cruiser voor beginner?

Laatst bewerkt:
Misschien ook even kijken naar verschillende uitvoeringen en wat daar de verschillen in zijn. Ik weet het zo niet voor de versys 650 wat de details zijn, maar de eerste en laatste variant zijn redelijk verschillend.
 
Wat dacht je dan van een Yamaha bt 1100 kan prima iemand achterop en rijd heerlijk en mooi in budget.
58AC06B1-2DDE-4AE1-89ED-856632E6328F.png
 
Dus toch geen vessies geworden?of is het de volgende keer weer wat anders :+
Qua budget was de versys duurder, en kaler, heb nu zijkoffers, topkoffers, handkappen, handvatverwarming en nog wat extra's toeters en bellen en voor 1500 euro minder dan de versys, mn humeur leed onder rhet feit dat ik niet kon kiezen dus ik moest gwn een beslissing maken haha
 
Qua budget was de versys duurder, en kaler, heb nu zijkoffers, topkoffers, handkappen, handvatverwarming en nog wat extra's toeters en bellen en voor 1500 euro minder dan de versys, mn humeur leed onder rhet feit dat ik niet kon kiezen dus ik moest gwn een beslissing maken haha

Gefeliciteerd, ik vind het een super fijne fiets.
 
Qua budget was de versys duurder, en kaler, heb nu zijkoffers, topkoffers, handkappen, handvatverwarming en nog wat extra's toeters en bellen en voor 1500 euro minder dan de versys, mn humeur leed onder rhet feit dat ik niet kon kiezen dus ik moest gwn een beslissing maken haha
Fijne fietsjes ,een vriend van mij heeft bijna heel Europa gezien met zijn DL650.
 
Oh, je hebt hem bij Niels gekocht! Daar komt de Varadero van mijn kameraad ook vandaan
 
Proficiat met je mooie aanwinst. Fijne motor met alles erop voor te toeren en reizen. En een van de zuinigste motoren.

Ik wens je veel mooie en veilige kilometers.👍
 
Ik heb er nog niet op gezeten of gereden maar ik zou graag jullie advies willen

Mijn tip? Ga eens wat proefritten maken. Ook met je partner. Tip nummer twee zou zijn om je partner geen "vrouwtje" te noemen.

wijs is om op een 1800cc blok te gaan rijden als eerste motor.

Nee. Je rijdt al op een Z650? Ik zou zeggen dat een Vulcan S met dezelfde Z 650 motor nog de beste cruiser is die je kunt kopen. Hij is maar 219 kilo, maar op het eind van de dag zat mijn partner daar beter achterop dan op een Tiger 800. De motor ken je, die heeft lekker koppel en mag graag op toeren rijden, wat een snelle cruiser oplevert die veel lol biedt.

Omdat ie vrij licht is met een laag zwaartepunt is het ook één van de meest wendbare cruisertjes die ik heb bereden.
als volwassen op kinderfiets formaat wil rijden.

Ga je nou motorrijden, of ben je iets met testosteron aan het doen? als beginner zou een mid-size fiets beter zijn omdat je er sneller controle over hebt, en later is een mid-size fiets beter omdat lichter betekent dat je op termijn een flexibeler motor hebt die naar meer plaatsen toe kan.

Motoren hoeven niet groot te zijn. De meest dysfunctionele shitmotor waar ik ooit op heb gereden was een 105 cubic inch Harley Road King van 360 kilo. Dat ding was niet te hanteren. Zeker lol op gehad op de highways van Florida, maar in Nederlands verkeer? Met Nederlandse bochtjes en straatjes? Of zelfs de Alpen? Nee dank u.

Dat wil niet zeggen dat er geen grote motoren zijn die fatsoenlijk sturen. De Honda Goldwing 1800cc waar ik op reed was fantastisch voor z'n grootte.
 
Mijn tip? Ga eens wat proefritten maken. Ook met je partner. Tip nummer twee zou zijn om je partner geen "vrouwtje" te noemen.



Nee. Je rijdt al op een Z650? Ik zou zeggen dat een Vulcan S met dezelfde Z 650 motor nog de beste cruiser is die je kunt kopen. Hij is maar 219 kilo, maar op het eind van de dag zat mijn partner daar beter achterop dan op een Tiger 800. De motor ken je, die heeft lekker koppel en mag graag op toeren rijden, wat een snelle cruiser oplevert die veel lol biedt.

Omdat ie vrij licht is met een laag zwaartepunt is het ook één van de meest wendbare cruisertjes die ik heb bereden.


Ga je nou motorrijden, of ben je iets met testosteron aan het doen? als beginner zou een mid-size fiets beter zijn omdat je er sneller controle over hebt, en later is een mid-size fiets beter omdat lichter betekent dat je op termijn een flexibeler motor hebt die naar meer plaatsen toe kan.

Motoren hoeven niet groot te zijn. De meest dysfunctionele shitmotor waar ik ooit op heb gereden was een 105 cubic inch Harley Road King van 360 kilo. Dat ding was niet te hanteren. Zeker lol op gehad op de highways van Florida, maar in Nederlands verkeer? Met Nederlandse bochtjes en straatjes? Of zelfs de Alpen? Nee dank u.

Dat wil niet zeggen dat er geen grote motoren zijn die fatsoenlijk sturen. De Honda Goldwing 1800cc waar ik op reed was fantastisch voor z'n grootte.
Dank voor de vlotte reactie en tips, ik heb alleen al een motor sinds 3 weken.
 
Dank voor de vlotte reactie en tips, ik heb alleen al een motor sinds 3 weken.

Sjee. Ik moet blijkbaar wennen aan de manier waarop dit forum dingen weergeeft. Die hele post was totaal niet zichtbaar toen ik er voor het eerst doorheen ging. Excuses.

Ik lees nu dat je de 650 nam, gefeliciteerd. Zelf heb ik net de keuze gemaakt tussen exact die Vstrom en de Versys 650, waarbij ik voor de Versys ging vanwege het iets hogere funbike gehalte en het feit dat het zadel me iets beter past, maar man man man, wat is die Strom stabiel op de snelweg, en wat is de kracht lineair. Hele nette motor.

Wat heeft je uiteindelijk overtuigd om geen 1800cc cruiser te kopen, als ik vragen mag? Want die Vstrom is echt de totale anti-these van de motoren waar je eerst naar keek. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan