cruise control

koile

MF'er
28 dec 2005
177
0
well limburg
weet iemand een goed merk cruise control ,of moet ik zelf maar iets in elkaar knutselen.zodat ik op tijd mijn dove vingers een beetje kan ontspannen :W
 
je kan een aantal dingen eraan doen
je gaskabel niet meer smeren ,, of de gasklepveren aanpassen = goedkopie

kan je zeggen wat voor een motor je heb ??
als je last heb van dove vingers, waar rij je dan op een dikke V2 twin zonder 50 graden krukas ?? of een staande 1 cilinder met minstens 600 CC ???

:]
 
Harder rijden zodat je vaker moet remmen en dat resulteert weer in meer beweging met je vingers met als gevolg geen last van dode vingers :+
 
Je kunt wel van die klemmetjes kopen die je aan je stuur kunt maken en daarmee je gashendel vast kunt zetten.
Simpel met 1 vinger te bedienen...
Me pa heeft zo'n ding op zijn guzzi daytona, ook vaak last van tinteling in de rechterhand.
 
Wat zijn dat voor dingen, nog nooit van gehoort...
klinkt interesant namelijk
 
er zijn ook van die stuurgewichtjes, die je iets aan kan draaien. zodat je gas dan iets klemt.

Kan daarna wel gashandel nog draaien, maar gaat iets stroever zodat die net blijft hangen.

weet allen merk niet, rij instructeur had dat op zijn motor gemaakt (bmw)
 
ik heb de klem van struik op me BMW, bevalt me prima kan ik zeggen, en lekker simpel, alleen ff knutselen om hem goed gemonteert te krijgen op een Beemer.Throttlerocker ligt in de kast, bevalt me niet op lange ritten.
 
full


http://www.wunderlich.de
 
BMW K1200GT goede afstandbediening incl redelijke motor. correctie goede motor.
FF serieus. ik vond cruise control iets voor watjes maar als je na een uur dooie vingers krijgt is het heerlijk.
 
Goedkope oplossing, O-ring om je stuur en die tegen je handgreep schuiven:
63486899-M.jpg


Dure oplossing, Kaoko Throttle lock:
42553340-M.jpg


Als het alleen gaat om het ontlasten van je hand tijdens het gasgeven, dan kan je met een Throttle Rocker [ook op bovenstaande foto's afgebeeld] een heel eind komen.
 
Pak een stuk installatiedraad; maak dat vast een voorremkabel en trek dat klem tussen de kraag van het gashandvat en het handvat huis. Cruisecontole lossen: tek aan het oogje het geheel omhoog en gashandel schiet op gasschuifveren weer in staionair.

cruisecontrol21va.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan