Curieus probleem stationair toerental

penguin

MF veteraan
12 apr 2004
1.978
0
Ik heb een vreemd probleem. Sinds een toertocht afgelopen zondag wil de Daytona 650 niet goed zijn stationair toerental vasthouden. Hij hoort normaal gesproken iets boven de 1000 toeren te lopen, maar om onduidelijke reden varieert het nu steeds tussen de ondergrens van de teller (700-800?) en normaal (~1200). De momenten waarop het toerental ineens stijgt of daalt lijkt volledig willekeurig. Dit heeft tot gevolg dat af en toe de motor wel eens spontaan wil afslaan. Ik heb de motor ook al een complete ECU reset laten uitvoeren (starten en 15 minuten laten draaien zonder ergens aan te zitten), maar dat bood geen soelaas. De dealer heeft vandaag aan het einde van de dag een snelle check gedaan met de Triumph management kit maar kon ook zogauw geen fouten ontdekken. Ondanks een harde ECU reset daarmee, is het probleem ook nog niet weg.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, voordat ik zwaar geschut in stelling breng? ;)
 
Bij een collega van mij hebben ze (het was wel een Mazda) na heel lang zoeken geconstateerd dat zijn klepspeling te krap stond.

Het hoeft het natuurlijk niet te zijn want vocht en vuil zijn veel eerder de spelbrekers in dit soort situaties.

Heb je misschien een keer andere benzine getankt dan anders?
 
Waar kan het aan liggen?

Kleppenstelling
Inlaatrubbers
Carburateur ( vuil, afstelling, diafragma)
Luchtfilter
Rubbers luchtfilter
Vacuüm slangen
Bobine
Lekken kabel bougie
Bougie

Dus genoeg om na te lopen. '(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan