Cryptonite Lock

We hebben zelf al eens ontdenkt dat die sloten niet zo jofel zijn, m'n vriendin heeft eens perongeluk met haar sleutel een slot van iemand anders open gemaakt (binnen 1 seconde eigenlijk net alsof het haar eigen was) (zo'n geel schijfrem slot). Maar niet verteld hier op het forum om begrijpelijke redenen......
 
ik heb even gebelt met de importeur (motoria) en ze waren er zelf ook van geschrokken.
de man aan de telefoon wist mij te vertellen dat ze ermee bezig zijn en dat er vandaag of morgen (ben ik even vergeten) om 16:00 uur amerikaanse tijd wat over verteld gaat worden.
om mijzelf op de hoogte te houden moest ik de site kryptonite.nl in de gaten houden daar zal zeer binnenkort wat vertelt gaan worden over wat ze gaan doen
 
Laatst bewerkt:
ik heb even gebelt met de importeur (motoria) en ze waren er zelf ook van geschrokken.
de man aan de telefoon wist mij te vertellen dat ze ermee bezig zijn en dat er vandaag of morgen (ben ik even vergeten) om 16:00 uur amerikaanse tijd wat over verteld gaat worden.
om mijzelf op de hoogte te houden moest ik de site kryptonite.nl in de gaten houden daar zal zeer binnenkort wat vertelt gaan worden over wat ze gaan doen
Dat is beter nieuws dat de NL importeur er zelf ook iets aan gaat doen, want sommige sloten die de amerikaanse site al aan kondigde als alternatief aan te gaan bieden zijn in nederland niet ART gekeurd. (zullen hier ook wel niet te koop zijn)
 
Mijn dealer zei dat mijn gele Kryptonite-schijfremslot niet kwetsbaar is omdat het een ART4 rating had ipv ART3. Andere mensen zeggen dat de ART4 versie wel weer kwetsbaar is. Iemand hier met het verlossende woord?
 
Mijn dealer zei dat mijn gele Kryptonite-schijfremslot niet kwetsbaar is omdat het een ART4 rating had ipv ART3. Andere mensen zeggen dat de ART4 versie wel weer kwetsbaar is. Iemand hier met het verlossende woord?

Ik heb hier de oranje Evolution (EV) disclock met art 4 (=hoogst mogelijk) en de mijne was binnen 5 minuten open :(
Complete BS van je dealer dus
 
Hmm... brakke troep. Slecht dat ze dit niet zijn tegengekomen met het testen van dergelijke sloten, voordat ze 't op de markt brengen... Zegt me toch wel iets over de research die ervoor gedaan wordt B|

Ik wacht 't verhaal van Kryptonite af, maar ik voorzie een redelijke kostenpost voor ze O-)
 
Dat is beter nieuws dat de NL importeur er zelf ook iets aan gaat doen,
ze zijn er mee bezig is natuurlijk wel wat anders dat dat ze er wat aan gaan doen.
ze hebben er contact over met kryptonite dan zijn ze er toch me bezig.
gewoon de site in de gaten houden en afwachten
 
Ahum, geldt dit alleen voor Kryptonite sloten met een ronde sleutel :? .
Ik heb ook een Kryptonite, maar die truc met de balpen zal bij mij niet lukken.
Ik heb een new york disc lock.
 
Kl**ten heb ook zo'n schijf slot..... |(
Zit nou op mijn werk. Kan haast niet wachten tot ik thuis ben dan ga ik gelijk proberen of ik dat K*T slot open krijg met een pen. Ik hou dit topic in de gaten....
Heb de bonnetjes nog liggen... Maar ja, de dealer ziet me al aankomen. Die lacht me uit. Ik kan naar m'n centen fluiten B|
 
Zojuist op Editie NL op RTL4 gehoord dat Kryptonite alle betreffende sloten uit de handel heeft gehaald.
Komend weekend ook maar ff mn bonnetje en slot zeiken bij de dealer
 
Een maat van me en ik hebben ook zo´n EV Disc Lock.
Toen we zondag middag hadden gelezen over het openen met de pen zijn we het direct uit gaan proberen en ja wel binnen twee minuten was de eerste open. Ook de tweede hebben we open gekregen al gaat hij wel wat minder makkelijk.

Van middag naar SafeMotoren (Z´meer)geweest en die hebben al contact gehad met de imporeur. Die vertelde hun dat er aan gewerkt wordt, tot zolang zijn de sloten nog wel geldig voor de verzekering omdat ze wel gekeurd zijn (beetje wazig).
Hun waren de hele dag al bezig geweest om ze open te krijgen maar te vergeefs. Toen ik voor deed hoe ik m´n stot met een pen van een verzekereringsmaatschappij opende stonden ze raar te kijken.

Ik wordt op de hoogte gesteld als ze meer weten over de afloop van dit sloten probleem.
 
Ehm....1,5 uur proberen, op ALLE mogelijke manieren...
Ik heb op dat amerikaanse forum ook gelezen dat ze op een gegeven moment een ander type slot zijn gaan gebruiken...de nieuwe is dus waardeloos :)

Je hebt gelijk, ik heb het ongeveer een uur geprobeerd en heb toen de moed maar opgegeven. Kreeg al een beetje een RSI arm :P

Niemand anders een slot met "NBA" vermelding op de sleutel al open gekregen? (Ik heb er al 6 pennen aan gewaagd, waarvan ik er 1 van gedeeltijk uit het slot heb moeten prutsen)

Ik ga wel ff opletten op de kortingsactie voor sloten ouder dan 2 jaar. Toch redelijk goedkoop een extra slot erbij kopen :)
 
Laatst bewerkt:
ik vind dat kryptonite erg weinig duidelijkheid verschaft. niet echt slim als er al diverse landelijke media aandacht aan besteed hebben. Ik ga van de week mijn geld maar terug eisen.
 
Zowel de EV Disc Lock als de NY Disc Lock sloten heeft de zwaarste ART keuring (4 sterren) met glans doorstaan.

De Kryptonite EV Disc Key-A-Like en New York Disc Key-A-Like schijfremsloten zijn vanaf heden verkrijgbaar via uw Kryptonite dealer.

(dit zijn de schijfremsloten O-) )
 
ik vind dat kryptonite erg weinig duidelijkheid verschaft. niet echt slim als er al diverse landelijke media aandacht aan besteed hebben. Ik ga van de week mijn geld maar terug eisen.

Als je even goed dit topic leest of even op de Kryptonite site kijkt, zie je dat ze morgenavond duidelijkheid verschaffen over het probleem en wat te doen. Uiteraard krijg je een nieuw slot, dus weet niet bang.

Geld terug eisen hoeft dus niet, je mag 'm mooi omruilen voor een nieuwe met waarschijnlijk een platte sleutel... geld terug kan je denk ik vergeten.
 
Als je even goed dit topic leest of even op de Kryptonite site kijkt, zie je dat ze morgenavond duidelijkheid verschaffen over het probleem en wat te doen. Uiteraard krijg je een nieuw slot, dus weet niet bang.

Geld terug eisen hoeft dus niet, je mag 'm mooi omruilen voor een nieuwe met waarschijnlijk een platte sleutel... geld terug kan je denk ik vergeten.


alleen op de .com site staats iets over meer informatie morgenavond. de .nl site van kryptonite zwijgt in alle talen over het probleem en ook op de site van de importeur is niets te vinden. Gezien de ernst van de problemen lijkt het mij redelijk om de koop ongedaan te maken en geld terug te eisen. als consument heb je recht op een deugdelijk product. hoe de dealer dat met de importeur of fabriek uit gaat vechten maakt mij niet uit.
(en ik wil ook geen tieners aan mijn motor die mijn slot herkennen van de filmpjes en een en ander gaan proberen)
 
Je hebt gelijk, ik heb het ongeveer een uur geprobeerd en heb toen de moed maar opgegeven. Kreeg al een beetje een RSI arm :P

Niemand anders een slot met "NBA" vermelding op de sleutel al open gekregen? (Ik heb er al 6 pennen aan gewaagd, waarvan ik er 1 van gedeeltijk uit het slot heb moeten prutsen)

Ik ga wel ff opletten op de kortingsactie voor sloten ouder dan 2 jaar. Toch redelijk goedkoop een extra slot erbij kopen :)

Heb zojuist allen pennen in heel het huis geprobeerd. stuk of 20. Bij mij past geen enkelen pen in het sleutel gat. Heb waarschijnlijk toch een ouder type. Staat bij mij ook NBA op de sleutel :?
Bij de mensen die het slot open krijgen hebben jullie NBA op de sleutel staan??
 
Mmm, heb zelf nog een oude Kryponite ART-3 vervangen door een ART-4 vanwege de verzekering. Hadden ze dat wel achterwege kunnen laten.
Naja, ik zo ff m'n sleutels registreren op de website!
 
alleen op de .com site staats iets over meer informatie morgenavond. de .nl site van kryptonite zwijgt in alle talen over het probleem en ook op de site van de importeur is niets te vinden. Gezien de ernst van de problemen lijkt het mij redelijk om de koop ongedaan te maken en geld terug te eisen. als consument heb je recht op een deugdelijk product. hoe de dealer dat met de importeur of fabriek uit gaat vechten maakt mij niet uit.
(en ik wil ook geen tieners aan mijn motor die mijn slot herkennen van de filmpjes en een en ander gaan proberen)
En binnen die 24 uur vergaat de wereld? :?

Gun ze tenminste nog een beetje marge, ze moeten binnen dagen wereldwijd een omruil-actie regelen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan