Cupraces 2 juli

Villie en Revolution. Vanuit het ziekenhuis in Assen (goeie service voor de patienten, die internet PC!).
Ik heb mijn eigen fiets en het wiel nog niet gezien. Ik kan alleen maar zeggen wat er aan vooraf ging. (ik ben niet buitenwesten geweest):
-ik voel een paar bochten voor Meeuwenmeer ineens een gek week, draaiend gevoel in mijn stuur. De stuureinden maakten een soort diabolische beweging en het voorwiel hobbelde. Ik dacht zelf aan een lekke voorband. Maar bij het aanremmen voor Mandeveen/Duikersloot bleef de fiets strak. Gek vond ik dat. Toen ik uit die dubbelbocht wegtrok, voelde ik weer het zelfde. En toen lag ik bij Meeuwenmeer ineens zomaar op het asfalt. Ik had geen high-sider gehad (dus niet een overtrokken achterwiel) en ook voor heeft er niets gegleden. Ik lag echt ineens boem op het asfalt. Ik begreep er niets van. In de llop van de dag liet Ronald mij de foto zien van wiel en frame en toen werd het me duidelijk: het voorwiel is in deze sessie aan het breken gegaan em binnen 3 bochten was het over. Maandag wil ik Suzuki gaan bellen, want dit is niet normaal. Ik heb nu een heel vervelende breuk in mijn voet (=minimaal 3 maanden mag het 0 belast worden), de motor is nogal kapot en wie weet wie er nog meer ongelukken kan krijgen met deze wielen (en dan een nog veel beroerdere afloop...).
Ik ben benieuwd wie nog meer brekende wielen op een K5 heeft gehad. Als je het prive wilt houden: teus@racing4fun.nl of vandaag en morgen: teusoskam@hotmail.com.


mooi kloten Teus , beterschap ermee .

Verder hopen dat Suzuki het netjes opgaat lossen , dit mag echt niet gebeuren :X je durft haast niet meer dan op een K5 te gaan rijden met deze verborgen gebreken

Succes ermee
 
Maandag wil ik Suzuki gaan bellen, want dit is niet normaal. Ik heb nu een heel vervelende breuk in mijn voet (=minimaal 3 maanden mag het 0 belast worden), de motor is nogal kapot en wie weet wie er nog meer ongelukken kan krijgen met deze wielen (en dan een nog veel beroerdere afloop...).
Ik ben benieuwd wie nog meer brekende wielen op een K5 heeft gehad. Als je het prive wilt houden: teus@racing4fun.nl of vandaag en morgen: teusoskam@hotmail.com.


Beterschap en sterkte met de schade.
 
Villie en Revolution. Vanuit het ziekenhuis in Assen (goeie service voor de patienten, die internet PC!).
Ik heb mijn eigen fiets en het wiel nog niet gezien. Ik kan alleen maar zeggen wat er aan vooraf ging. (ik ben niet buitenwesten geweest):
-ik voel een paar bochten voor Meeuwenmeer ineens een gek week, draaiend gevoel in mijn stuur. De stuureinden maakten een soort diabolische beweging en het voorwiel hobbelde. Ik dacht zelf aan een lekke voorband. Maar bij het aanremmen voor Mandeveen/Duikersloot bleef de fiets strak. Gek vond ik dat. Toen ik uit die dubbelbocht wegtrok, voelde ik weer het zelfde. En toen lag ik bij Meeuwenmeer ineens zomaar op het asfalt. Ik had geen high-sider gehad (dus niet een overtrokken achterwiel) en ook voor heeft er niets gegleden. Ik lag echt ineens boem op het asfalt. Ik begreep er niets van. In de llop van de dag liet Ronald mij de foto zien van wiel en frame en toen werd het me duidelijk: het voorwiel is in deze sessie aan het breken gegaan em binnen 3 bochten was het over. Maandag wil ik Suzuki gaan bellen, want dit is niet normaal. Ik heb nu een heel vervelende breuk in mijn voet (=minimaal 3 maanden mag het 0 belast worden), de motor is nogal kapot en wie weet wie er nog meer ongelukken kan krijgen met deze wielen (en dan een nog veel beroerdere afloop...).
Ik ben benieuwd wie nog meer brekende wielen op een K5 heeft gehad. Als je het prive wilt houden: teus@racing4fun.nl of vandaag en morgen: teusoskam@hotmail.com.
damn da's idd zwaar balen zeg, ben benieuwd hoe dit afloopt.





sterkte met het herstel.
 
dag teus eerst beterschap met je herstel heb zelf ook een k5 en rij in de zelfde klasse als jij je hoort veel meer verhalen van de wielen van de k5 was zelf 2 weken geleden op de nurburg ring en kwam daar aan de praat met een duitse jonge en die zei dat hij al 2 voor wielen had weg gegooid die waren met op zetten van een nieuwe band niet meer te gebruiken waren na mijn idee zijn ze veels te licht uit gevoerd vergeleken met de vorige modellen van suzuki
 
Teus beterschap!

Ik denk dat je kunt concluderen dat de grenzen van de gewichtsbesparing zijn bereikt, het lijkt nu inmiddels ten koste te gaan van de kwaliteit en dus de veiligheid!

Dit zal je maar gebeuren, en jij hebt dan nog het "geluk" dat dit op t circuit gebeurt, dit zonder tegenliggers en obstakels. Op de openbare weg kan dit tot dramatische ongevallen leiden.
 
Maandag wil ik Suzuki gaan bellen, want dit is niet normaal.

Ik wil niet stoken, maar als ik jou was zou ik zeker juridisch advies inwinnen. Een producent is aansprakelijk als een product niet de veiligheid biedt die men daarvan mag verwachten (art 6:185 en verder Burgelijk Wetboek). Ingeval van aansprakelijkheid moet men schade aan personen (jouw ziektekosten) of zaken (jouw motor, helm, pak e.d.) vergoeden, mits die schade hoger is dan 500 euro.

Misschien (het is te hopen) kom je er op minnelijke wijze uit met Suzuki, maar dan nog is het goed om te weten wat je rechten zijn. En als zij weten dat jij dat weet, zullen ze echt sneller geneigd zijn om het netjes op te lossen. Ik zou dan ook niet al te snel 'toehappen' als ze je iets aanbieden. Als zo'n wiel echt zo maar breekt, en je kunt aantonen dat het vaker is voorgekomen, dan is een vergoeding van hun kant uit geen coulance, maar een wettelijke verplichting!

Ik denk dat ze niet zitten te wachten op verkeerde publiciteit, dus als je het goed speelt, heb je kans dat je de schade vergoed krijgt.

In elk geval succes ermee en sterkte met je herstel!!!
 
Als verstokt ZAC-er ben ik afgelopen zaterdag na een bezoek aan Ten Kate Motoren toch maar eens gaan (af)kijken hoe het er aan toe gaat in de hogere regionen van de nederlandse motorsport: de CRT Cup.
Uiteraard zijn er vele verschillen, maar gelukkig toch ook 1 belangrijke overeenkomst: de lol in de sport.


Het valt op dat de verschillen in stabiliteit tussen de motoren wel erg groot zijn. Waar het bij de Superstock600 fietsen nog meevalt met de verschillen bij bv uitkomen GT en aanremmen Nationale zijn de verschilen in de >600 klasse enorm. Fietsen van hetzelfde merk en met dezelfde veringscomponenten zijn onherkenbaar in gedrag.
De fiets met nr 48 zwalkt onder accelereren uit de GT over baan en helemaal mis gaat het bij het afremmen voor de Nationale. Zowel achter- als voorkant slingeren onder de -hierover moedeloze- berijder.

En wat denken we daar aan te gaan doen???? :P .... Mischa??? *O* <

Ik denk dat er met meer feedback en rust in het rijwielgedeelte nog zomaar wat seconden te pakken zijn.

*D
 
Laatst bewerkt:

Das een beetje een onzin verhaal. Als een motor een bepaalde snelheid kan halen, moeten de onderdelen die gemonteerd zijn de krachten die bij die snelheid horen ook kunnen dragen. Dan zou je ook kunnen zeggen dat er banden op straat opmogen die maar tot 120 km per uur aan zouden kunnen.........
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Villie en Revolution. Vanuit het ziekenhuis in Assen (goeie service voor de patienten, die internet PC!).
Ik heb mijn eigen fiets en het wiel nog niet gezien. Ik kan alleen maar zeggen wat er aan vooraf ging. (ik ben niet buitenwesten geweest):
-ik voel een paar bochten voor Meeuwenmeer ineens een gek week, draaiend gevoel in mijn stuur. De stuureinden maakten een soort diabolische beweging en het voorwiel hobbelde. Ik dacht zelf aan een lekke voorband. Maar bij het aanremmen voor Mandeveen/Duikersloot bleef de fiets strak. Gek vond ik dat. Toen ik uit die dubbelbocht wegtrok, voelde ik weer het zelfde. En toen lag ik bij Meeuwenmeer ineens zomaar op het asfalt. Ik had geen high-sider gehad (dus niet een overtrokken achterwiel) en ook voor heeft er niets gegleden. Ik lag echt ineens boem op het asfalt. Ik begreep er niets van. In de llop van de dag liet Ronald mij de foto zien van wiel en frame en toen werd het me duidelijk: het voorwiel is in deze sessie aan het breken gegaan em binnen 3 bochten was het over. Maandag wil ik Suzuki gaan bellen, want dit is niet normaal. Ik heb nu een heel vervelende breuk in mijn voet (=minimaal 3 maanden mag het 0 belast worden), de motor is nogal kapot en wie weet wie er nog meer ongelukken kan krijgen met deze wielen (en dan een nog veel beroerdere afloop...).
Ik ben benieuwd wie nog meer brekende wielen op een K5 heeft gehad. Als je het prive wilt houden: teus@racing4fun.nl of vandaag en morgen: teusoskam@hotmail.com.

Godver zeg he !! B|

Sterkte Teus ! ...



Als het echt zo is dat die velgen kapot zijn gegaan dan komt er nog een hoop narigheid
 
Daar ben ik ook weer ff,was er niet op de cup race ivm Yamaha dag maar ik ben ook nog niet met de motor bezig geweest,maar we hebben er weer een project bij mijn teammaatje is er ook van af gegaan in meeuwenmeer motor toto en de met hem zelf gaat t ook niet zo goed alles wat op kan zetten is opgezet ziet er niet uit kan niet eens zelf pissen.
En de rechter onderarm ligt open en daar heeft ie vel tekort,moet vandaag naar t ziekenhuis voor waarschijnlijk een huid transplantatie.
Volgende week moeten we maar ff in vergadering over wat we gaan doen want het loopt elke x weer goed af maar dat zal ook wel een x stoppen.

Dus misschien hebben we binnenkort wel uitverkoop van motoren en acc.
 
Na vrijdagavond nog tot laat te hebben gesleuteld (lekke voorvork keering) toch nog een fijne dag gehad.

Als 29e gekwalificeerd en als 22e gefinished, en een paar leuke gevechten gehad.

Een kort 'verslag' maar ik heb even wat belangrijkere dingen te doen ;)

Greetz,

Roland
 
Na vrijdagavond nog tot laat te hebben gesleuteld (lekke voorvork keering) toch nog een fijne dag gehad.

Als 29e gekwalificeerd en als 22e gefinished, en een paar leuke gevechten gehad.

Een kort 'verslag' maar ik heb even wat belangrijkere dingen te doen ;)

Greetz,

Roland

Tja, nou krijg je te maken met andere "lekke" onderdelen. Succes met de pampers :9 .
 
een paar fotos van mij:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan