Cruiser-kleding..

Jeronimo

Die hard MF'er
30 mei 2002
449
4
Stein (L)
Hey :] ,

Ik heb eens wat gesurft, want ik ben mijn eerste motor-outfit aan het bijeenschrapen...

Hieronder wat voorbeelden van wat ik aan het zoeken ben:

Helm ->http://www.caberg.nl/jet_helmen/pages/downtownblackmetallic.htm
- absoluut niet zo veilig als een integraalhelm?
+ betere looks en vrijer gevoel dan met een integraalhelm?
? wat vinden jullie van deze helm in matzwart?

Jas -> http://www.hein-gericke.de/shop2002/eurobike/eb_content_articles_01.php?sessionID=92fa317c457f385a5f0adae6a9f889d7@74667796&languageID=1&companyID=1&countryID=1&wgID=1&aogID=1009&agID=10026&augID=100057&productID=1002408&articleID=&labelID=&iStart=0&referer=/shop2002/eurobike/eb_content_products.php
- zo'n korte jas kan opkruipen tijdens de zit op de motor?
+ stoer qua looks, makkelijk qua draagcomfort?
? hoeveel kost een 'Backshock-protektor'?

Broek -> http://www.hein-gericke.de/shop2002/eurobike/eb_content_article.php?sessionID=92fa317c457f385a5f0adae6a9f889d7@74667796&languageID=1&companyID=1&countryID=1&wgID=1&aogID=1009&agID=10025&augID=100049&productID=1001918&articleID=&labelID=&iStart=0&referer=/shop2002/eurobike/eb_content_products.php
- niet zo veilig als leer?
+ draagcomfort voor, tijdens & na de ritten?
? hoeveel kosten de protektoren, die nadien erin moeten worden gezet?

Handschoenen -> http://www.hein-gericke.de/shop2002/eurobike/eb_content_article.php?sessionID=92fa317c457f385a5f0adae6a9f889d7@74667796&languageID=1&companyID=1&countryID=1&wgID=1&aogID=1003&agID=10004&augID=100006&productID=100155&articleID=&labelID=&iStart=16&referer=/shop2002/eurobike/eb_content_products.php
- niet warm in de winter?
+ lekker fris in de zomer?
? hoe zit het met de veiligheid van zomerhandschoenen?

Laarzen -> http://www.hein-gericke.de/shop2002/eurobike/eb_content_article.php?sessionID=92fa317c457f385a5f0adae6a9f889d7@74667796&languageID=1&companyID=1&countryID=1&wgID=1&aogID=1003&agID=10013&augID=100025&productID=1002304&articleID=&labelID=&iStart=0&referer=/shop2002/eurobike/eb_content_products.php
- minder gevoeld dan met conventionelere laarzen?
+ beter comfort op langere ritten?
? Hoe zit het met soldatenkistjes?

Is dit wat?

Greetz, Jeronimo, die 2 data heeft die hij gaat gebruiken om eens te neuzen, waarna er een definitief besluit genomen gaat worden: 1 juni -> Harley Dag Limburg in Sittard & 15 juni -> KicXstart's Moto-Acxtion in Zolder (B).
 
zo te zien ben je nogal fan van Hein gericke. Ga dan eens in een shop kijken. in eindhoven zit er eentje of bij een andere motorzaak met een flinke kledingshop zoals safe. dan kun je ok meteen passen hoe het zit. Hier zit VEEEEEEL verschil in, ook binnen 1 merk. Zij kunnen je ook informeren over de voor en nadelen van elke keus. Voor mij persoonlijk gaat er niets boven een lederen broek en zeker geen "spijkerbroek" versterkt of niet. :( masar deze keus is net als je motor) voor ieder persoonlijk. En goede textiel kleding kost net zoveel/weinig
als lederen.
 
Tja eigenlijk moet je natuurlijk een leren jas aan op een cruiser he..dan krijg je allen het probleem wat ik heb..jas was zo duur dat ik geen geld meer had voor een broek en nu nog steed sin mijn gewone spijkerbroek rondrij |(

Leren broek zit in de planning
 
De jas moet je gewoon 2e hands kopen....en broek moet perfect passen, dus daar kom je niet nieuw niet onderuit.....

Nooit via postorder bestellen (of je moet bereid zijn om lang te wachten en vaak terug te sturen...)

Voor motorkleding is passen onontbeerlijk!

Tenzij je in een leren string wil rijden, die kun je evt. bestellen bij Christine Leduc! Niet zo veilig bij een val, maar je weet wel zeker dat je gezien wordt.... :+
 
Wel goed dat je zo bewust met kleding omgaat, het is het enige wat je beschermd als je op je plaat gaat. Toen ik mijn motor kocht heb ik eerst 600 euro opzij gelegd voor kleding en van de rest de motor gekocht :)
Ik heb alles op de motorbeurs in Utrecht gekocht. Was ik ook nog voor 450 euro klaar. Helemaal in het leer, inclusief Helm. (Ok, die is niet van leer)
[offtopic]
Werd vanochtend op weg naar mijn werk ingehaald door een supersport met een spijkerbroekie, overhemd en opgerolde mouwen. |(
[/offtopic]
 
Wat vinden jullie van deze helm in matzwart?

Geen matzwarte nemen ... ik heb er eentje van Arai, en ze zien er echt wel :9~ uit, maar ze zijn ZOVEEL teerder aan stoten en krassen dan en gewone ...

Maar je kan hem naderhand natuurlijk ook nog laten overspuiten he :)
 
Ik heb zelf WEL een matzwarte (Mega Madmax) en de krasjes en vliegjes geven het geheel toch wel een wat operationeel uiterlijk. Persoonlijk vind ik dat in ieder geval beter dan zo'n gelakt glimmende pot.
Jas heb ik half leer/half textiel (Macna) bij de HD dealer gekocht, past perfect bij mijn Drag, en de broek is een overbroek van hetzelfde spul met protectors (protectoren?) op heup en schenen. Is allemaal erg warm (vooral gister, hemelvaart... van Heemstede naar Leeuwarden v.v. gereden) maar altijd beter dan de mannen die ik bij Zandvoort tegenkwam in tshirt en korte broek. Toch?
 
Hey :] ,

Het feit dat ik hier voornamelijk gekozen heb voor linkjes naar de site van Hein Gericke, is niet dat ik hier een voorkeur voor heb, maar omdat ik deze types artikelen wel aantrekkelijk vind. Ik had dus net zo goed links kunnen zetten naar de site van Polo. Ook zal ik nooit online bestellen, want ik ga ook liever eerst passen in een shop.

Maar wat vinden jullie van de combinatie, zoals hierboven?

Dus:

* Jethelm
- absoluut niet zo veilig als een integraalhelm?
+ betere looks en vrijer gevoel dan met een integraalhelm?
? wat vinden jullie van deze helm in matzwart?

* Blouson:
- zo'n korte jas kan opkruipen tijdens de zit op de motor?
+ stoer qua looks, makkelijk qua draagcomfort?
? hoeveel kost een 'Backshock-protektor'?

* Jeans met protectie:
niet zo veilig als leer?
+ draagcomfort voor, tijdens & na de ritten?
? hoeveel kosten de protektoren, die nadien erin moeten worden gezet?

* Zomerhandschoenen:
- niet warm in de winter?
+ lekker fris in de zomer?
? hoe zit het met de veiligheid van zomerhandschoenen?

* Halfhoge Confectie-Laarzen:
- minder gevoeld dan met conventionelere laarzen?
+ beter comfort op langere ritten?
? Hoe zit het met soldatenkistjes?

Greetz, Jeronimo.
 
Misschien toch handig als je eens in een ruim gesorteerde motorzaak gaat kijken... Veel keuzes hebben met persoonlijke smaak te maken....
Lijkt me dan ook weinig zinvol om hier wat over te zeggen....
 
Mijn outfit bij mooi weer:

Halfhoge zwarte confectielaarzen (Loblan)
Houthakkershemd
Spijkerbroek

Kouder:

Zelfde laarzen
Leren jack
Leren jeans

Natter:
Regenpak of thuisblijven (bvk thuisblijven)
 
is dat zo'n houthakkershemd met beschermstukken? :+

djeez, wat een cliche-vertoning... zijn er nog toko's die houthakkershemden durven te verkopen?

Beschermstukken zijn onconfortabel, nee dus. En er zijn meer toko's (??) die houthakkershemden verkopen dan toko's die KTM's verkopen.
 
djeez, wat een cliche-vertoning... zijn er nog toko's die houthakkershemden durven te verkopen?

Dat geneuzel over mensen die zichzelf niet vacuum verpakken voor ze op de motor stappen...dat is pas een cliche-vertoning.
 
Zelf heb ik een relatief korte leren jas -> geen last van opkruipen, warm genoeg met een trui eronder in de winter, en niet te warm in de zomer, behalve met deze waanzinnige zon dan.
Leren broek voor in de zomer, textiel broek met uitritsbare binnenvoering voor de winter.
Motorboots en een integraal helm.
Donkere kleding heeft als nadeel in de zomer dat je het sneller warm hebt. Goede zomerschoenen zijn veilig genoeg. Verder moet je je laten leiden door je eigen smaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan