cruiser voor beginner?

Het gaat om de muziek, niet om de clip. Een m800 is een leuke clip, maar er komt geen muziek uit. Sterker nog er komt geen muziek uit geen enkele suzuki cruiser.
Mijn Vmax mag dan niet het meest praktische brommertje zijn, maar aan mooie muziek, koppel, snelheid, plezier en uitstraling geen gebrek. 8-)


Ja, tijdens langere ritten op de snelweg / Autobahn vervloek ik hem en denk ik aan een toerbuffel.
 
Maar je kunt er wel wat aan veranderen, een lager stuur bijvoorbeeld geeft al een heel andere zithouding.
...en forward controls geven je een zee van beenruimte. Gewoon proefrijden tot je je "match" heb.

Mijn Vmax mag dan niet het meest praktische brommertje zijn, maar aan mooie muziek, koppel, snelheid, plezier en uitstraling geen gebrek. 8-)


Ja, tijdens langere ritten op de snelweg / Autobahn vervloek ik hem en denk ik aan een toerbuffel.
Zelfde voor mijn VS800 😁.

...inclusief de kleine lettertjes. Ik zou er niet zo snel mee op vakantie willen en rijd inderdaad het liefst niet langer dan een uur op de snelweg
 
Een motor waar je van moet houden..maar neem een bulldog miss ook even mee..
Lengte geen probleem door hoge tank. Vrouwtje stapt prima achterop.
Met uit mn hoofd 230 kg niet te zwaar.
Wel een heerlijk lopende v twin 1100.
Is niet de snelste maar zeer goede en comfortabele stuur fiets.
Zuinig en onderhouds arm
En past makkelijk in je budget
 
Ja de ironie zit hem inderdaad nogal in de topic titel. Een cruiser is überhaupt geen beginnersmotor.
'Beginnersmotor in de zin van dat je makkelijk en soepel rijervaring op kan doen op een motor die vergevingsgezind is.

Het kan natuurlijk wel, mijn magna was ook mijn eerste motor, maar achteraf gezien had ik denk ik liever (eerst) wat anders gehad.
Als je een jaar of wat lekker rondrijd is iedere motor daarna al geen beginnersmotor meer..

Maar mijn eerste auto was een grote Amerikaanse bak uit de jaren 70. Was dat een beginnersauto? nou nee, absoluut niet 8)7 .
Een 'Amerikaanse auto voor beginners dan.. tja dat misschien wel. Nee ook dat niet trouwens_O-
 
Laatst bewerkt:
Een motor waar je van moet houden..maar neem een bulldog miss ook even mee..
Lengte geen probleem door hoge tank. Vrouwtje stapt prima achterop.
Met uit mn hoofd 230 kg niet te zwaar.
Wel een heerlijk lopende v twin 1100.
Is niet de snelste maar zeer goede en comfortabele stuur fiets.
Zuinig en onderhouds arm
En past makkelijk in je budget
Over welke fiets hebben we het nu? Vulcan S?
 
Over welke fiets hebben we het nu? Vulcan S?
Nee, met de bulldog bedoelde ik de yamaha bulldog bt 1100.. een bijzondere motor en geen echte cruiser.. maar het blok stamt er wel van af..dus een cruiser gevoel terwijl er je er wel vlot de bochten mee kan pakken is miss een fiets wat wel aan je ideeën kan voldoen behalve het uiterlijk waarschijnlijk
 
Is dat te vertrouwen? Particulier ik ben tot nu toe alleen maar via motor dealers aan et kijken puur omdat ik dacht dat je sowieso meer garantie heb op een goeie motor
 
Of je laat hem ff keuren door Erik van Lent. Is sowieso een goed idee als je zoveel geld aan een voertuig besteedt.
 
Ik ben niet bekend met Erik en on hoeveel geld gaat het? Mn budget blijft rond de 8000 max xd
 
Goeggol is je vriend. Erik van Lent is een bekende motorkeurder. Ik heb begin vorig jaar 167 euro betaald om 'm een motor in Amersfoort te laten keuren. Is peanuts op 't bedrag dat je gaat uitgeven.
 
Zo dan! rijbewijs is in de pocket :) snel wat proefritten plannen en gassen! puur voor conform ga ik denk toch voor een adventure/tour motor, denk bijv. aan een bmw f 800 gs of r 1200 gs, v-strom van suzuki of dergelijks. Iemand nog goeie aanraders? vrouwtje moet achterop kunnen en koffers zijn altijd welkom :)
 
Gefeliciteerd! *O*

Tips, zelfde als hiervoor: aantal verschillende modellen gaan rijden en zélf kiezen welke jou het beste bevalt. :t
 
Gefeliciteerd!! En als je niet van poetsen houd moet je geen Bling Bling poetsmotor kopen. Maar deze is wel comfortabel, passend voor 1.91 m en je vrouwtje zit heerlijk. Koffers /tassen horen er gewoon op. Maar hij moet er altijd wel netjes uit zien en je moet van het V-twin geluid houden. En qua betrouwbaarheid staat hij op nr 1. En deze neemt de rotonde,s ook aan de binnenkant, alleen niet zo snel als een stuurwonder. Verder komt deze met vrouwtje en aanhanger op elke pas boven, dus ook alle haarspelden. Dus dat gezwam dat ze voor rechtuit rijden gemaakt zijn durf ik hier gerust te ontkennen. Dat ligt aan de rijder en niet aan de motorfiets. Je zult als nieuwe rijder aan elke motorfiets moeten wennen en als je hem ëigen"gemaakt hebt kun jer er veel meer mee als tijdens je proefrit!!
https://www.motorcycle.com/top10/the-10-most-reliable-motorcycle-companies.html/10
6qdqCNhDggqXM7s64gnvjy8vW4XRnyedHBlAPwHSHU57j28Y-AHSpZHWC-VizHLWKtL3z8a3fDTAlGin-cnGKwlVWY3dGTureyKUwm79CsUbDCChyZdDIP5EiEWs-qsa5YA09NN7DLAv4bgQ4L5dqGQGXBhjGPrc88BKMRbrAsjVUE5eY8mINUE4VKNEIbYWWBvLihdLugn025_HcS3LdbDeCFgPaaG8QX5lvJJQ99k3lYCM4Er0oSGrjeF2d6SeQczEf1sl7IBglVoP0wpVfyXXk5rIxqimEDKBJqgfPcL1-ODJUBmDJQPbYxEp7SRC3a6c_PB94DFnwoZ1PLqOF0tPyFmNMYVGTCBc2uCdem2ePY9WykYGlMJOkeEIE_CxPviW7RlqMnf0MwWzpuJFzi_eHn6fWDcClu3h4KwfUo9i_edXkAz4QG-ezsD6SCyyiz729mvwxfWa2EZUvBfIBjC5XRHL7mqxg1BBclVDfP1uVuako-yn844RE1XgM-xUE37pg9a_cCC_cyz_i2_BCjpdKHsF1KgIuRDIZRmBqO37K2CqBwCJnlWba74j0ghJMGp13aBpc9UZZ7Ek6McypDyMRa2pB6MB_oRQRL1RJ1onN32ed4Q1dNrbKpY-7P1MZMPvtQTg7osgT2l8l5PFF4JxMBPUHBjKlxCSjMVHwS0PELcFmCV1jHc=w1249-h758-no
 
Terug
Bovenaan Onderaan