cruiser voor beginner?

Sjee. Ik moet blijkbaar wennen aan de manier waarop dit forum dingen weergeeft. Die hele post was totaal niet zichtbaar toen ik er voor het eerst doorheen ging. Excuses.

Ik lees nu dat je de 650 nam, gefeliciteerd. Zelf heb ik net de keuze gemaakt tussen exact die Vstrom en de Versys 650, waarbij ik voor de Versys ging vanwege het iets hogere funbike gehalte en het feit dat het zadel me iets beter past, maar man man man, wat is die Strom stabiel op de snelweg, en wat is de kracht lineair. Hele nette motor.

Wat heeft je uiteindelijk overtuigd om geen 1800cc cruiser te kopen, als ik vragen mag? Want die Vstrom is echt de totale anti-these van de motoren waar je eerst naar keek. :)

Haha no worries! Versys was prachtig om te rijden maar toch de vstrom gekozen van de twee, de extra's waren mooi meegenomen en hij was zo'n 1500 euro goedkoper als de versys, uiteindelijk geen cruiser puur voor wendbaarheid en het feit dat met een cruiser door file rijden een probleem kan worden, de dealer waarbij ik proefritten reed gaf me niet eens de kans om een cruiser te rijden misschien had ik toch de stoute schoenen aan moeten doen en gewoon moeten vragen voor een ritje hij had een Suzuki m800 en een vulcan S staan... al met al is de vstrom de beste keuze geweest, echt ideale motor, groot maar niet loch, en super stabiel :) kan hem altijd nog door verkopen als ik echt een cruiser wil haha,
 
Welnee joh. Volgend jaar besef je dat 1 motorfiets niet voldoende is en koop je er een cruisert bij. ;)
Dat speelt dus nu al in mn hoofd xD wordt dan wel een indian chief dark horse of dergelijks :p gelijk maar duur want ik heb nu bezuinigd op mn eerste
 
Je zal niet de eerste zijn met tig motoren,ik had er op een gegeven ogenblik 14 staan,het viel zelfs de belastingdienst op,
die begonnen vragen te stellen waarom ik zoveel kentekens op mijn naam had staan,ze dachten zeker dat ik een katvanger was🙀,
gelukkig kon ik aantonen dat alles netjes gekocht en verzekert was.O-)
 
Waar heb je al je motoren opgeslagen? Ik heb weinig plek laat staan een dak om meerdere droog te houden :p heb nu een motorhoes voor de time being, binnenkort de poort wat groter maken , omdat ik mn vstrom achter kwijt kan onder een partytent die ik gebruikte voor mn smidse.
 
Waar heb je al je motoren opgeslagen? Ik heb weinig plek laat staan een dak om meerdere droog te houden :p heb nu een motorhoes voor de time being, binnenkort de poort wat groter maken , omdat ik mn vstrom achter kwijt kan onder een partytent die ik gebruikte voor mn smidse.
Ik had 2 garages waarin ze stonden,ik heb ze op 1 na allemaal verkocht omdat ik ging verhuizen en geen zin had om al die motoren
mee te nemen en ze ook niet kwijt zou kunnen waar ik nu woon met maar 1 garage en ik ook nog een Corvette kwijt moest in de garage.
 
Sjee. Ik moet blijkbaar wennen aan de manier waarop dit forum dingen weergeeft. Die hele post was totaal niet zichtbaar toen ik er voor het eerst doorheen ging. Excuses.

Ik lees nu dat je de 650 nam, gefeliciteerd. Zelf heb ik net de keuze gemaakt tussen exact die Vstrom en de Versys 650, waarbij ik voor de Versys ging vanwege het iets hogere funbike gehalte en het feit dat het zadel me iets beter past, maar man man man, wat is die Strom stabiel op de snelweg, en wat is de kracht lineair. Hele nette motor.

Wat heeft je uiteindelijk overtuigd om geen 1800cc cruiser te kopen, als ik vragen mag? Want die Vstrom is echt de totale anti-these van de motoren waar je eerst naar keek. :)
Hij heeft zich laten omlullen door de dealer😁
 
Hij heeft zich laten omlullen door de dealer😁
Ja wel een beetje al heb ik de vstrom bij een ander gehaald xD, in ieder geval veel geleerd hoe het kopen van een motor in zn werking gaat, nu maar weer flink sparen en dan koop ik over een aantal jaar weer wat anders,zit al te denken aan een versys 1000 of vstrom 1000 die zijn betaalbaar over een paar jaar
 
Niet doen. Heb je niks aan, zo'n zware allroad.... eeuh ik bedoel, V-Strom 1000 kopen? :+
Voordeel van de 1000 is het hogere koppel en meer vermogen,aan de andere kant is de 650 wendbaarder en heeft ook voldoende vermogen,rij je veel met z,n 2en dan heeft de 1000 wel wat voordeel door het hogere koppel.
 
Welnee joh. Volgend jaar besef je dat 1 motorfiets niet voldoende is en koop je er een cruisert bij. ;)

Hoezeer ik de Vulcan S ook cool vond, elke chopper waar ik ooit op heb gezeten had vering uit het jaar nul. Wel goeie stoelen, maar wat een veerweg, zeg. Daarbij, veel van die dingen zijn toch log.


😲 Wow. We're not worthy.

versys 1000 of vstrom 1000

Zo zit ik te azen op tweedehandsbeschikbaarheid van de Tenere 700. Da's het perfecte compromis tussen groot en klein. Verandering van spijs doet eten. 👍
 
Voordeel van de 1000 is het hogere koppel en meer vermogen,aan de andere kant is de 650 wendbaarder en heeft ook voldoende vermogen,rij je veel met z,n 2en dan heeft de 1000 wel wat voordeel door het hogere koppel.

Dat zal best, maar desalniettemin is een 650 prima geschikt om met z'n tweeën te toeren. Je hebt geen 100pk nodig om 80-130 te rijden, alleen als je op wilt schieten zonder op de toeren hoeft te letten. De Vstrom is linksom of rechtsom gewoon een werkpaard dat je zonder protest overal heen brengt.
 
Dat zal best, maar desalniettemin is een 650 prima geschikt om met z'n tweeën te toeren. Je hebt geen 100pk nodig om 80-130 te rijden, alleen als je op wilt schieten zonder op de toeren hoeft te letten. De Vstrom is linksom of rechtsom gewoon een werkpaard dat je zonder protest overal heen brengt.
Een 650 doet alles voldoende goed,maar een motor met veel koppel rijd toch fijner,zo heb ik ooit een nieuwe
gsx-r750 gekocht,3 weken op gereden en weer omgeruild voor een 1000,ik miste het koppel van een 1000 te veel,
maar ik ben dan ook een lui varken die er niet van houd om veel te schakelen;)
Vandaar ook de motor die ik nu heb,daarmee kan ik bijna de hele rit met 1 versnelling doen.:z
 
Voordeel van de 1000 is het hogere koppel en meer vermogen,aan de andere kant is de 650 wendbaarder en heeft ook voldoende vermogen,rij je veel met z,n 2en dan heeft de 1000 wel wat voordeel door het hogere koppel.
Je vergeet geloof ik even dat ik er dus een heb... en dat koppel van zo'n 1000 valt echt vies tegen. Onder de 3000-3500 toeren is zo'n ding niet thuis, daarboven is ie vrij vlot maar vanaf zo'n 8K is het wel weer klaar en ben je vlotter als je doorschakelt.
Al met al is het juist een machine waarop je niet schakellui kunt rijden. Hoewel dat met de nieuwe >2016 modellen mee schijnt te vallen.
De 650 heb ik nooit bereden maar ik hoor van meerderen dat die eigenlijk veel prettiger loopt. En meer dan voldoende vermogen om je rijbewijs kwijt te raken als je dat wenst. ;)
 
De 650 heb ik nooit bereden

Ik wel, het is een verschrikkelijk rustige machine met lineaire krachtontwikkeling, tikje luier van insturen dan de Versys, maar zeker een enorme kilometervreter. Goede windbescherming, rustig op de snelweg, rijdt ontspannen en geeft vertrouwen in de bochten. Het is ook zeker geen kleine motor. Mijn passagier weegt maar 54 kilo op een goeie dag, dus daar merkt die motor niks van.

bijna de hele rit met 1 versnelling doen.:z

Voor dat soort ritten pak ik de auto dan wel, daar is het me heel erg niet om te doen met de motor. :)
 
Ik wel, het is een verschrikkelijk rustige machine met lineaire krachtontwikkeling, tikje luier van insturen dan de Versys, maar zeker een enorme kilometervreter. Goede windbescherming, rustig op de snelweg, rijdt ontspannen en geeft vertrouwen in de bochten. Het is ook zeker geen kleine motor. Mijn passagier weegt maar 54 kilo op een goeie dag, dus daar merkt die motor niks van.



Voor dat soort ritten pak ik de auto dan wel, daar is het me heel erg niet om te doen met de motor. :)
54kg,heb je je hamster achterop zitten :+
 
Je vergeet geloof ik even dat ik er dus een heb... en dat koppel van zo'n 1000 valt echt vies tegen. Onder de 3000-3500 toeren is zo'n ding niet thuis, daarboven is ie vrij vlot maar vanaf zo'n 8K is het wel weer klaar en ben je vlotter als je doorschakelt.
Al met al is het juist een machine waarop je niet schakellui kunt rijden. Hoewel dat met de nieuwe >2016 modellen mee schijnt te vallen.
De 650 heb ik nooit bereden maar ik hoor van meerderen dat die eigenlijk veel prettiger loopt. En meer dan voldoende vermogen om je rijbewijs kwijt te raken als je dat wenst. ;)
Mag zo zijn maar het verschil met een 650 merk je echt wel en ik heb op beide gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan