Cup Race 3: 13 Mei Hengelo

Vienus

MF veteraan
11 sep 2004
27.093
4
Hier weer een nieuw topic over het stratencircuit Varsselring.

Lay-out%20Varsselring.jpg


Wie gaat heen en wat zijn de verwachtingen?
 
Ik kom 's middags wel kijken, moet helaas werken 's ochtends. Heb het ONK weekend vrij en zal dan langs de baan te vinden zijn om hier te zorgen dat alles in goede banen verloopt ;)

@Pienus: Jij rijdt toch ook niet op straten circuit, zoals velen in de Supercup?
 
Ik ben erbij. Ik heb vorig jaar vreselijk genoten. Tis net als vroeguh, ouderwets keihard knallen over smalle binnendoor weggetjes waar bomen, paaltjes en alles wat je leven in klap kan verwoesten staan. Heerlijk toch die blinde bochten waar greppeltjes achter liggen.
Hoop wel dat ik de baan iets beter leer kennen......
 
Tis ook zo'n moeilijke baan ;)

4 keer naar rechts. Met af en toe een klein slingertje :P
 
Bij de KNMV leren ze ook niet echt van fouten uit het verleden :X

Hoe vaak gaat het op Assen niet verkeerd in de Ramshoek? Rond de Varsselring zijn dit jaar vele bomen weggehaald om het veiliger/overzichtelijker te maken, is er een extra uitloop gecreëerd en zijn nog wat andere aan veiligheid gerelateerde maatregelen genomen.
 
Hoe vaak gaat het op Assen niet verkeerd in de Ramshoek? Rond de Varsselring zijn dit jaar vele bomen weggehaald om het veiliger/overzichtelijker te maken, is er een extra uitloop gecreëerd en zijn nog wat andere aan veiligheid gerelateerde maatregelen genomen.

Hoe vaak is het misgegaan in de Ramshoek? En hoevaak wordt er gereden op Assen ten opzichte van Hengelo. En over het verschil in letsel hoeven we helemaal niet te praten.

Is heel erg appels met peren vergelijken. Op een stratencircuit loop je nu eenmaal meer risico dan op Assen. Als rijder moet je zelf de keus maken of je wel of niet op een stratencircuit wilt rijden. Je moet dan ook niet lopen te zeuren over veiligheid.
 
Hoe vaak is het misgegaan in de Ramshoek? En hoevaak wordt er gereden op Assen ten opzichte van Hengelo. En over het verschil in letsel hoeven we helemaal niet te praten.

Is heel erg appels met peren vergelijken. Op een stratencircuit loop je nu eenmaal meer risico dan op Assen. Als rijder moet je zelf de keus maken of je wel of niet op een stratencircuit wilt rijden. Je moet dan ook niet lopen te zeuren over veiligheid.

Zijn geen precieze gegevens over, maar gok dat er eens per 2 race dagen wel een vanaf stuitert met 180km/h of sneller ...

Is ook ieder voor zich, maar vind het jammer dat er zo neerbuigend gedaan wordt over de Varsselring. Er zijn veel andere (permanente) circuits welke op een aantal punten net zo gevaarlijk kunnen zijn.

Joey heeft vorig jaar erg veel pech gehad met zijn crash, maar veel crashes zijn ook te wijten aan het vol gaan op een circuit dat je niet (goed) kent tijdens een vrije training.
 
Laten we nu niet gaan wellus nietussen, iedereen die gaat respect! iedereen die niet gaat respect :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan