CupRace: 10 April te Assen

Ja, pr dus, had ik echt niet verwacht. In de wedstrijd duurde het te lang voordat ik voorbij een duc kwam, waardoor ik het groepje dat om plek 4t/m6 reed niet meer terug kon halen. En Alex vond het nodig om voorbij te komen, dus het is nu 1-1 :)

Fiets is nog niet zoals ik hem wil hebben, maar ik weet wel wat er aan gedaan moet worden. Komt goed voor de 28e ;)


goed man!

tot de 28e :W
 
was een meneer met een bmw 1000 RR, Ik weet niet wat hij zelf heeft....

viel voor mij neus moest tijdens mijn debuut al uitwijken via de grindbak kwam mijn off road ervaring toch weer handig uit.
Mooi dat je er toch was ondanks alle tegenslag arnold

Jaja, we gaan gewoon door he!


volgens mij was dat Knoef


Das wel een inkoppertje :+

Maar die heeft geen bmw ;) maar staat idd niet bij de gefinishten :? :?
 
ik zag hem meteen na die rode vlag ook niet meer in de pitstraat staan dus ik dacht dat hij ook was gevallen...

Nee, was niet gevallen...

Er was 1 zo'n stom verse lucht meng klepje op de kleppendeksel stuk gegaan waardoor het kunststof kapje wat er overheen zat weggefikt was en er een gat in mijn luchtfilterkast gebrand was, hierdoor klonk alsof mijn uitlaat lekte en mijn motor was werkelijk niet meer vooruit te branden omdat ie veel te veel valse lucht aanzoog |(

Dit was al begonnen in de eerste training maar daarna heb ik eerst uitlaatpakkingen vervangen want wie verwacht dit nou :?

En tja, dat klepje had natuurlijk niemand op voorraad en zelfs bij Hoegee hadden ze dit nog nooit gezien...

Dus toen maar besloten om naar huis te gaan, had wel nog net gezien dat er een rode vlag was maar heb niet meer op het vervolg gewacht.

dinsdag weer naar zandvoort aangezien ik de "schade" alweer gerepareerd heb :)
 
Zaterdag 10 April was de eerste Cuprace van het nieuwe jaar. Ik had geen voorjaarstraining gedaan dit jaar, maar had wel conditie op peil gehouden dmv hard lopen. De weersverwachting voor de dag was goed het zonnetje zou schijnen en de regen zou weg blijven. Vrijdag avond aagekomen op het circuit. Er waren weer lekker veel bekende en de sfeer zat er alweer helemaal in.

10AB2519024_thumb.jpg


Ik zat ingedeeld in de A groep. Dat betekend lekker laat de eerste kwalificatie. Ik dacht slim te zijn om dus ook laat naar de technische keuring te gaan. Dat had ik beter niet kunnen doen. Uiteindelijk kwam ik 10 minuten voor de race uit de technische keuring. Snel mijzelf omgekleed en op naar de eerste kwalificatie.

10AB3280026_thumb.jpg


Erik (collega rijder) had die dag ervoor al getraind op Assen en reed een 1:57. Mijn doel was om bij hem op sleep touw te gaan zodat ik lekker in mijn ritme kon komen, aangezien het de aller eerste sessie is die ik reed voor 2010. Nadat hij mij inhaalde buitenom in de Ramshoek bleef ik achter hem rijden. Dit hield ik 3 ronden voor en toen voelde ik me al helemaal in mijn element. Het ging weer allemaal als vanouds. Dus haalde ik Erik in in de Strubben om vervolgens mijn eigen tijden te gaan rijden. Resultaat 1:58.

GroteFotoPMVAYHT7_thumb.jpg


De tweede kwalificatie reed ik mijn ronden toen Daniel mij op het rechte stuk inhaalde. Daniel werkt als een rode lap op mij dus ik moest hem bijhouden. Resultaat tweede kwalificatie: 1:55. Dit was goed voor start plek 25 in de A groep.

IMG_6454border_thumb.jpg


De race ging beginnen. Tijdens de opwarm ronde ging mijn hart sneller kloppen en kwamen de kriebels weer naar boven. Eindelijk weer eens een start, daar heb ik toch wel maanden op moeten wachten. Oke, waar was het ook al weer. Oja, rij 7 helemaal links. De lampen ging aan, en na een seconde of 3 weer uit en daar gingen we. Helaas werd ik geblokt om links buitenom te gaan dus moest ik mij mengen in de menigte. Ik bleef ronden rijden samen met een gele Honda. We zaten continue stuivertje te wisselen om in de laatste ronde voor de GT remde ik hem eruit om vervolgens als 22ste te finishen. Wat een leuk gevecht was dat.

10AB4158200_thumb.jpg


Al met al een erg goed begin met gelijk een 1:55 als beste rondetijd.
 
Verslag Cuprace 10 april 2010

Om met de deur in huis te vallen: wat een spanning!

Het rijden van circuitdagen brengt geen druk met zich mee, maar dit is een wedstrijd, hier moet iets gepresteerd worden!

Op een racedag worden twee kwalificaties gereden en aansluitend een wedstrijd. De dag begon met de indeling in groep B, geheel naar mijn wens. Om te voorkomen dat je na de eerste kwalificatie wordt geplaatst in C moet er direct gepresteerd worden. Vanzelfsprekend kun je je in de tweede kwalificatie weer opwerken naar B (of zelfs A), maar dat brengt nog veel meer druk met zich mee.

Met die wetenschap in het achterhoofd ging ik de baan op. Het was koud, circa 5 a 6 graden, maar het klamme zweet stond op m'n voorhoofd. Verkrampt en overmoedig werd gejaagd naar een snelle tijd, waardoor de sessie bestond uit een aaneenrijging van rijdersfouten. Onder andere een te enthousiast instuurmoment bij de Ramshoek zorgde bijna voor een crash bij circa 180km/h. Niet bepaalde de beste plek om te vallen.

Pas in de laatste minuten kwam er enige rust in het hoofd en werd een nette ronde gereden.

Enig lichtpunt, in ieder geval weet ik nu hoe het ‘Max Biaggi fietspad’ er uit ziet.

Enigszins teleurgesteld door de wanprestatie volgt een wandeling naar de uitslagen. Best gereden ronde blijkt een 2 minuut 3. Ruim een seconde langzamer dan de laatste ontmoeting met het Drenthse asfalt, maar gezien omstandigheden beter dan verwacht.

In afwachting van de kwalificatietijden van de overige klassen (A en C), wordt het achterwiel uit de Yamaha gehaald om een nieuwe achterband te monteren. De band was totaal opgevreten, enerzijds omdat de band al oud was, anderszijds door de gefrustreerde en agressieve manier van rijden van de laatste sessie.

Nadat de achterband is gemonteerd en het wiel is teruggeplaatst in de motor zijn de meeste tijden wel bekend. De kaarten worden opnieuw geschud, groepen naar tijd opnieuw ingedeeld. Ik mag in B blijven. Hoera!

Na een korte pauze start kwalificatie 2. Met een rustiger hoofd wordt de baan opgereden. Netjes de racelijnen rijden zonder te drieste acties, leren van de rijders om je heen en vooral rustig blijven. Dat werkt. Opvallend is het tijdsverlies bij het insturen van bochten. Blijkbaar kom ik met te weinig snelheid een bocht in. Een leermoment!

Dat er snelheidsverschillen zijn op een recht stuk was al verwacht, met een Yamaha R6 uit 2001 hoef je niet verwachten dat je nieuwste modellen bijhoudt, maar in het bochtenweg mag het verschil niet zo groot zijn.

De tweede kwalificatie wordt afgesloten met een 2 minuut 1. Ruim twee seconden sneller dan de eerste kwalificatie. Uiteindelijk sta ik daarmee op de zevende startrij voor de race, nog steeds groep B.

Dan eindelijk de race! Na de warm-up ronde stelt iedereen zich op, loopt de man met de rode vlag weg, gaan de lichten op rood, gaan de lichten uit en racen maar! Seconden die minuten lijken! De start ging redelijk. Met een iets te enthousiaste wheelie kom ik van mijn plek, maar in de eerste bocht heb ik toch gevoelsmatig ongeveer 10 plaatsen gewonnen. Dit ging lekker! Na enkele ronden hebben de meeste mensen ongeveer hun plaats wel gevonden en beginnen de onderlinge gevechten met mensen met ongeveer dezelfde snelheid. Ik raak in gevecht met een man op een nieuw model R6 (#55). Wat loopt zo’n ding hard zeg! Op een recht stuk was er geen voorbijkomen aan. Bij het remmen en sturen maakt ik de meters goed die ik verloor op rechte stukken. Maar enfin, bijhouden is één, voorbij twee! Er waren enkele stukken waar ik duidelijk snelheid over had, waardoor een mooi gevecht onstond. Eén keer bijna kuip-aan-kuip de Haarbocht in.

In de laatste ronde wist ik voorbij te komen en reed ik vervolgens alsof de duivel me op de hielen zat. Ik moest en zou een gaatje slaan om de beste man voor te blijven. De laatste bocht dacht ik genoeg ruimte te hebben om de racelijn te rijden. Helaas kwam hij alsnog binnendoor. Hij pakte daardoor een krappe lijn en kwam met weinig snelheid het rechte stuk op. Ik kwam met meer snelheid het rechte stuk op, waardoor we gelijktijdig over de finish kwamen. Het tijdsverschil bleek later 0,026 seconde in zijn voordeel. Gezien de positie waarvoor we streden heb ik maar niet gevraagd om een photo-finish.

Het doel was ook niet om direct voorin te rijden. Het doel was om ervaring te krijgen, ritme en vooral nette rondetijden!

Mijn snelste ronde was een 1 minuut 59. Een zeventiende tijd. Daarmee was ik (voorlopig) dik tevreden.

Vanzelfsprekend gaat mijn dank uit naar de sponsors! Draadsmedia, Optitune en Koop Mulder, alsmede alle mensen die mij volgen en ondersteunen!

Op naar de volgende cuprace!

Lang verhaal. :P
 
Laatst bewerkt:
@Siegerrr

Netjes van dat je nog even naar die jongen bent gegaan die je eraf hebt gereden :} :}

Dat zie je niet vaak meer.

Het is natuurlijk niet meer normaal dat je iemand eraf rijdt en dan niets van je laat horen, dus ik ben echt trots op je, tegenwoordig zie je dat gewoon niet meer zo vaak.
 
Laatst bewerkt:
Die gozer die met een wheely de Strubben uitkwam en hem vervolgens bij Martijn inparkeerde?
 
Laatst bewerkt:
Ben er ook. Kan niet wachten om m'n nieuwe fiets uit te laten :9~

9 april nog even trainen trouwens


Nee dat heb ik gemerkt ... beetje met een wheelie tegen me aan rijden ... en niet eens zo sportief zijn om even langs te lopen ... Je had mazzel dat ik er reed anders had jij daar gelegen ... ik kon het ook even niet opbrengen om jou op te zoeken denk dat je dan je helm beter had kunnen ophouden ... onsportief manneke ben je !
 
voet gleed van zijn stepje en had daarom even mindere controle. Niet bewust dus
 
voet gleed van zijn stepje en had daarom even mindere controle. Niet bewust dus


prima dan kom je ff langs ... als je wat respect in je donder hebt. en minder controle .... hij was aan het vallen controle was hij al kwijt ... naar rechts dus dat voetje klopt wel denk ik.
 
Laatst bewerkt:
voet gleed van zijn stepje en had daarom even mindere controle. Niet bewust dus

Ik snap dat hij dat niet bewust deed, als hij het wel bewust had gedaan dan was het helemaal een eikel.

Het is alleen focking onbeschoft om niet even sorry te gaan zeggen en kijken hoe het met degene is die je eraf hebt gereden.

Los van het feit dat er nu iemand is met flink wat schade aan zijn fiets en toebehoren. Dat kan gebeuren met racen, maar het minste wat je kan doen is even kijken hoe of wat.

Dus dan denk ik :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan