cruiser voor beginner?

Ik heb de eerste periode, maandje of 2 a 3, gereden op een Suzuki Intruder 800 (VL800). Had met de 2e keer opstappen de voetsteunen al over de grond schrapen, dat vraagt niet erg veel van de motor.. Verder geen ervaring met cruisers, zit nu op een Z900 :). Mn vader rijdt een Harley 1600, kan je lekker achterop zitten. Geen idee hoe het zelf rijdt.

Al met al is bovenstaand meer een verspilling van je tijd om te lezen, dan dat je er wat aan hebt :)
 
_O-

Bij de VN800 gingen de stepjes ook erg snel tegen de grond, maar de forward controls die ik er op had gezet gingen een centimeter of 3 omhoog... en dat scheelde erg veel schrapen. :P

Stiekem mis ik dat ding wel... maar 3 motoren wordt ff te gortig.
 
Tja cruisers zijn dan ook geen sportmotoren,je zal je rijstijl moeten aanpassen naar het type motor waar je op rijd.
 
Dus een vl800 of dergelijks vraagt niet veel onderhoud aan het chroom behalve wat poetsen en goed droog maken, verder is het gewicht/vermogen verhouding lichter maar vlotter dan een 1500 bijvoorbeeld, een sissybar dr op geen probleem idem voor tassen? Ik ga me denk toch maar verdiepen in de 800cc series of rond 1000.
 
Laatst bewerkt:
Mja, we kunnen d'r lang over blijven lullen maar het enige juiste antwoord op je oorspronkelijke vraag is: ga proefrijden en kijk wat je bevalt. Kans bestaat dat je na 1 rit op een cruiser nooit meer zo'n ding aan wilt raken.

Aan de andere kant snap ik de lol van het vooronderzoek doen wel hoor, heb ik ook gedaan toen ik nog aan 't lessen was. Zit nog steeds regelmatig op diverse sites motortjes te vergelijken. :P
 
na wat zoek werk heb ik een kawasaki vulcan S650 gevonden, ik lees/zie veel positieve reacties op deze beginner friendly motor, 650cc dus een stuk lichter, is 220 ish kg, heeft iemand ervaring met de vulcan s? ik heb begrepen dat de standaard zitting en uitlaat niet optimaal is vanwege comfor en geluid. Ook iemand hier ervaring mee?
 
Oh da's wel een ander soort cruiser. Blok van een ER-6.

Ik denk dat je in dit topic wel wat info kunt vinden / vragen:
 
Een maat heeft er 2 weken geleden één gekocht en ik heb er even op gereden. Stuurt prima en zit relaxt. Niet echt een cruiser houding. Geluid is echt tam te noemen. Een stofzuiger maakt meer lawaai.
 
ik lees vooral dat mensen die lang zijn moeite hebben met de grootte van de motor, eerst maar mn AVD halen en dan maar uitproberen tijdens een testrit.
 
Mijn vrouw heeft een vulcan s cafe, lijkt me niet echt geschikt voor een duo.
 
Mijn vrouw heeft een vulcan s cafe, lijkt me niet echt geschikt voor een duo.
Ook niet met een ander zadel voor rider en bijrijder? Ik heb begrepen dat het goed te doen is. Ik zat daar aan te denken met tassen, sissybar en windscherm.
 
Tja, misschien ligt het er ook wel aan wij beiden niet van de slanksten zijn :N:)
 
Proefrijden met z’n 2tjes als het zover is mrmoopie, de vulcan s is wel een verrekt leuk fietsje.
 
Zo,n fietsje is helemaal niet onaardig,maar met langer dan 1,90 de vrouw ook achterop ga je toch meer het rijden op een bromfiets
dan motor gevoel krijgen vrees ik.zo,n beetje het zelfde als je nu met de lesmotor heb.
Persoonlijk denk ik dat je met minimaal de Vulcan800 meer plezier zal beleven.
 
Zo,n fietsje is helemaal niet onaardig,maar met langer dan 1,90 de vrouw ook achterop ga je toch meer het rijden op een bromfiets
dan motor gevoel krijgen vrees ik.zo,n beetje het zelfde als je nu met de lesmotor heb.
Persoonlijk denk ik dat je met minimaal de Vulcan800 meer plezier zal beleven.
De vulcan 800 ziet er weer uit als de brommer die ik voorheen had, een hanway raw 50, mooi ding maar et ziet er zo klein uit, dit zal in de realiteit niet zo zijn denk ik, maar ik denk dat ik dan eerder naar een suzuki m800 uit 2013 of later ga kijken.
 
.
Een maat heeft er 2 weken geleden één gekocht en ik heb er even op gereden. Stuurt prima en zit relaxt. Niet echt een cruiser houding. Geluid is echt tam te noemen. Een stofzuiger maakt meer lawaai.

Stofzuiger? :N
 
Pan of RT of FJR die moetje echt een keer gaan rijden hoor .........oogt minder stoer maar je kunt je altijd nog een keer gaan scheren ;-)
 
De vulcan 800 ziet er weer uit als de brommer die ik voorheen had, een hanway raw 50, mooi ding maar et ziet er zo klein uit, dit zal in de realiteit niet zo zijn denk ik, maar ik denk dat ik dan eerder naar een suzuki m800 uit 2013 of later ga kijken.
Ja dat is ook een optie,verder zijn de Yamaha cruisers ook leuke fietsen de Wildstar bijvoorbeeld,
0002684141414142559Ca.jpg

Voordeel is ook de grote passagier buddy,hier 1 met sissybar,
20292690-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan