Cruise Control op de motor

SiRoj

MF veteraan
9 sep 2007
5.412
1
Hengeloow
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een goedkope maar werkende oplossing om mijn gashendel vast te zetten.. Oftewel, Cruise Control.. Het hoeft geen 'actieve' te zijn, aangezien ik hem enkel zal gebruiken om af en toe snel ff het gas vast te zetten op bijvoorbeeld lange straten in het centrum waar ik bang ben om geflitst te worden...

Ik rij sinds een jaar met CC in de auto en vind het heerlijk.. Ik ben een actief gebruiker ervan, gebruik het dan ook niet alleen voor de lange ritten, maar ook vaak op 50km wegen e.d. waar ik geen zin heb om constant op mijn teller te kijken..

Zoals je mss begrijpt is het voor mij eigenlijk puur boetepreventie :+..

Maargoed, heb de search al gebruikt, maar de meeste links die ik daaruit krijg zijn allemaal dood...

Dus bij deze: Waar kan ik een goedkoper cruisecontrol krijgen, liefst zelfs niet electronisch, want ik heb geen zin om schakelaars e.d. aan te passen

En ja, cc op de GSX-R *O*

PS: Ik heb in vorige topics al gezien dat iedereen hier weer zijn mening over CC zal gaan geven, laat dat maar achterwege!
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf de http://www.travelroad.nl/N_grp_10-1.html (TravelLock van TravelRoad). In het begin was het ff wennen om de "cruise control" vast te zetten, maar nu lukt dat met twee vingers in m'n neus (bij wijze van spreken :P). Ik weet alleen niet of je dat als goedkoop kwalificeert...

En anders heb je als goedkope optie nog http://www.onderdelen-struik.com/shop/product_info.php?products_id=5163 (deze van Dino). Moet je wel ff kijken welke op jouw motor past, ze hebben meerdere types. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Nadeel is dat je ze heel duidelijk ziet zitten, dat is bij de TravelLock niet zo...

Overigens vind ik de cruise control een aanrader! Niet alleen lekker als boetepreventie, maar ook bij lange snelwegritten, om even je rechterhand los te kunnen schudden... ;)
 
Oké thnx.. Die van 160 euro had ik ook al gevonden, maar vind ik idd te duur.. Die andere vind ik idd wel een behoorlijk bouwwerk dat je dan op je motor plaatst... Ga er eens over nadenken, iig bedankt voor je reactie!
 
Grappig ding die cramp buster, tis alleen geen cruise control, maar meer iets om kramp in je hand van het klemmen om je handvat te voorkomen...

Bij die bovenste kan ik niet vinden welke dan zou passen op een GSX-R en hoe ik zo'n ding in NL zou krijgen :(
 
Nee, you're right, ik dat dat de GSX-R er wel bij zou staan maar helaas......
Als ik nog wat tegenkom laat ik het je weten.

CC lijkt mij ook heel lekker.....
 
heb wel ens gezien dat iemand een dikke rubberen o-ring om zijn stuurtrillingsdemper had, als cruisecontrol kon deze die ring tussen handvat en stuureind in laten klemmen, waardoor gashandvat niet/moeilijker draaide .....
 
booster


http://www.booster-motor.nl/ (Site Offline)

---->motor----> stuuraccessoires

Kost 40 euro hier bij Motorcity apeldoorn geloof ik
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de TravelLock en die bevalt goed (zie commentaar van Tha Biker) Ik heb eerst de cruisecontrol van Booster gekocht maar die heeft nooit gewerkt,hij bleef niet goed zitten wat ik ook probeerde.
De al eerder genoemde cramp buster of soortgelijke dingen heb ik ook geprobeerd. Dit is absoluut geen cruisecontrol maar je kunt je hand iets ontlasten. Let op dat je eerst even oefent op een rechte rustige weg was als je iets te hard op die flap drukt geef je onbedoeld flink gas bij,ik spreek uit ervaring. Het is mij persoonlijk niet goed bevallen maar een collega was er na enige oefening wel tevreden mee. Als "boetepreventie"werkt het zeker niet.

Ik begrijp dat je de Travellock te duur vind (Is inderdaad niet goedkoop) maar het is zijn geld wel waard.
 
Zoek maar eens onder throttlemeister.com is een amerikaans bedrijf dat een soort cruisecontrol maakt mechanisch. Ik rij er al een jaartje of 3 mee en vind het een super systeem! Ik gebruik hem alleen maar op de snelweg, heb slechte doorbloeding van mijn handen. Ik zet hem even vast doe een paar strek oefeningen zodat de doorbloeding weer iets op gang komt en dan zet ik hem weer uit! En voor de mensen die zeggen dat het gevaarlijk is, ik vind van niet je kunt je gashendel gewoon dicht of opendraaien als ie ingeschakeld is. Ik heb meen ik iets van 200 dollar betaald, er is een leverancier in nl die ze leverd alleen moet je daar weken wachten en 200 euries betaalen is vos in oss. En dit systeem ziet er tenminste netjes uit en valt niet op niemand ziet het. Geen plastic poespas aan je stuur of handel.
 
Ik gebruik zelf de http://www.travelroad.nl/N_grp_10-1.html (TravelLock van TravelRoad). In het begin was het ff wennen om de "cruise control" vast te zetten, maar nu lukt dat met twee vingers in m'n neus (bij wijze van spreken :P). Ik weet alleen niet of je dat als goedkoop kwalificeert...

En anders heb je als goedkope optie nog http://www.onderdelen-struik.com/shop/product_info.php?products_id=5163 (deze van Dino). Moet je wel ff kijken welke op jouw motor past, ze hebben meerdere types. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Nadeel is dat je ze heel duidelijk ziet zitten, dat is bij de TravelLock niet zo...

Overigens vind ik de cruise control een aanrader! Niet alleen lekker als boetepreventie, maar ook bij lange snelwegritten, om even je rechterhand los te kunnen schudden... ;)


Ik ben op zoek naar deze van Dino:

Cruiscontrol%20-%20ECO.jpg


Maar bij voorkeur in winkel ipv on line (verzendkosten, levertijd etc.)
Heeft iemand enig idee waar zoiets te koop is (liefst regio tilburg-eindhoven)?

@ Super Blackbird, de Vista cruise control, is dat net zoiets?
 
Laatst bewerkt:
~
En anders heb je als goedkope optie nog http://www.onderdelen-struik.com/shop/product_info.php?products_id=5163 (deze van Dino). Moet je wel ff kijken welke op jouw motor past, ze hebben meerdere types. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Nadeel is dat je ze heel duidelijk ziet zitten, dat is bij de TravelLock niet zo...
/quote]

Ik heb dat dino ding op het zijspan zitten, erg handig op de lange rechte stukken. Mensen staan je alleen wel raar aan te kijken als je allbij je handen los laat en gewoon rechtuit en met dezelfde snelheid blijft rijden.
 
kleine magneetkoppeling welke je met een schakelaartje kan bedienen en welke evt. direct uitschakeld bij het bedienen van de rem(schakelaar).
 
En anders heb je als goedkope optie nog http://www.onderdelen-struik.com/shop/product_info.php?products_id=5163 (deze van Dino). Moet je wel ff kijken welke op jouw motor past, ze hebben meerdere types. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Nadeel is dat je ze heel duidelijk ziet zitten, dat is bij de TravelLock niet zo...

Overigens vind ik de cruise control een aanrader! Niet alleen lekker als boetepreventie, maar ook bij lange snelwegritten, om even je rechterhand los te kunnen schudden... ;)

ik heb dat goedkope ding en die valt goed maar... het duurde wel ff voor die goed werkte,eerst dacht ik dat ie goed strak zat maar verloor ik snelheid dus weer ff aangedraaid maar toen zat ie weer testrak en draaide de hendel stroef maar nu zit ie er op en bevalt goed.
wel jammer dat ie bij mij door de clipons voor me startknop zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de Vista en nadat deze ingesleten is, werkt ie prima! Ik ben er zeer blij mee, zeker op de snelweg om ff handje te laten rusten zodat deze niet gaat slapen. :Y
 

Ik ga iets wat hier op lijkt maken alleen dan wat degelijker :]

Nog een andere oplossing:

De oplossing is soms simpel
 
Laatst bewerkt:
Wilde net Superblackbird gaan uitschelden omdat die dingen 27.50 bij hem kosten ipv de 25 die hij aangaf, zag nog net op tijd dat dit topic uit 2008 is... :+
 
Ik rij zelf met de throttlemeister.com is de site zijn nieuwe stuurgewichten met een draaisysteem waar je je gas vast kan zetten (maar kan hem nog wel verdraaien als t moet in nood) rij er al 5 jaar mee super systeem en ze versturen het in een gewone envelop met weinig kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan