Cruiser meer motorplezier

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.141
107
Oud-turnhout
Hoi, Zijn er nog mensen hier die hun cruiser bijna dagelijks gebruiken?
Na jaren motor te hebben gereden op supersports, nakeds en als laatste de Honda vfr1200X ben ik terug gegaan naar de cruiser. (Mijn eerste motor was een honda shadow)
(vfr was ook een goede moto, maar je reed er mee alsof je in een snelle auto zat en ik miste het motorgevoel)
Uiteindelijk heb ik deze suzuki c 800 gekocht.
Waar ik voorheen van auto naar auto spurtte, kan je met deze cruiser lekker relaxed rondtuffen. Ik twijfel wel nog of ik er ook in de winter woon-werk verkeer mee gaan doen, dat is 34 km enkel. Dat heb ik met mijn vorige motoren steeds gedaan, maar rijden in de vrieskou en bij pekel is iets dat ik misschien ook niet meer van plan ben om te doen.



IMG_20210602_175146.jpg

IMG_20210602_175159.jpg
 
maar rijden in de vrieskou en bij pekel is iets dat ik misschien ook niet meer van plan ben om te doen.

Dat kan wel, maar dan ben je wel druk met een conserveringsmiddel, de pekel na elke rit ff afspoelen en na de winter een paar dagen goed poetsen.

Oh ja. Winter is ook best fris vond ik. :+
 
Ik hoop hetzelfde gevoel te ervaren...
Ga zondag (als alles meezit) cb1000R inruilen voor wildstar...
Na jaren motor te hebben gereden op supersports, nakeds en als laatste de Honda vfr1200X ben ik terug gegaan naar de cruiser.
Waar ik voorheen van auto naar auto spurtte, kan je met deze cruiser lekker relaxed rondtuffen.
 
Vanmiddag over de Zuiderdijk gereden met de Supermagna, heerlijk. De SM is een behoorlijk snelle cruiser waarmee je ook heel rustig kunt sukkelen.
 
Ik heb woensdag een korte rit gereden van een twee uurtjes met de intruder, en ben eigenlijk nog nooit zo ontspannen van een rit teruggekeerd. Rijden aan een snelheid van rond de 80 was vroeger altijd te traag voor mij, maar met de cruiser is dit ideaal. Daarenboven valt het verbruik ook nog reuze mee, zo’n 1 op 25, dat was bij de crosstourer eerder het dubbel bij mijn rijstijl.
Daarnaast kan niets op tegen de geur van de tikkende en warme v-twin na een rit in de garage, 👍
 
Laatst bewerkt:
Ik hoef ook niet te kiezen, alleen op welke ik ga rijden

Ze staan hier allebei in de man cave 😎😎😎

En de Guz is favoriet
 
Ik rij ook het liefst cruiser,
Momenteel op deze Yamaha XV1700 Warrior.
Ook 7 jaar een magna gehad (gen3) maar die was oud aan het worden.
 

Bijlagen

  • 20210530_070155.jpg
    20210530_070155.jpg
    236,3 KB · Weergaven: 39
Ik doe het hier wel mee.
 

Bijlagen

  • IMG_20210610_181204~2.jpg
    IMG_20210610_181204~2.jpg
    523,4 KB · Weergaven: 28
Terug
Bovenaan Onderaan