het gas vast te zetten op bijvoorbeeld lange straten in het centrum waar ik bang ben om geflitst te worden...

Ik rij sinds een jaar met CC in de auto en vind het heerlijk.. Ik ben een actief gebruiker ervan, gebruik het dan ook niet alleen voor de lange ritten, maar ook vaak op 50km wegen e.d. waar ik geen zin heb om constant op mijn teller te kijken..

Zoals je mss begrijpt is het voor mij eigenlijk puur boetepreventie :+..

Maargoed, heb de search al gebruikt, maar de meeste links die ik daaruit krijg zijn allemaal dood...

Dus bij deze: Waar kan ik een goedkoper cruisecontrol krijgen, liefst zelfs niet electronisch, want ik heb geen zin om schakelaars e.d. aan te passen

En ja, cc op de GSX-R *O*

PS: Ik heb in vorige topics al gezien dat iedereen hier weer zijn mening over CC zal gaan geven, laat dat maar achterwege!
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf de http://www.travelroad.nl/N_grp_10-1.html (TravelLock van TravelRoad). In het begin was het ff wennen om de "cruise control" vast te zetten, maar nu lukt dat met twee vingers in m'n neus (bij wijze van spreken :P). Ik weet alleen niet of je dat als goedkoop kwalificeert...

En anders heb je als goedkope optie nog http://www.onderdelen-struik.com/shop/product_info.php?products_id=5163 (deze van Dino). Moet je wel ff kijken welke op jouw motor past, ze hebben meerdere types. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Nadeel is dat je ze heel duidelijk ziet zitten, dat is bij de TravelLock niet zo...

Overigens vind ik de cruise control een aanrader! Niet alleen lekker als boetepreventie, maar ook bij lange snelwegritten, om even je rechterhand los te kunnen schudden... ;)